AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Hei! Hvilken flyplass ved London er best? Jeg ser at det er litt billigere å dra med Norwegian til Gatwick, enn det er å dra med SAS til Heathrow. Men, får inntrykk av at det er lengre togrute inn til London fra Gatwick enn det er fra Heathrow - stemmer dette? Anonymous poster hash: 74f68...a2e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Tror det går t-bane til Heathrow, gjør det ikke? Det koster uansett ikke så mye, og er veldig lettvint. Mens reiser du til Gatwick, er det dyrere å komme seg inn til sentrum. Jeg skal snart til Gatwick, og tur-retur med det raskeste flytoget koster 300 kr tur-retur. Anonymous poster hash: 73636...bb8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Prisforskjellen på togene til og fra flyplassene er ikke store. Togreisen fra Gatwick til Victoria Station tar vel 35-40 minutt. Ikke lange tida altså. Jeg reiser selv som oftest til Gatwick når jeg er i London. Anonymous poster hash: f02d8...ba6
Marie90 Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Det er lengre fra Gatwick til sentrum enn fra Heathrow ja.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 T-banen (Piccadilly Line) går til Heathrow, altså er det litt mer lettvint og billig. Anonymous poster hash: 73636...bb8
outkast Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Det er uansett kortere fra Heathrow til sentrum enn Gatwick, men det spørs jo også om du velger underground eller et sånt hurtigtog. Det er selvsagt mye dyrere.
Lea2 Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Det er veldig greit å komme seg fra alle flyplassene og til sentrale deler av London. Lett å finne frem også. Men som andre har nevnt, så koster det litt med flytogene (akkurat som Oslo S - Gardermoen). Anbefaler deg å se på tidspukter og pris på flyreisen først og fremst. De rimelige selskapene flyr gjerne til Gatwick og Stansted. Veldig sjelden jeg finner økonomialternativer til Heathrow.
Athene Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Heathrow er best, uten tvil. Rask transfer til byen (20 min) som koster ca 300 kroner for tur-retur billett, tuben er billig alternativ (men treg). Og generelt en mye ryddigere og mer effektiv flyplass enn de to andre. Det er alltid kortere køer, både i passkontroll, tax free, sikkerhetskontrol og så videre. Det er også flyplassen med best shopping. Gatwick er mer "charter" preget. Transfer til Victoria på ca 40 minutter, marginalt dyrere enn heathrow express. Men skal du til denne siden av byen er det omtrent samme tidsbruk som fra Heathrow der du kommer inn til Paddington. Stansted oppsummerer jeg ikke en gang... bare unngå den.
Kjetil E Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Hei! Hvilken flyplass ved London er best? Jeg ser at det er litt billigere å dra med Norwegian til Gatwick, enn det er å dra med SAS til Heathrow. Men, får inntrykk av at det er lengre togrute inn til London fra Gatwick enn det er fra Heathrow - stemmer dette? Anonymous poster hash: 74f68...a2e Fra Heathrow har du Heathrow Express som tar deg til Paddington på 15 min. Men koster skjorta. I stedet kan man ta Heathrow Connect som er et mer lokaltog som og ender opp på Paddington bruker litt lenger tid og er en del billigere. Vil annbefale Connect fremfor t-banen da t-banen er trang og ikke helt og annbefale med masse bagasje. Fra Gatwick kan du ta både Gatwick Express til Victoria samt flere lokaltogvarianter, som kan føre deg til henholdsvis Victorria eller London Brigde (Med Southern Trains) eller du kan ta First Capital Connect som fører til flere sentrale stasjoner i London og fortsetter videre nordover. Har du stor bagasje er det dog dårlig med plass til denne i hyllene på Southern sine tog. Husker ikke hvordan plassen til bagasje på First Capital Connect er. Express har jeg ikke reist med. Heathrow connect har god bagasjeplass.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Luton, Southend og Stansted er langt vekk fra London sentrum, så det er dyrt og tidkrevende å komme seg til og fra dem. I en tid jeg var fattig student tok jeg faktisk bussen fra Stansted til Victoria, men det tok jo et par timer. Billig var det, tror det kostet 10 pund hver vei. Gatwick er ikke så verst. Med Gatwick Express går det relativt raskt til Victoria, men det er dyrt, og er du heldig med lokaltogforbindelse kan du få en like kjapp tur til Victoria eller London Bridge (og andre stasjoner i London) for en mye billigere penge. Lokaltogene er som regel stappfulle og egner seg ikke om man har mer enn håndbagasje. Jeg foretrekker Heathrow. Tuben går hele tiden til stasjonene jeg trenger og selv om det tar litt tid, synes jeg det er helt greit for prisen og det at jeg ikke må bytte så mye senere. Jeg drar bare Oysterkortet mitt. Det er ikke noe stort problem med bagasje, bare sørg for å sitte i den delen av vognen som er ment for reisende med bagasje. Hvis tiden betyr noe og du ikke bryr deg om pengene, så går det altså ekspresstog til Paddington som igjen er mye dyrere. Den aller beste flyplassen er imidlertid London City. Så vidt jeg vet er det ingen flyvninger fra Norge som lander der. Det er en flyplass først og fremst for flighter som forretningsfolk bruker, så jeg har landet der kun når jeg har reist fra kontinentet (Frankfurt, Zürich). Konklusjonen er at det egentlig er lite å spare på å reise med billigfly til Gatwick. Man må belage seg på å vente en stund på passende lokaltog med mindre man vil bruke Gatwick Express - og allerede da har som regel vinninga gått opp i spinninga - i tillegg til at det tar lenger tid enn til og fra Heathrow. Anonymous poster hash: 262bb...899 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Fra Heathrow har du Heathrow Express som tar deg til Paddington på 15 min. Men koster skjorta. Jeg vil ikke si at 32 pund (320 kroner) tur-retur havner i kategorien "koster skjorta". Har man så lendig økonomi er nok London en litt for dyr by for lommeboka i alle tilfeller. Anonymous poster hash: 7b94a...4dc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Jeg vil ikke si at 32 pund (320 kroner) tur-retur havner i kategorien "koster skjorta". Har man så lendig økonomi er nok London en litt for dyr by for lommeboka i alle tilfeller. Anonymous poster hash: 7b94a...4dc Nordmenn flest er visst blitt så rike at de driter penger. Enkelte vet fremdeles hva det vil si å prioritere, enten det er noe man vil eller må. Regner med at TS har fått nok detaljopplysninger om flyplasser og forbindelser til å finne ut av ting nå i hvert fall. Anonymous poster hash: 262bb...899 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Hei! Hvilken flyplass ved London er best? Jeg ser at det er litt billigere å dra med Norwegian til Gatwick, enn det er å dra med SAS til Heathrow. Men, får inntrykk av at det er lengre togrute inn til London fra Gatwick enn det er fra Heathrow - stemmer dette? Anonymous poster hash: 74f68...a2e Jeg foretrekker definitivt Gatwick. Pleier å bo i Victoria, og da er det mest praktisk med Gatwick. Hater tuben med sine underdimensjonerte vogner og uendeligheter av stopp før man kommer til London. Anonymous poster hash: 77c60...552
Kjetil E Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 Jeg vil ikke si at 32 pund (320 kroner) tur-retur havner i kategorien "koster skjorta". Har man så lendig økonomi er nok London en litt for dyr by for lommeboka i alle tilfeller. Anonymous poster hash: 7b94a...4dc Det er så men i forhold til Heathrow connect og eventuelt t-banen er det ganske stiv pris. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå