Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det feil av meg som jente å ville tilbake til den tiden da menn var menn og kvinner er kvinner? Ville ta vare på barna og huset selv, ikke barnehagen og vaskehjelpen? Trenger ikke nødvendigvis være 100% hjemmeværende. Men jeg vil ha retten til å være kvinne!

Anonymous poster hash: 7bc36...0cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det feil av meg som jente å ville tilbake til den tiden da menn var menn og kvinner er kvinner? Ville ta vare på barna og huset selv, ikke barnehagen og vaskehjelpen? Trenger ikke nødvendigvis være 100% hjemmeværende. Men jeg vil ha retten til å være kvinne!

Du har da ennå muligheten til å være det du definerer som «kvinne». Forskjellen er at nå har også de som ikke definerer kvinnerollen slik, også sjansen til å gjøre det de ønsker.

• Liker 7
Gjest Eurodice
Skrevet

Hva skulle du leve av da, uten egen inntekt?

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har lyst til å holde på hjemme, og dere har råd til det, skjønner ikke jeg hvorfor du ikke skulle gjøre det.

Skrevet

Hvem i all verden er det som hindrer deg? Bare å vaske, rydde, lage mat, og passe ungene selv. Kjør på.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Om du er alenemor har du dessverre ikke noe valg og MÅ jobbe. Har du mann som kan hjelpe deg og er enig, kan du være så mye kvinne du vil :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er feil av deg! Kaste kampen til dine formødre rett på dynga. "tiden da menn var menn og kvinner var kvinner" tror du dette er noe ubevegelig og fast. Grunnen til at noe blir oppfattet som maskulint eller feminint er jo kulturelt bestemt. Det er heldigvis ikke sånn som du sier at den "naturlige oppgaven" for kvinner er å føde og vaske....

Anonymous poster hash: bc0d7...968
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber deltid og min mann fulltid. Dvs at jeg tar mer av de hjemlige hverdagsoppgavene enn han.

Å ikke jobbe høres ut som en dårligere ide, synes jeg. Det handler om det sosiale aspektet, om ens økonomiske situasjon om det blir slutt, om uavhengighet og selvstendighet.

Tror jeg hadde sovet dårlig om natten om jeg ikke hadde eid et nedbetalt hus og vist at jeg kunne klare meg på den lønna jeg har nå hvis jeg måtte.

Anonymous poster hash: 8989d...e66

Gjest celine
Skrevet

Så hvis man har full jobb, samt benytter seg av vaskehjelp og barnehage, er man mindre kvinne, enn hvis man er hjemmeværende husmor? Merkelig oppfatning... :klo:

• Liker 4
Skrevet

Tror det blir litt vanskelig i dagens samfunn hvor ting koster og det ikke alltid går rundt for par selv om de har 2 inntekter. På 50-tallet funket vel sikkert denne modellen økonomisk, hvor kvinnen var hjemme med barn mens mannen tjente penger til familien. Det er kanskje likestilling i dag, men 100 % likestilling vil det aldri bli i og med at det er kvinnen som føder barn, ammer og tar ofte lengre permisjon hjemme med barn enn faren. Noen kjønnsforskjeller er biologisk betinget, mens andre er kulturelt betinget.

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

Selvsagt kan du velge å være hjemme, men jeg ser ikke hva dette har med kjønnsidentitet å gjøre.

Det går an å delta i samfunnet som et individ og samtidig ta vare på barn og hjem både som kvinne og mann.

Om du ikke har andre interesser/evner, så er jo det kun beskrivende av deg som individ- ikke kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er feil av deg! Kaste kampen til dine formødre rett på dynga. "tiden da menn var menn og kvinner var kvinner" tror du dette er noe ubevegelig og fast. Grunnen til at noe blir oppfattet som maskulint eller feminint er jo kulturelt bestemt. Det er heldigvis ikke sånn som du sier at den "naturlige oppgaven" for kvinner er å føde og vaske....

*Host* Ingen nektet kvinner å få det de ville *Host*, *Host* Ikke kall det noen kamp å gå i demonstrasjonståg *Host*, *Host* Det var ikke bare dine mødre, men også fedre *Host*

Anonymous poster hash: 7183b...09c

AnonymBruker
Skrevet

Litt OT men...

Mange kvinner roper om likestilling. Det de mener med det er at mannen skal ta halvparten av husarbeidet og halvparten av barnestellet. Når det gjelder snømåking, gressklipping, beise terassen, skifte hjul på bilen eller reparere bilen, DA er det ikke så nøye med likestilling lengre, for slikt er mannfolkarbeid. Jesus!

Til ts: dere bestemmer da selv hva dere gjør, men ville jobbet deltid før jeg ble hjemmeværende var jeg deg. Du opparbeider deg ingen rettigheter ved å gå hjemme.

Anonymous poster hash: 6055a...318

Skrevet

Til ts: dere bestemmer da selv hva dere gjør, men ville jobbet deltid før jeg ble hjemmeværende var jeg deg. Du opparbeider deg ingen rettigheter ved å gå hjemme.

2/3 av alle skilsmisser blir tatt ut av kvinner. Så om hun bare blir en del av statistikken som ikke skiller seg, så får hun jo likevel en del av sameie.

Skrevet

Ingen som stopper deg.

Skrevet

det finnes flere nyanser enn dette!

ho sier jo selv at ho ikke vil være 100% hjemmeværende.

for min del er jeg i at likestillingen er gått for langt. helt greit at vi skal ha lik lønn og muligheten til å jobbe men så er det mange andre områder der kjønn omtrent blir visket ut,

jeg vil være sammen md en mann, ikke en tvekjønna tøffel

AnonymBruker
Skrevet

Litt OT men...

Mange kvinner roper om likestilling. Det de mener med det er at mannen skal ta halvparten av husarbeidet og halvparten av barnestellet. Når det gjelder snømåking, gressklipping, beise terassen, skifte hjul på bilen eller reparere bilen, DA er det ikke så nøye med likestilling lengre, for slikt er mannfolkarbeid. Jesus!

Vet ikke med andre, men med eksen så var jeg den som hadde peiling på bil. Han hadde bedre peiling på å ta oppvasken. Det spiller ingen rolle hvilke arbeidsoppgaver hvem gjør. Man gjør det man er flinkest til. Nå er jeg utrolig handy av meg og kan gjøre det aller meste, men har forståelse for at det ikke er alle som trives med å klippe gress og å beise terrassen. Om mannen da er flinkere til dette og kvinnen kan vaske gulvet om hun er flink til dette, må da dette være greit?

Jeg vil gjerne at kvinnene skal gå femmila som mannfolka gjør på ski, og at kvinner skal ha verneplikt osv. Nå er det jo verneplikt for kvinner også, så.

Man kan ikke skylde på at man er svakere enn menn når man er kvinne. Da får man ta noen pushups da sånn at man kan få litt muskler.

Anonymous poster hash: 40d12...5b9

AnonymBruker
Skrevet

det finnes flere nyanser enn dette!

ho sier jo selv at ho ikke vil være 100% hjemmeværende.

for min del er jeg i at likestillingen er gått for langt. helt greit at vi skal ha lik lønn og muligheten til å jobbe men så er det mange andre områder der kjønn omtrent blir visket ut,

jeg vil være sammen md en mann, ikke en tvekjønna tøffel

En mann som vil bestemme i et forhold osv er ikke en mann.

Man er ikke tvekjønna fordi man lar dama si gjøre det hun vil. Det er det som er ekte menn. De som ikke har noe behov for å vise at de er det.

Blir så kvalm av sånne mennesker som har et behov for å bestemme. Æsj.

Anonymous poster hash: 40d12...5b9

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke menn, menn og kvinner, kvinner i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...