Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og sambo har det utrolig fint sammen, vi har felles venner og felles interesser. Men det er et par ting som driver meg til vannvidd. Vi har kommet til et punkt der jeg synes det faller naturlig inn å flytte litt på oss. Jeg har fått ny jobb og har derfor utrolig lang vei til jobben fra der vi bor nå. Sambo skal ut på nordsjøen så kommer derfor uansett til å ha lang vei. Jeg har også fått betydelig høyere lønn i den nye jobben og stedet vi bor nå har relativt lav standard. Jeg vil oppgradere litt og jeg vil bo mer sentralt.

Hver gang jeg tar opp dette blir sambo sint og fæl å ha med å gjøre. Han vil ikke prate om det og han flykter bare fra situasjonen. Han har selv sakt han gjerne vil flytte mer sentralt, men når jeg prøver å gjøre handling ut av ord vil han ikke lengre.

Er det noen som har opplevd det samme eller har noen tips?

Anonymous poster hash: e1a7c...241
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rar reaksjon syns jeg. Kan det hende han egentlig ikke mente det han sa? Hva med å flytte alene?

Anonymous poster hash: d7184...b04
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rar reaksjon syns jeg. Kan det hende han egentlig ikke mente det han sa? Hva med å flytte alene?

Anonymous poster hash: d7184...b04

TS her: Jeg føler at det å flytte fra han blir en set back i forholdet. Mange tenker sikkert at jeg er ego når jeg sier jeg vil flytte til et annet sted mest pga meg selv. Men det er jo faktisk jeg som skal være mest hjemme. Om jeg flytter er jeg nesten litt redd for at han ikke følger etter, selv om han sier at han gjør det når han også blir klar. Men når er det? Det vil han ikke si.

Gjest Coolaid
Skrevet

Syns det er ganske respektløst av sambo. Syns det er helt rimelig av deg å ønske å flytte ,det er jo mange praktiske grunner til å finne et mer egnet sted å bo. For sambo er det jo liten forskjell siden han reiser og er borte lenge av gangen. Det er du som får belastningen siden du må reise til jobb hver dag. Voksne mennesker kan ikke bruke barnslige metoder som sinne og furting for å unngå å deale med slike ting.

Ikke gi deg på dette. Start med å finne et sted å bo. Finn ut om han er motivert til å være med. Ikke la han få trumfe det igjennom at du skal bli. Hvor gammel er dere?

AnonymBruker
Skrevet

For vanskelige ting:

"Vi må snakke om denne saken, men jeg skjønner at det ikke passer så bra akkurat nå. Kan du velge et tidspunkt iløpet av den neste uken der det passer for deg å diskutere det?"

Da blir han ikke påtvunget en diskusjon han tydeligvis synes er vanskelig, av en eller annen grunn, men får bestemme selv når det skal tas opp. Han blir mentalt forberedt og vil forhåpentlig ikke være like barnslig når tiden kommer.

Når det aktuelle tidspunktet er der:
Sett dere ned sammen, med en øl eller en kopp te eller hva man nå enn liker. Spør, "Hva tenker du om denne saken?"

Ta det videre derifra. Vær åpen, still åpne spørsmål, ikke vær anklagende, ikke vær masete. Han oppfører seg rart, men du finner sannsynligvis ikke ut hvorfor uten å være "the better person" og gi ham litt slack. Kanskje kan han gjengjelde tjenesten en annen gang. Han må begripe at han ikke kan gå rundt og være sur og furten uten å forklare hva som plager ham, men om man tar opp saken på riktig måte blir det kanskje enklere for ham å forklare hva som er problemet.

Anonymous poster hash: 7612c...177
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og sambo har det utrolig fint sammen, vi har felles venner og felles interesser. Men det er et par ting som driver meg til vannvidd. Vi har kommet til et punkt der jeg synes det faller naturlig inn å flytte litt på oss. Jeg har fått ny jobb og har derfor utrolig lang vei til jobben fra der vi bor nå. Sambo skal ut på nordsjøen så kommer derfor uansett til å ha lang vei. Jeg har også fått betydelig høyere lønn i den nye jobben og stedet vi bor nå har relativt lav standard. Jeg vil oppgradere litt og jeg vil bo mer sentralt.

Hver gang jeg tar opp dette blir sambo sint og fæl å ha med å gjøre. Han vil ikke prate om det og han flykter bare fra situasjonen. Han har selv sakt han gjerne vil flytte mer sentralt, men når jeg prøver å gjøre handling ut av ord vil han ikke lengre.

Er det noen som har opplevd det samme eller har noen tips?

Hvor lang vei har du til nye jobben da?

Anonymous poster hash: 95f0f...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...