Gå til innhold

Opphisset av oppskrifter :-P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer av og til oppskrifter, og jeg stusser noen ganger over hvor tuklete og rart enkelte gjør det. Som om det er om å gjøre å få det til å se vanskelig ut og generere mest mulig oppvask. Akkurat nå holder jeg på med å lære meg å lage Shepherd's Pie. Det burde være en enkel affære. Selv starter jeg alltid med å brune kjøttdeigen, så tar jeg oppi løk, så andre grønnsaker. Ikke i motsatt rekkefølge, og ikke i hver sin stekepanne! Når jeg lager potetmos, har jeg smøret og så melka oppi potetene etter at jeg har helt av kokevannet, jeg varmer da ikke melka i en annen kasserolle eller i mikroen, spesielt ikke mens potetene renner av seg i et dørslag! Jeg tar heller ikke i kraft så jeg må tilsette hvetemel for at det ikke skal bli for tynt, og jeg heller ikke av fettet fra kjøttdeigen, det er jo der smaken er. Jeg kommer ikke til å varme kjøttstuingen i ovnen før jeg tar på potetmosen.

Kjenner at jeg blir litt irritert og småamper, det sitrer i hele kroppen. Det er litt komisk hvordan jeg reagerer, når jeg tar det så personlig, haha. Men så lurer jeg på, er det noen flere som har det sånn??

(Flytt hvis det ikke er nok matrelatert. Det kan nok overføres til andre arenaer i livet også.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var sikker på at du ble seksuelt opphisset av oppskrifter, jeg nå. Skuffa..

Anonymous poster hash: 8cc9c...853
  • Liker 11
Skrevet

Beklager... prøvde å gjøre det klart med smilefjeset!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så enig!
Derfor bare jeg og ikke samboeren min får lov til å lage mat her hjemme. Han gjør det så vanskelig..
Det går faktisk ann å bruke samme kjele/stekepanne til flere forskjellige ting. Somregel så tar man jo gjerne litt av alt på gaffelen når man skal spise uansett!

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har det litt sånn. ;) Og min kjepphest er som følger: