AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Jeg må starte med at jeg er et brød. Og klarer ikke å bestemme meg for om jeg har regnet riktig. Derfor spør jeg her inne om litt hjelp. For å kunne leie ut leiligheten må 10% av gulflaten i stuen være vindu. Gulflaten er: 7m gange 4 m Vinduene er: 45cm gange 80 cm ( jeg har to vindu i samme størrelse) Noen som kan hjelpe meg med å finne ut svaret? Hilsen brødet.Anonymous poster hash: 194ff...463
Gjest Sitronen Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Jeg må starte med at jeg er et brød. Og klarer ikke å bestemme meg for om jeg har regnet riktig. Derfor spør jeg her inne om litt hjelp. For å kunne leie ut leiligheten må 10% av gulflaten i stuen være vindu. Gulflaten er: 7m gange 4 m Vinduene er: 45cm gange 80 cm ( jeg har to vindu i samme størrelse) Noen som kan hjelpe meg med å finne ut svaret? Hilsen brødet.Anonymous poster hash: 194ff...463 Gulvflaten er på 28 m2. 10% av dette er 2,8 m2. Vinduene utgjør 0,7 m2. Så hvis det er slik at totale vindusareal må tilsvare 10 % av gulvareal, så er det for lite vinduer, dessverre. Endret 21. mars 2014 av Sitronen
Sessan24 Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Tuuuuuuusen takk for svaret! Evig takknemlig.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Er ikke dette barneskolematte?? Anonymous poster hash: 62b08...b71 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Er ikke dette barneskolematte?? Anonymous poster hash: 62b08...b71 Hver enkel oppgave er barneskole matte, men å ta hele utregningen fra start til slutt kommer nok ikke før ungdomskolen. Altså overfalte regning og prosent er barneskole, men å bruke svar fra utregninger som dette i nye utregninger kommer ikke på barneskolen tror jeg. Anonymous poster hash: 8a047...e2b
Gjest Sitronen Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Tuuuuuuusen takk for svaret! Evig takknemlig. Bare hyggelig! Er ikke dette barneskolematte?? Anonymous poster hash: 62b08...b71 Og så? Hun ønsket å dobbeltsjekke om hun hadde tenkt/regnet riktig. Det er da ikke noe galt i det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Bare hyggelig! Og så? Hun ønsket å dobbeltsjekke om hun hadde tenkt/regnet riktig. Det er da ikke noe galt i det. Det er vel åpenbart at TS ikke skjønte hvordan hun skulle foreta et så enkelt regnestykke. Synes faktisk det er litt skremmende at voksne er så dårlige i matte. Anonymous poster hash: 62b08...b71 1
Gjest Sitronen Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Det er vel åpenbart at TS ikke skjønte hvordan hun skulle foreta et så enkelt regnestykke. Synes faktisk det er litt skremmende at voksne er så dårlige i matte. Anonymous poster hash: 62b08...b71 Jeg synes ikke det er åpenbart siden hun skrev at hun hadde regnet på det, men var usikker på om hun hadde riktig svar. Men om det så er at trådstarter ikke kunne arealregning så burde det ikke være noe problem for andre enn henne selv, siden jeg regner med at dette ikke er noe hun jobber med til daglig, og det ikke er fare for store katastrofer på grunn av feil utregning. Vi har alle våre sterke og svake sider, og jeg kunne for eksempel ikke ha tegnet en gjenkjennelig ku om livet mitt var avhengig av det. (eller noe annet gjenkjennelig for den saks skyld) Endret 21. mars 2014 av Sitronen 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Jeg synes ikke det er åpenbart siden hun skrev at hun hadde regnet på det, men var usikker på om hun hadde riktig svar. Men om det så er at trådstarter ikke kunne arealregning så burde det ikke være noe problem for andre enn henne selv, siden jeg regner med at dette ikke er noe hun jobber med til daglig, og det ikke er fare for store katastrofer på grunn av feil utregning. Er vel mulig at TS har eller får barn som trenger leksehjelp? Anonymous poster hash: 62b08...b71
Gjest pærecider Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Det er vel åpenbart at TS ikke skjønte hvordan hun skulle foreta et så enkelt regnestykke. Synes faktisk det er litt skremmende at voksne er så dårlige i matte. Anonymous poster hash: 62b08...b71 Trenger vel ikke å sette seg på sin høye hest for det... