Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at det er umulig å få igjen 0 på skatten?

Enten skylder man eller så får man igjen noe eller? Er det sånn at hvis man betaler omtrent samme prosent i skatt hvert år så får man igjen omtrent det samme på skatten hvert år? Er gjeld gunstig for at man skal få igjen på skatten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan i teorien greie å akkurat skatte riktig foregående år. I så tilfelle slipper man å betale noe og får ingenting igjen.

Tidligere var det en grense, lurer på om det var 200 kr. Hvis du skyldte mindre enn dette slapp du å betale. Ser ut som at dette nå er 100kr og at det finnes ytterligere innstramninger.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=75325

Gjelden i seg selv betyr som oftest ingenting på skatten (med mindre du ellers hadde hatt formue), men rentene man betaler på skatten kan trekkes fra. Dvs at om du skylder 2800 i skatt, men har betalt 10 000kr i renter så vil du ende på 0 (siden fratrekket for renter er 28%)

AnonymBruker
Skrevet

Uten å basere meg på sannsynlighetsregning så vil jeg gjette at det å ende opp på 0 er like sannsynlig som å ende opp på to kroner i minus eller tre kroner i pluss. Jeg er et arbeidsomt surrehode med familien full av revisorer og regnskapsførere som pleier å se over selvangivelsen min og justere skatteprosenten min i løpet av året slik at jeg skal ende så nærme 0 som mulig. Fikk 12 kroner i "baksmell" i fjor. :D

Anonymous poster hash: de01f...f22
AnonymBruker
Skrevet

Fikk planlagt baksmell på noen tusen, og betaler inn så jeg ender opp med 98 kroner restskatt = 0 :)

Anonymous poster hash: 05f16...0dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...