AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 var inne hos arbeidsggiverguiden på altinn. står ikke mye der... jeg er arbeidsgiver. en ansatt skal ut i sykemelding i 1mnd. i denne mnd skal hun bare jobbe 50%. jeg skal jo dekke lønnen 100% de første 16dagene, og resten deles 50%-50% av meg og NAV for de resterende 2 ukene. jeg og den ansatte har blitt enige om at i den persioden /etter 16 dager) skal hun ha 50%utbetaling fra NAV, da slipper jeg å ordne med refusjon. je ghar fått blankett C fra henne. skal jeg sende inn noe til NAV? eller bare utbetaler jeg lønn til henne som vanlig (100% de første 16 dagene, deretter 50% resten av sykmeldingsperioden? ) tenkte å ringe nav og spørre,men kunne prøve her også..? Anonymous poster hash: 3e8f0...aff
Gjest Tingelinling Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Her: https://www.nav.no/skjema/Skjemaer/Arbeidsgiverskjemaer/L%C3%B8nn+og+personalskjemaer+for+din+bedrift+%28HR%29/Inntekt+og+trekk Du skal sende inn det første og det siste skjemaet på denne siden. Husk å skrive ut førsteside i saken også. Du skal betale ut lønn for de 16 første dagene (månedslønn/26,2*16), pluss 50% av lønnen for resten av sykemeldingsperioden og så skal NAV betale ut resten. Endret 21. mars 2014 av Tingelinling 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå