AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Ble tatt til side etter gruppetimen i Kettlebell av instruktøren (han er også PT på senteret) i dag, og ble anbefalt å kontakte ham for PT-timer. I dag var vi 7 stk på timen...Forrige gang var vi 5. Jeg har undret meg på om jeg enten er et naturtalent, eller om jeg er så håpløs at jeg bare får stå i fred og vifte for meg selv-nå vet jeg vel svaret. Jeg har bare tegnet meg for en måned i første omgang, for jeg var litt i tvil om treningssenter var noe for meg. Etter dagens opplevelse må jeg si at motivasjonen for å gå på flere av denne instruktørens timer, eller hele senteret, dalte betraktelig. På vei ut snakket jeg med de i resepsjonen, og spurte bl.a om pris og om PT'ene får provisjon. Pris måtte jeg bli enig med instruktøren om, også kom det an på hvilken trener og hvor mange timer jeg ville ha? Jeg kunne snakke med denne PT'en helt uforpliktende og se om vi kom frem til en løsning. Provisjonsspørsmålet fikk jeg selvsagt ikke svar på... Jeg føler meg lettere fornærmet og veksler mellom å bare droppe hele greia, høre med denne PT'en hva han evt kan gjøre for meg, eller bytte senter. Hvis jeg er så fryktelig håpløs, hvorfor kommer han bare bort til meg når vi gjør kondis-øvelser, for eksempel? Kondisen er jo det letteste å gjøre noe med, om jeg bare gidder slutte å røyke! Jeg er veldig i tvil her, noen tips og innspill? (røykingen trenger dere ikke si noe om, jeg vet det ) Hilsen godt voksen sykmeldt senter-nybegynner som bestandig har hatt tungt fysisk arbeid og har ødelagt begge skuldrene på det.Anonymous poster hash: eb9a8...a53
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 En PT jobber som regel frilanse på senteret, og får derfor penger for PT-timer rett i egen lomme (de er selvstendige næringsdrivende). Så de får ikke provisjon. Men dette er forskjellig fra senter til senter. Han vil jo aller helst tjene penger. Og kanskje han ser potensiale i deg. Han ser at du er seig og gir bånn gass, men at du ikke er så trent og så perfeksjonert i teknikken ennå. Altså et ypperlig prosjekt for PT-timer med stor sjangse for suksess. Så ikke gi opp Og siden du har skader, så er det veldig greit å få kyndig hjelp til teknikk og øvelser, så du ikke skader deg mer, men heller bygger opp og reverserer skaden. Anonymous poster hash: 300d3...041 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Det var jo et snilt svar, for oppi hodet mitt er det slik at jeg er så himla håpløs, at han ser for seg potensiale for flotte ferier og nye skreddersydde dresser på min bekostning På den annen side har han vel sett meg på senteret hver gang han er på jobb...Jeg har bare gått på gruppetimer, for jeg anser sjansen for å komme på listen over idioter som ikke vet hva de driver med på et treningssenter, for mindre da. Nei, selvbildet og -følelsen er på bånn, og dette hjalp ikke...Anonymous poster hash: eb9a8...a53
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Spør han rett ut hvorfor han vil ha deg som kunde. Men det er jo en kjensgjerning at disse PT'ene ser kundepotensiale i alle som kommer inn døra der og vil komme til å prøve å selge seg inn. Siden han har sett deg flere ganger, så antar han at du er gira på å trene men er fersk - da er du jo midt i målgruppa hans. Den perfekte kunden. Anonymous poster hash: 300d3...041
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Takk for saklig svar! (Har vært så mye bitching rundtom hele KG de siste dagene, så jeg forventet meg noe annet ) Får tygge litt på det over helgen. I morgen er det heldigvis en annen instruktør på begge gruppetreningene jeg har meldt meg på Anonymous poster hash: eb9a8...a53
punkyB Skrevet 22. mars 2014 #6 Skrevet 22. mars 2014 Jeg trener med PT og er veldig fornøyd med det. Trener styrke og ville ikke gjøre det uten kyndig teknisk veiledning. Har også en rygg jeg har hatt problemer med så ville trene riktig pga. den. Så jeg vil absolutt anbefale PT. Er dette en PT tilknyttet et senter så har de jo gjerne liggene en CV på treneren - hvis ikke så spør om å få det før du evnt. inngår avtale. Virker personen å vite hva han driver med så er dte jo verdt et forsøk. Det må jo også være en person du tror du vil trives sammen med. Tror folk bruker PT av ulike årsaker , få et push , kyndig veiledning spesielt pga. skader , for å komme opp til et høyere nivå osv. så det er ikke noe 'tapere' driver med.
maria b Skrevet 22. mars 2014 #7 Skrevet 22. mars 2014 Jeg trener også med PT. Har gjort det en gang pr uke i ca et halvt år. Jeg har lært masse og har kommet skikkelig i gang. Har nå trappet ned til annenhver uke. Jeg klarer meg mer på egenhånd nå.
maria b Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Hei. Jeg har trent med PT en gang pr uke i ca et halv år. Nå har jeg gått over til å bruke ham annenhver uke. Jeg har lært veldig mye, og er nå egentlig mer selvgående. Jeg vil anbefale bruk av PT.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Denne PT'en har en laaaang CV, men jeg var ikke sånn kjempebegeistret for ham. Og etter måten han fremførte, etter hans syn, mitt prekære behov for personlige timer, så har jeg ikke engang lyst til å gå på gruppetimene hans... Hvilket er synd, for det andre senteret de har ligger mye lengre unna og er mye eldre. Pluss at jeg faktisk har tenkt en del på å ta et par PT-timer-men siden jeg nå sitter med følelsen av at jeg er helt talentløs og han ser muligheten for å håve inn med penger på det, har jeg veldig lyst til å bare droppe ut.Anonymous poster hash: eb9a8...a53
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 Da finner du deg en PT du liker. Enkelt og greit. Det er en dame på mitt senter jeg ikke liker. Så når jeg skulle bestille PT-time, og fikk opp noen valg, så utgikk hun. Hun er så krass. Istedet har jeg fått verdens søteste PT som alltid hilser og prater og er med på alt mitt tull og fjas også. Liker å ha det gøy selv om jeg plages halvt ihjel av øvelsene han gir meg. Anonymous poster hash: 300d3...041
maria b Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Da finner du deg en PT du liker. Enkelt og greit. Det er en dame på mitt senter jeg ikke liker. Så når jeg skulle bestille PT-time, og fikk opp noen valg, så utgikk hun. Hun er så krass. Istedet har jeg fått verdens søteste PT som alltid hilser og prater og er med på alt mitt tull og fjas også. Liker å ha det gøy selv om jeg plages halvt ihjel av øvelsene han gir meg. Anonymous poster hash: 300d3...041 Helt enig. Viktig å ha en PT man har en god kjemi med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå