Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den tiden vi lever i nå føler jeg at kjærlighet og faktisk det å holde sammen har blitt mye vanskeligere. Vi har sosiale medier som kan ødelegge både med at det tar tid og oppmerksomhet, samtidig som "fristelser" ligger der rett foran oss.

Et bruk og kast samfunn hvor man heller kjøper noe nytt enn å reparere.. Men hvorfor? Er det egentlig sånn vi vil ha det?

Man skal selvfølgelig ikke være i forhold som ikke er bra, men hører så ofte at folk gjør det slutt pga EN krangel..? Og siden angrer de seg. Eller den at man plutselig får mye oppmerksomhet og vil være singel, for så se at gresset sjeldent er grønnere på andre siden..

Jeg syntes det er interessant for uansett hvem jeg spør, så vil alle (omtrent) finne en de kan være sammen med og få en familie og leve lenge med.

Er det ikke det vi alle ønsker sånn egentlig når det kommer til kjærlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forelsket er en ting ( kjemikalie rush i hjernen osv.)

Forhold er noe annet. Så kan en selfølgelig oppleve kjærlighet i forholdet. Eller kansje en bare er forelsket. Det er og en annen ting igjen.

Oldmoren min sto bak plogen, oldefar hadde to jobber, aldri fri og de var ganske fattige. De fikk 10 unger og hadde det kjempebra i lag. De hadde kampen. De hadde det med ordentlige ting å forholde seg til.

I dag er alt bare tull.

Tror ikke jeg hadde turt å blitt i lage med en Norsk jente igjen for å være helt ærlig. Sosialismen, liberalismen , likestillingsideer, dustete liberale foreldre og allt for mye velstand har ødelagt dem.

Skrevet

Forelsket er en ting ( kjemikalie rush i hjernen osv.)

Forhold er noe annet. Så kan en selfølgelig oppleve kjærlighet i forholdet. Eller kansje en bare er forelsket. Det er og en annen ting igjen.

Oldmoren min sto bak plogen, oldefar hadde to jobber, aldri fri og de var ganske fattige. De fikk 10 unger og hadde det kjempebra i lag. De hadde kampen. De hadde det med ordentlige ting å forholde seg til.

I dag er alt bare tull.

Tror ikke jeg hadde turt å blitt i lage med en Norsk jente igjen for å være helt ærlig. Sosialismen, liberalismen , likestillingsideer, dustete liberale foreldre og allt for mye velstand har ødelagt dem.

Oh puh-leaseeee!! :scorpis:

Skrevet

I den tiden vi lever i nå føler jeg at kjærlighet og faktisk det å holde sammen har blitt mye vanskeligere. Vi har sosiale medier som kan ødelegge både med at det tar tid og oppmerksomhet, samtidig som "fristelser" ligger der rett foran oss.

Et bruk og kast samfunn hvor man heller kjøper noe nytt enn å reparere.. Men hvorfor? Er det egentlig sånn vi vil ha det?

Man skal selvfølgelig ikke være i forhold som ikke er bra, men hører så ofte at folk gjør det slutt pga EN krangel..? Og siden angrer de seg. Eller den at man plutselig får mye oppmerksomhet og vil være singel, for så se at gresset sjeldent er grønnere på andre siden..

Jeg syntes det er interessant for uansett hvem jeg spør, så vil alle (omtrent) finne en de kan være sammen med og få en familie og leve lenge med.

