Gå til innhold

Dere som er i 30-årene, hvilken klesstil har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og synes av og til at det er vanskelig å finne en stil som ikke bikker enten mot fjortis eller kjerring. Jeg er nok ganske klassisk/casual, og går mye i skinny jeans, enkle kashmirgensere, ankelstøvletter og skinnjakke eller en enkel kåpe. Synes bloggeren Camilla Pihl har en kjempefin stil, og skulle gjerne eid garderoben hennes.

Så, hva slags stil har dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest lavendelkyss
Skrevet

Jeg er 28 og har ganske lik stil som Camilla Phil, med innslag av en del blazerjakker m casual t-skjorter, boots, skinnyjeans, jeggings, tilfeldig hårsveis...Enkel stil, ikke noe spes jålete :)

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Farger jeg har min elsk på for tiden er millitærgrønn, sort, hvitt, sennepsgul, navy og burgunder rød

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og synes av og til at det er vanskelig å finne en stil som ikke bikker enten mot fjortis eller kjerring. Jeg er nok ganske klassisk/casual, og går mye i skinny jeans, enkle kashmirgensere, ankelstøvletter og skinnjakke eller en enkel kåpe. Synes bloggeren Camilla Pihl har en kjempefin stil, og skulle gjerne eid garderoben hennes.

Så, hva slags stil har dere?

Stramme klær som sitter bra på kroppen, høye hæler, litt smykker. Fokuserer mer på overdelene som har farger, men uten store bokstaver eller andre barnslige og fjortis-typiske ting på. Ellers stramme ensfarget bukser.

Anonymous poster hash: 18acc...569

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stramme klær som sitter bra på kroppen, høye hæler, litt smykker. Fokuserer mer på overdelene som har farger, men uten store bokstaver eller andre barnslige og fjortis-typiske ting på. Ellers stramme ensfarget bukser.

Anonymous poster hash: 18acc...569

Det synes jeg var alt annen enn stilpent og helt motsatt av det som er fint.

Anonymous poster hash: f7ddf...637

Skrevet

Jeg tenker at hvilken type jobb du har er ganske avgjørende ( hvis du ikke bruker uniform og er på jakt etter klær til fritid). Selv bruker jeg drakt / kjole m dressjakke / pencil skirt m topp / bluse på jobb, og pumps.

Siden jeg, som mange i 30-årene, har barn og tilbringer fritiden m dem så blir klærne deretter.

Skal jeg derimot ut ( med venner, ikke jobb) så blir det gjerne en svart, trang bukse + topp og en kul jakke. Eller en kjole om været tillater det.

Fordelen m å være i denne alderen er at økonomien er bedre enn den var i 20-årene og dermed har jeg nok av både kjoler og sko :)

Dette er en ny favoritt:

http://m.tigerofsweden.com/no/item/mariah-dress-s53569004/

Skrevet (endret)

Min stil er helt ubrukelig. Jeg har døpt den "kvinnelig politietterforsker"-stilen etter hun her

wip_gender_mireille-enos-just-her-cutout

Hvor kjedelig går det an å kle seg? Jo, sånn som dette.

Har noe med at jeg fryser veldig mye og ikke orker å gå i skjorter og fine topper, men likevel. Er så lei av "stilen" min at jeg snart gir opp!

Endret av Snikk
  • Liker 5
Gjest Badabing
Skrevet

Min stil er helt ubrukelig. Jeg har døpt den "kvinnelig politietterforsker"-stilen etter hun her

Har noe med at jeg fryser veldig mye og ikke orker å gå i skjorter og fine topper, men likevel. Er så lei av "stilen" min at jeg snart gir opp!

Haha! Hun i Forbrydelsen kjører for øvrig samme stil, så jeg likte "merkelappen"! :D

Jeg er sånn ca et par år over 30, og jeg har ingen bestemt stil. Men jeg kjøper heller klær litt sjeldnere og i bedre kvalitet. Ikke at kvaliteten er så mye bedre kanskje, men de sitter ofte bedre på meg. Ellers er det skinny jeans og ankelstøvletter, og jeg har også (gud forby i flg motemafiaen her inne) tre par med Converse. Har også gått over til mer klassiske smykker siden jeg er redd for å bli sånn dame med rynkebryst i rosa blonder med masse juggel. :P

Har sluttet å farge/stripe håret, og tenker at det ser bedre ut hvis jeg heller er flinkere til å klippe meg litt oftere.

