Gå til innhold

Han bare dro sin vei. Hva kan jeg gjøre med tingene hans?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min kom på en dag at han skulle flytte og en dag jeg kom hjem fra jobb var mesteparten av tingene hans borte.

Han trodde han kunne stikke fra kontrakten med 3 måneders oppsigelse også, men jeg fant en vei å vri øret hans så han/hans mor i det minste betalte det.

Men! Det står igjen noen ting her. Ett tv bord, to stresslesser og en xxxx-ting (jeg vet han er glad i, fant den i ett skap nå).

1. april har han ingenting mer her å gjøre. Han hadde slengt fra seg nøklene på kjøkkenbordet så han kan ikke komme inn å hente noe uten min tilstedeværelse.

Kjenner jeg ham riktig så er han opptatt i sin egen verden nå og kommer nok ikke på xxxx-tingen og mest sannsynlig blåser han i de 3 andre tingene også nå da han ikke har noe fast sted å bo.

Jeg har ingen interesse av å ta noe kontakt med ham. Har ikke snakket med ham siden han flyttet, kun sms og mail.

Om han ikke henter tingene sine før 1. april, har han noe krav på dem hvis han bare forlater dem her?

Anonymous poster hash: b10f2...90f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare sendt en sms "Hvis du vil beholde x, y og z, må du hente dem innen 1. april".

Anonymous poster hash: 76f6f...65c
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare sendt en sms "Hvis du vil beholde x, y og z, må du hente dem innen 1. april".

Takk for forslaget men nei nei nei, jeg gidder ikke løfte en finger, langt mindre taste en hel setning til ham.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alle tingene kan bare være der de er for meg. Tv`en står på tv-benken og stolene i en liten gruppe,xxx-tingen har jeg selv bruk for, jeg bare lurer på om han har noe krav på tingene når han bare etterlater dem her etter at hans kontrakt har gått ut.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre han har noe bevis på at han faktisk eier noen av sakene, så kan du vel bare selge de på Finn.no eller noe..

Eller så kan du jo bare bruke de selv.

Anonymous poster hash: cab86...836
  • Liker 6
Gjest Coolaid
Skrevet

Ett tv bord, to stresslesser og en xxxx-ting (jeg vet han er glad i, fant den i ett skap

Hva er en xxxx-ting? :jolie:

AnonymBruker
Skrevet

jeg lurer også på hva en xxxx-ting er. ble veldig nysgjerrig nå :fnise:

Anonymous poster hash: 587b1...b4f
  • Liker 19
Skrevet

Selv om du ikke gidder å ta kontakt med han, så må du forholde deg til denne situasjonen. Send en melding til han som foreslått der oppe. Får du ikke svar innen et par dager, så spør du foreldrene hans. Hvis det ikke vinner fram så bare selger du det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for forslaget men nei nei nei, jeg gidder ikke løfte en finger, langt mindre taste en hel setning til ham.

Du har jo laget tråden og det er jo mer "effort"... Forstår at du fortsatt er veldig sint, og jeg mente ikke dette for hans skyld men for din skyld. Da hadde du fått saken ut av verden og et momentant svar og det blir ikke noe mer stress med det senere.

• Liker 6
Skrevet

Alle tingene kan bare være der de er for meg. Tv`en står på tv-benken og stolene i en liten gruppe,xxx-tingen har jeg selv bruk for, jeg bare lurer på om han har noe krav på tingene når han bare etterlater dem her etter at hans kontrakt har gått ut.

TS

Ja, han har krav på tingene sine, og du skal fortelle han at de står igjen og venter på han.

• Liker 6
Gjest Blåmeis
Skrevet

Først og fremst en klem for at det har gått sånn med dere, det er alltid trist. :hug:

Selv om det føles kjipt, så husk at du en gang har vært veldig glad i han, og han har vært glad i deg. Selv om det kanskje ikke føles sånn nå. For din egen del vil jeg anbefale å avslutte det på en måte hvor du i det minste kommer godt ut av det. Jeg anbefaler å sende han en sms og be han hente tingene sine, slik at du kan få litt fred.

Lykke til videre :):hug:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre han har noe bevis på at han faktisk eier noen av sakene, så kan du vel bare selge de på Finn.no eller noe..

Eller så kan du jo bare bruke de selv.

Anonymous poster hash: cab86...836

Jeg kan det, ikke sant?

Jeg er 99% sikker på at han gir blaffen i tv-benken og stolene og at jeg ikke hører noe mer angående det før kontrakten hans er ute, men en dag kommer han på at han la igjen xxxx-tingen her i all sin hast med å gi meg en overraskelse og ta kontakt for å få den igjen. Jeg synes ikke han fortjener å få den igjen og jeg vil ha den selv også.

Hvorfor skal jeg minne ham på at han har tv-benken sin og etpar stoler her, samt xxxx-ting?

Han kan gå og han kan tygge tyggis, han kan gjøre begge ting på en gang,

Det er vel ikke mitt ansvar å være hjernen OG lageret hans?

• Liker 5
Gjest Tingelinling
Skrevet

That´s my girl!

(Og kjære fred, dere som anbefaler å sende melding; han kommer hjem en dag, forteller at han drar sin kos, levner møbler han neppe vil ha med seg og så anbefaler dere at hun tar arbeidet? Jeg synes det er nok at hun får arbeidet med å si opp, ta nedvask og flytte hans møbler ut av den leiligheten de leide i fellesskap og som han helt fint prøvde å unngå betaling for i oppsigelsestiden.)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst en klem for at det har gått sånn med dere, det er alltid trist. :hug:

Selv om det føles kjipt, så husk at du en gang har vært veldig glad i han, og han har vært glad i deg. Selv om det kanskje ikke føles sånn nå. For din egen del vil jeg anbefale å avslutte det på en måte hvor du i det minste kommer godt ut av det. Jeg anbefaler å sende han en sms og be han hente tingene sine, slik at du kan få litt fred.

Lykke til videre :):hug:

Tusen takk for klem og omsorg, det var kos av deg :blomst:

Det har vært 3 tøffe måneder men nå har jeg det bedre enn noensinne med ham. Jeg fikk aldri noen forklaring, to dager før var det "er så glad i deg". Yeah, right, han har vært glad i meg? Mulig det men i så tilfelle er det alt visket ut for meg.

For min del avsluttet vi dette den dagen jeg kom hjem til "små-tomt" hus, og for min egen del så kommer jeg best ut av det ved å ikke løfte en finger mer for ham, ha tv-benken der den står, kjøre stol-settet opp til noen venner som trenger det og godte meg over at jeg har xxxx-tingen hans.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan det, ikke sant?

Jeg er 99% sikker på at han gir blaffen i tv-benken og stolene og at jeg ikke hører noe mer angående det før kontrakten hans er ute, men en dag kommer han på at han la igjen xxxx-tingen her i all sin hast med å gi meg en overraskelse og ta kontakt for å få den igjen. Jeg synes ikke han fortjener å få den igjen og jeg vil ha den selv også.

Hvorfor skal jeg minne ham på at han har tv-benken sin og etpar stoler her, samt xxxx-ting?

Han kan gå og han kan tygge tyggis, han kan gjøre begge ting på en gang,

Nå slutter du å være smålig, så minner du han på tingene hans.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke å virke "harsh", forstår at du er veldig lei deg, men får inntrykk av at denne tråden egentlig handler om vonde tanker rundt brudd, ikke praktiske løsninger...for det mest praktiske for dere begge er faktisk å sende en melding og få saken ut av verden. Da trenger du ikke tenke mer på det, trenger ikke krangle om det senere og dersom han ikke vil ha det, kan du få lagt ut det du ikke vil beholde på Finn forst som sist..

Uavhengig av om hvorvidt du vil "hjelpe" ham eller "straffe" ham - forholdet er over og det som krever minst energi i lengden er å ordne det lettest mulig og bli ferdig med det nå. Ellers kan du bli gående rundt og lure på om han tar kontakt ang. disse tingene senere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

That´s my girl!

