Langstrømpe Skrevet 3. juni 2004 #1 Del Skrevet 3. juni 2004 Hva koster utvendige persienner? Har hørt det skal være ganske dyrt... Har to varme soverom i 2. etasje, og skulle gjerne ha skjermet litt for ettermiddags-/kveldssola som kommer inn der. Vinduene er ca 1x1 meter store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 3. juni 2004 #2 Del Skrevet 3. juni 2004 Tror jeg ville gått for innvendige persienner, jeg. De er ikke så dyre. Utvendige persienner virker tungvindt, og jeg ville vært redd for at de gikk i stykker i skikkelig ruskevær. Har sett mange hus med ødelagte utvendige persienner, og det er ikke pent. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 3. juni 2004 #3 Del Skrevet 3. juni 2004 Tror jeg ville gått for innvendige persienner' date=' jeg. De er ikke så dyre. Utvendige persienner virker tungvindt, og jeg ville vært redd for at de gikk i stykker i skikkelig ruskevær. Har sett mange hus med ødelagte utvendige persienner, og det er ikke pent. :-?[/quote'] Men utvendige persienner tar mye mer for sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. juni 2004 #4 Del Skrevet 3. juni 2004 Ordentlige utvendige persienner er veldig værbestandige. De monteres på skinner, slik at de ikke blafrer i vinden. Prisen kommer an på om du vil ha med motorisert styring eller manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. juni 2004 #5 Del Skrevet 3. juni 2004 Tror jeg ville gått for innvendige persienner' date=' jeg. De er ikke så dyre. Utvendige persienner virker tungvindt, og jeg ville vært redd for at de gikk i stykker i skikkelig ruskevær. Har sett mange hus med ødelagte utvendige persienner, og det er ikke pent. :-?[/quote'] Tro meg, utepersienner av skikkelig kvalitet holder. De har den fordelen at de både skjermer for solen og reduserer varmen i rommet ganske så betraktelig. Mine kommer fra NorSol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har innvendige persienner, men det hindrer ikke varmen godt nok fra å komme inn når sola står rett på vinduene. Men hva med pris da? Må jeg regne med veldig mange store tusenlapper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. juni 2004 #7 Del Skrevet 4. juni 2004 Vi installerte persienner høsten for to år siden, og vi bare ANGRET på at vi ikke hadde gjort det før. It makes all the difference. Nå er det faktisk levelig i stua når jeg kommer hjem fra jobb, samtidig som vi også bruker persiennene på kvelden/vinteren for å hindre innsyn. Pris for oss ble rundt 4.500,- og vi bor i 2. etasje. Vinduet vårt er 3X3 meter + balkongdøren. Det er verd hver krone. Kjør på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru74 Skrevet 4. juni 2004 #8 Del Skrevet 4. juni 2004 Utvendige persienner beskytter mye bedre mot varmen. Installerte for 2 år siden, og har bare vært fornøyde med de. Enig med IMAX; det eneste vi angret var at vi ikke tok oss råd til det tidligere! Vi installerte på 3 vinduer, 2 stk 90 cm bredde og 1 stk 140 cm bredde, det var billigere enn vi fryktet, men husker ikke nøyaktig pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vidar Skrevet 29. april 2009 #9 Del Skrevet 29. april 2009 Utvendige persienner beskytter mye bedre mot varmen. Installerte for 2 år siden, og har bare vært fornøyde med de. Enig med IMAX; det eneste vi angret var at vi ikke tok oss råd til det tidligere! Vi installerte på 3 vinduer, 2 stk 90 cm bredde og 1 stk 140 cm bredde, det var billigere enn vi fryktet, men husker ikke nøyaktig pris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vidar Skrevet 29. april 2009 #10 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har montert noe som heter screens hos meg. Har også 2 soveromsvinduer på "solsiden". Screens er et værbestandig stoff, og err ikke helt ulikt en utvendig persienne. Forskjellen er at de er støyfrie. (De går på skinner langs vinduene). Jeg synes de er kjempefine Jeg kan betjene mine med fjernkontroll. Jeg kjøpte mine via en leverandør jeg fant her: www.decoprodukter.no Anbefales! Mye bedre enn persienner. (De skjermer sol som kommer inn fra sidene også!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå