Gå til innhold

Dusje selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje en veldig rart og unødvendig ting å ta opp, men jeg begynte plutselig å tenke litt. Jeg er en jente på 18 år. Helt fra jeg var liten til jeg var sånn 11 år, så fikk jeg ikke dusje alene. Eller, de siste årene dusjet jeg helt selv, men før jeg fikk gå ut av dusjen, så måtte mamma eller pappa sjekke om jeg hadde vasket ut shampooen ordentlig. Da jeg var 10-11 begynte jeg så vidt å få litt pupper. De var nok ikke større enn at bare jeg selv kunne se dem, men jeg synes rett og slett det er skikkelig ubehagelig at en jente som faktisk har kommet i puberteten blir omtrent tvunget til å vise seg naken foran foreldrene sine flere ganger i uken. Det var ikke før jeg selv sa sa i fra at det ikke var noen vits lenger, siden jeg alltid klarte å skylle shampooen ut selv, at de sluttet.

Ikke at dette er en stor sak eller noe, men jeg synes rett og slett det er utrolig ubehagelig. Jeg har aldri likt å vise meg naken foran folk. Hverken da jeg var liten eller nå. Hvor lenge hadde de liksom fortsatt dersom jeg ikke selv hadde sagt i fra? Her på forumet virker det som om barn får dusje selv i langt tidligere alder, så jeg bare lurer på hva som egentlig er normalt?

Anonymous poster hash: 6968b...f1f

Anonymous poster hash: 058f5...4f8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig unormalt ut at man må inspisere barn på 10-11 år etter de har dysjet. Nå er datteren min bare 5år så jeg vasker enda håret hennes i dysjen. Men ser ikke for meg at jeg skal gjøre dette til hun er så gammel. Om av en eller annen grunn at jeg må sjekke håret for sjampoo rester pga hun ikke alltid får sjampooen skikkelig ut så vil jeg hvertfall respektere det at hun ikke vil vise seg naken for meg og heller la henne kle seg og sjekke etterpå, så kan hun heller gå å dysje det vekk etterpå om det skulle vært noe igjen.

Anonymous poster hash: 54191...080

Skrevet

Hvis jeg skal tippe så tenkte de nok rett og slett ikke så mye over det. Når man vokser opp føler man selv at man blir eldre ganske tidlig, mens foreldrene fortsatt tenker på barnet som den lille jenta/gutten deres. Husk at de har sett deg naken fra du ble født så da følte vel ikke de det like unaturlig som man gjerne gjør i puberteten (husker selv jeg syntes det var flaut å vise meg naken foran mamma en periode).

Min 8 åring dusjer stort sett selv, jeg får henne til å bruke balsam, da får håret en ekstra gjennomskylling (ikke så farlig om det er litt balsamrester igjen), hun svinger litt mellom å ikke ville vise seg naken og å ikke bry seg, jeg prøver alltid å ta hensyn, men er selv komfortabel med nakenhet, så jeg tenker kanskje ikke så mye over det alltid. Du sier at de stoppet da du sa i fra, så da var det nok bare at det var en vane kanskje?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...