(Og kjære fred, dere som anbefaler å sende melding; han kommer hjem en dag, forteller at han drar sin kos, levner møbler han neppe vil ha med seg og så anbefaler dere at hun tar arbeidet? Jeg synes det er nok at hun får arbeidet med å si opp, ta nedvask og flytte hans møbler ut av den leiligheten de leide i fellesskap og som han helt fint prøvde å unngå betaling for i oppsigelsestiden.)

Hjertelig :blomst:

Forresten kom han ikke hjem en dag og fortalte at han ville flytte. Han tok seg fri fra jobben en dag og lastet ut klærne sine, dyna og puta, data-saker, verktøy-kassa, toalettmappa og noe annet skrot jeg ikke husker/savner.

Jeg kom hjem til nøklene på bordet og en :hakeslepp: -tur igjennom leiligheten.

Intet forvarsel, intet ettervarsel. Hadde det ikke vært for at han er så arrogant at han tror han kan stikke fra en husleie-kontrakt og 3 måneders husleie så hadde jeg aldri tatt kontakt igjen. Den saken er nå over da hans mor betalte det ut.

• Liker 5
Skrevet

Tusen takk for klem og omsorg, det var kos av deg :blomst:

Det har vært 3 tøffe måneder men nå har jeg det bedre enn noensinne med ham. Jeg fikk aldri noen forklaring, to dager før var det "er så glad i deg". Yeah, right, han har vært glad i meg? Mulig det men i så tilfelle er det alt visket ut for meg.

For min del avsluttet vi dette den dagen jeg kom hjem til "små-tomt" hus, og for min egen del så kommer jeg best ut av det ved å ikke løfte en finger mer for ham, ha tv-benken der den står, kjøre stol-settet opp til noen venner som trenger det og godte meg over at jeg har xxxx-tingen hans.

Du blir ikke automatisk eier av en gjenstand fordi noen glemmer den hjemme hos deg. Jeg ville bare sagt at jeg kaster tingene dine dersom du ikke henter de innen neste uke eller noe sånt, og at de har vært hos deg i flere måneder. Og sagt at du ikke har plass/lyst til å være "lager" for han. Og dersom han ikke henter de, så får du bare beholde de selv. Men pass på å få det skriftlig alt sammen, dersom han vil krangle på det senere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og dette er hvorfor jeg aldri skal ha noe med mannfolk å gjøre. Løgnaktige drittsekker er det de er. Føler med deg ts. Selg dritten på finn om du ikke vil ha de sjøl.

Anonymous poster hash: 1a1ff...b70
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke å virke "harsh", forstår at du er veldig lei deg, men får inntrykk av at denne tråden egentlig handler om vonde tanker rundt brudd, ikke praktiske løsninger..

Jeg tror jeg kan ta en smell, du var ikke så "harsh", men det er nå tre måneder siden, jeg har ikke vonde tanker rundt brudd, jeg vil vite om jeg med legal samvittighet kan beholde xxxx-tingen om han ikke tar kontakt med meg.

Da trenger du ikke tenke mer på det, trenger ikke krangle om det senere og dersom han ikke vil ha det, kan du få lagt ut det du ikke vil beholde på Finn forst som sist..

Så fort 1.april kommer så er han ute av mitt sinn. Men, omm han vil komme og krangle, hey, jeg kan godt ta en jeg!

Uavhengig av om hvorvidt du vil "hjelpe" ham eller "straffe" ham - forholdet er over og det som krever minst energi i lengden er å ordne det lettest mulig og bli ferdig med det nå. Ellers kan du bli gående rundt og lure på om han tar kontakt ang. disse tingene senere.

Jeg vil hverken hjelpe eller straffe ham. Jeg vil sitte på rumpen og se 1.april komme og vite at nå bor bare jeg her.

Om han tar kontakt innen den tid så får han selvfølgelig tingene sine, inkludert den mystiske xxxx-tingen, uavhengig om han selv husker den eller ei.

At jeg skal ta kontakt er helt uaktuelt, han får ikke ett spøtt av oppmerksomhet fra meg, så til de som foreslår det, god helg! :vin:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...