Jakker... Jeg har en del blazere, men jeg er dårlig på å bruke dem.

Synes det høres ut som du har en fin feil. Klassisk blir aldri feil eller kjerring synes jeg, i alle fall om man velger en ikke altfor damete veske eller støvletter.

Skrevet

Det synes jeg var alt annen enn stilpent og helt motsatt av det som er fint.

Anonymous poster hash: f7ddf...637

Du synes stramme klær med høye hæler og litt smykker er "helt motsatt av det som er fint"? Virkelig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På jobb går jeg er stilen klassisk. Skjørt, bluse og høye hæler eller ballerinaer, hvis jeg går med bukse. Eller kjoler. Så fort jeg er hjemme, går jeg i joggebukse og t-skjorte.

Med venner er det fortsatt dyre merkeklær, men bruker litt mer farger. Jeg liker å pynte meg og vi er ofte på restaurant.

Anonymous poster hash: e51fa...270

AnonymBruker
Skrevet

Det er godt du har litt selvironi da. Du fikk i alle fall meg til å trekke på smilebåndene :laugh:

Anonymous poster hash: e2c95...f75

• Liker 3
Skrevet

Haha! Hun i Forbrydelsen kjører for øvrig samme stil, så jeg likte "merkelappen"! :D

Jeg er sånn ca et par år over 30, og jeg har ingen bestemt stil. Men jeg kjøper heller klær litt sjeldnere og i bedre kvalitet. Ikke at kvaliteten er så mye bedre kanskje, men de sitter ofte bedre på meg. Ellers er det skinny jeans og ankelstøvletter, og jeg har også (gud forby i flg motemafiaen her inne) tre par med Converse. Har også gått over til mer klassiske smykker siden jeg er redd for å bli sånn dame med rynkebryst i rosa blonder med masse juggel. :P

Har sluttet å farge/stripe håret, og tenker at det ser bedre ut hvis jeg heller er flinkere til å klippe meg litt oftere.

Jakker... Jeg har en del blazere, men jeg er dårlig på å bruke dem.

Synes det høres ut som du har en fin feil. Klassisk blir aldri feil eller kjerring synes jeg, i alle fall om man velger en ikke altfor damete veske eller støvletter.

Jeg er altså så kjedelig at jeg ikke bruker øredobber (tar de i så fall av om kvelden også går det en måned igjen før jeg husker at tja, kanskje jeg skal bruke dem). Støvletter har jeg ikke, men har et par converse jeg labber rundt i.

Hah, jeg har også blazere. De er kjempefine, og henger i skapet og samler støv. Bruker aldri kjoler eller skjørt utenom de obligatoriske juleselskapene. Her går det i skinny jeans året rundt.

Haha, rynkebryst! Tror jeg skjønner tegninga :P

For meg handler alt dette om to ting:

1. temperatur. Har prøvd å tvinge meg på jobb i skjorte eller bluse, men fryser så mye (AC-anlegg som er satt på "Istid" og ingen andre enn meg bryr seg) at jeg får ikke gjort jobben min engang. Så det ble rett tilbake i de kjipe ullgenserne.

2. Å få oppmerksomhet. Jeg er høy og slank, og kunne fint brukt andre ting. Men jeg liker ikke oppmerksomhet, og synes vel derfor den grå stilen min er veldig praktisk å gjemme seg bort i. Synd men sant. Har imidlertid begynt jobben med å gjøre noe med dette, kjøpte en noe spraglete topp i dag.

• Liker 1
Skrevet

Det er godt du har litt selvironi da. Du fikk i alle fall meg til å trekke på smilebåndene :laugh:

Ja, ikkesant. Kanke begynne å grine foran speilet heller, ser ikke bedre ut av det i hvert fall. Så da får man heller smile litt av seg selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er altså så kjedelig at jeg ikke bruker øredobber (tar de i så fall av om kvelden også går det en måned igjen før jeg husker at tja, kanskje jeg skal bruke dem). Støvletter har jeg ikke, men har et par converse jeg labber rundt i.

Hah, jeg har også blazere. De er kjempefine, og henger i skapet og samler støv. Bruker aldri kjoler eller skjørt utenom de obligatoriske juleselskapene. Her går det i skinny jeans året rundt.

