Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør stå i en kontrakt hvis man skal låne bort penger til en venn? Og må man ha vitner ? Hilsen ei som lurer .

Anonymous poster hash: ac14f...529

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vitner trenger du ikke, men er skriftlig avtale kan være fint å ha.

Få med beløp, tilbakebetalingsplan og eventuelt renter.

Anonymous poster hash: 6c4c3...8c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nå tatt alle forhåndsregler om jeg skulle låne et beløp hvor jeg ville skrive en avtale på. Men spørs helt på summen.

Så jeg ville hatt vitner.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nå tatt alle forhåndsregler om jeg skulle låne et beløp hvor jeg ville skrive en avtale på. Men spørs helt på summen.

Så jeg ville hatt vitner.

Det er snakk om veldig mye penger . ...000kr

Skrevet

Lånte penger av foreldrene mine, og da hadde vi vitner. Tok meg ikke nær av at det måtte til, var bare glad for at jeg fikk lov til å få låne av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Hva bør stå i en kontrakt hvis man skal låne bort penger til en venn? Og må man ha vitner ? Hilsen ei som lurer .

Her er et forslag til en låneavtale (mellom familiemedlemmer, men kan sikkert endres)

http://static.vg.no/uploaded/document/2010/7/15/laneavtale.pdf

Anonymous poster hash: 63c27...be2

Skrevet

Da hadde jeg hatt et vitne. Skader jo ikke og personen som du låner til burde ikke ta seg nær av det.

AnonymBruker
Skrevet

Det at personen går til deg i stedet for en bank kan jo tyde på at du aldri får pengene tilbake? Eller hva er årsaken til at vedkommende går til deg?

Anonymous poster hash: 971ca...47b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv et gjeldsbrev. Dette er et juridisk dokument som gir deg rett til å gå videre med kravet dersom skyldner ikke tilbakebetaler.

Anonymous poster hash: 4a541...965

AnonymBruker
Skrevet

Det at personen går til deg i stedet for en bank kan jo tyde på at du aldri får pengene tilbake? Eller hva er årsaken til at vedkommende går til deg?Anonymous poster hash: 971ca...47b

Mmmhm, hadde vært skeptisk.

Om vedkommende ikke får låne penger i bank er jo det fordi banken anser risikoen for å ikke få tilbake pengene som for stor. Og de har litt erfaring å basere sine antagelser på for å si det sånn.

Anonymous poster hash: eeab9...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...