Er det ikke det vi alle ønsker sånn egentlig når det kommer til kjærlighe

Etter at internett tok helt av og sosiale medier som du sier så tror jeg nok det er mye vanskeligere med forhold enn det var før ja.. Mye mere fristelser, mye lettere å være "utro" på den måten at man ikke må møtes i virkeligheten. Det er bare ett klikk unna liksom :P Synes det er kjipt, og det er mye som gjør det vanskelig for meg og kjæresten da begge to sliter veldig med usikkerhet og sjalusi. Jeg er på god vei til å kunne si at det er takket være den tiden vi lever i nå at jeg har blitt fullstendig ødelagt når det kommer til sevbilde. Takket være media så får man jo vrangforestillinger om hvordan man skal se ut og oppføre seg i ett forhold. Jeg synes det er tragisk, og skulle ønske jeg var født på 50 tallet. Det tror i alle fall jeg var tiden med den perfekte balansen mellom moderne og gammeldags :)

Skrevet

Tja. Noen gir opp forhold raskt, men det er deres valg. Du trenger ikke gjøre det av den grunn. I nåtiden er også kvinner mindre avhengige av menn, som gjør det mye lettere å forlate dårlige forhold; det er positivt. I det hele tatt ser jeg ikke noe negativt med nåtiden - du kan bli i et forhold og jobbe med det om du vil, forlate om du heller vil det, du har et reelt valg.

Å skylde ting på sosiale medier synes jeg bare er teit. Du trenger ikke å la det påvirke deg. Fortsatt ditt valg. Du kan velge å ikke ha Facebook/instagram/snapchat and what not om du ikke takler såkalte "fristelser".

Jeg vil tro at de fleste som kunne ønske de var født på 50-tallet er kvinner som ønsker det nettopp fordi de ikke har gjort det (newsflash; du kan leve slik i dag også altså, men du MÅ ikke), eller menn som savner at kvinner fikser alt unntatt penger for dem.

Skrevet

Man kan selvfølgelig velge å ikke ha Facebook, men svært få velger akkurat det.

Jeg har hørt så mange si hvor dritt de syntes Facebook og de sosiale mediene generelt har blitt, men kan ikke slette pga det foregår jobbrelaterte ting over faceB.

Men til forhold: Merker hvor stor usikkerhet det har blitt, prater kjæresten din med noen fra det andre kjønn? Hvem i såfall? Flørter de? Ekser på facebook, gamle flørter.. Jeg forstår at det blir slitsomt, det syntes jeg jo selv..

Og er man pen nok? Bra nok? Og spennende nok i dette samfunnet? Slitsomt..

Skrevet

Man kan selvfølgelig velge å ikke ha Facebook, men svært få velger akkurat det.

Jeg har hørt så mange si hvor dritt de syntes Facebook og de sosiale mediene generelt har blitt, men kan ikke slette pga det foregår jobbrelaterte ting over faceB.

Men til forhold: Merker hvor stor usikkerhet det har blitt, prater kjæresten din med noen fra det andre kjønn? Hvem i såfall? Flørter de? Ekser på facebook, gamle flørter.. Jeg forstår at det blir slitsomt, det syntes jeg jo selv..

Og er man pen nok? Bra nok? Og spennende nok i dette samfunnet? Slitsomt..

Bruk Facebook til jobbrelaterte ting da, og drit i å bruke det resten av tiden om det ikke medfører noe positivt.

Alt det andre du skriver om handler om egen innstilling. Jeg skal ikke late som om jeg er så mye bedre enn alle andre, har tenkt slik selv, men da hadde vi en veldig dårlig periode i forholdet. Har man det fint i forholdet er det ikke slikt man tenker over, eller, de fleste gjør ikke det.

Skrevet

Bruk Facebook til jobbrelaterte ting da, og drit i å bruke det resten av tiden om det ikke medfører noe positivt.

Alt det andre du skriver om handler om egen innstilling. Jeg skal ikke late som om jeg er så mye bedre enn alle andre, har tenkt slik selv, men da hadde vi en veldig dårlig periode i forholdet. Har man det fint i forholdet er det ikke slikt man tenker over, eller, de fleste gjør ikke det.

Men så har alle forhold sine opp og nedturer. Alle skal igjennom noen faser hvor man kanskje er litt lei, sint, oppgitt osv. Selvfølgelig hadde det ikke vært noe problem om alt hadde vært topp hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...