Gå til innhold

Alle er så slemme mot meg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele livet, og hele tiden, har jeg blitt tråkket på av andre jevnaldrende. Og iblant yngre og eldre også. T.o.m. voksne!

Det har gått mye på utseendet mitt, og jeg har null selvtillit når det gjelder utseendet. Så har folk ledd mye av meg om jeg sier noe, eller om jeg gjør noe ..

Dette har resultert i at jeg ikke har noe selvtillit til egen verdi, eller at jeg kan mestre noe.

Hvorfor må dere som slenger dritt om andre gjøre det? Er dere ikke klar over at dere kan ødelegge at annet menneskets liv?

Jeg vet om en som ble mobbet så mye at han tok selvmord ... han gikk på vgs, og da foreldrene kom hjem en ettermiddag hadde han hengt seg i trappen, og de fant et brev som beskrev mobbing .... psykisk mobbing...

Anonymous poster hash: a69de...98f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen folk dekker dessverre over sine egene usikkerheter ved a mobbe andre:( pluss noen er bare grusomme uansett! Det er kjipt at det skal vaere slik. Ikke la dem knekke deg :hug:

Gjest Coolaid
Skrevet

Har hatt en vond oppvekst selv med mobbing. Det preger livet også som voksen. Det som er så fint er at når man blir voksen så kan man bestemme selv. Jeg har bestemt at det som er i dag er det som gjelder. Fordi livet har vært vanskelig tidligere så kan jeg lage livet bra nå. Og så kan det være lurt å få støtte og hjelp fra psykolog eller andre mens man bygger seg opp. Det viktigste er i hvert fall å se muligheten i seg selv som ligger der, at man kan leve bedre i dag.

Jeg forstår veldig godt hva du mener med innlegget. Mobbing skader og noen ganger dreper mennesker. Vi som har kommet igjennom det kan bruke livserfaringen til noe positivt, både for oss selv og andre mennesker. Men at det gjør vondt? Ja det gjør det.

Skrevet

Uansett hvor lav selvtillit du har og kjipe ting har skjedd deg -det går an å snu dette! Istedenfor å rette sinnet ditt mot all den urett som har rammet deg og legge skylden på andre for din lave selvtillit - så velg å bruke kreftene på å få ENDRET din situasjon! INGEN andre vil komme hjem til deg å gjøre det for deg!

Så velg å bruk kreftene på å endre din situasjon; gå på livsgledekurs, gå til coach, lær deg mindfillness, begynn med en aktivitet som bygger deg opp fysisk (feks karate, selvforsvar eller lignende), begynn et kurs innen dine interesser (feks matlaging, skriving, sminke, vinsmaking… i det hele tatt; bygg opp deg selv! Bli enig med deg selv om at dette er siste dagen hvor mobbere og dårlig selvtillit skal knekke deg - fra NÅ er DU sjefen i ditt eget liv! Dette klarer du! Og når du begynner å like deg selv igjen, og gjør ting som gjør deg glad og gir mestring - så vil også andre lett starte å like deg - nye mennesker som fortjener å være i livet ditt! Stor klem til deg (og et lite spark i ræva!)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...