Haha, rynkebryst! Tror jeg skjønner tegninga :P

For meg handler alt dette om to ting:

1. temperatur. Har prøvd å tvinge meg på jobb i skjorte eller bluse, men fryser så mye (AC-anlegg som er satt på "Istid" og ingen andre enn meg bryr seg) at jeg får ikke gjort jobben min engang. Så det ble rett tilbake i de kjipe ullgenserne.

2. Å få oppmerksomhet. Jeg er høy og slank, og kunne fint brukt andre ting. Men jeg liker ikke oppmerksomhet, og synes vel derfor den grå stilen min er veldig praktisk å gjemme seg bort i. Synd men sant. Har imidlertid begynt jobben med å gjøre noe med dette, kjøpte en noe spraglete topp i dag.

Hvorfor kjøper du deg ikke noen fine strikkede cardiganer eller gensere, og kanskje et fint skjer eller to? Kombinert med Converse og trange dongeribukser, kan det se veldig bra ut.

Skrevet

Hvorfor kjøper du deg ikke noen fine strikkede cardiganer eller gensere, og kanskje et fint skjer eller to? Kombinert med Converse og trange dongeribukser, kan det se veldig bra ut.

Betimelig spørsmål :) Jeg greier rett og slett ikke ofte å finne fine cardigans og gensere. Jeg orker ikke bruke 2500 kr på en genser, selv om de jo så klart sitter mye bedre og har bedre kvalitet. Så jeg ender opp med 500-kroners gensere som er "helt ok".

Kanskje jeg burde kjøre en blanding. Noen dyre og noen billigere gensere.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt damete eller klassisk, og det er jeg ikke enda heller.

På jobb har jeg uniform, men hjemme går jeg i det jeg vil.

Blir jo mye jeans, topp, og cardigan. Men slår gjerne til med skjørt og gud forby i følge mange her: shorts :) Ellers blir det enkle hverdagskjoler. Går stort sett i ankelstøvletter, boots eller converse. Høye hæler eier jeg vel knapt et eneste par, men jeg hater å gå med det.

Før var jeg gother, men det har jeg gått bort fra selv om jeg fortsatt liker noen elementer.

Ellers kan jeg godt like å blande det maskuline med det feminine, og noen nerdete detaljer :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har verdens kjedeligste stil tror jeg.

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg har ikke noen stil, tror jeg. Jeg bare kjøper det jeg syns er fint uten å tenke på hvilken stil det tilhører.

Feilen jeg ofte gjør er å kjøpe plagg jeg syns er fine for seg selv, men glemmer å tenke på om det passer til noe annet jeg har. Skulle heller begynt å kjøpe hele antrekk.

Skrevet

Klassisk på jobb. Jobber i et formelt miljø. Mye bluser eller skjorter og blyantskjørt. Føler meg også ganske bra i dress.

Avslappet rocka privat. Skinnjakke, skinny jeans og bandtrøyer er gjengangere. Og de beryktede Conversene.

Sminke og hår er velstelt og nøytralt. Legger innsatsen i å se frisk og sunn ut.

Gjest Tigress
Skrevet

Betimelig spørsmål :) Jeg greier rett og slett ikke ofte å finne fine cardigans og gensere. Jeg orker ikke bruke 2500 kr på en genser, selv om de jo så klart sitter mye bedre og har bedre kvalitet. Så jeg ender opp med 500-kroners gensere som er "helt ok".

Kanskje jeg burde kjøre en blanding. Noen dyre og noen billigere gensere.

Benetton har heilt klassiske ullkardiar i klassiske fargar kvar sesong. Dei eg brukar er korte, stoppar litt nedafor midja, og har rund hals. Dei held seg bra i vask og går til alt. Eg trur eg er på nummer elleve eller noko slikt, eg har alltid ein del slike liggjande rundt omkring. Dei kostar om lag 600,- trur eg. Dei er liksom over HM-pris, men ikkje overprisa designerplagg, berre god kvalitet. Til å ha under vil eg råde deg ein tur på daglegvarebutikken: Pierre Robert lagar enkle ull/silke-toppar til ein rimeleg pris, og i god kvalitet. Dei er litt tynne, berre, så det kan vere lurte å ha ein singlet (frå same merke, til dømes) under.

Du treng ikkje å ta steget opp i luksussegmentet for å vere skikkeleg kledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...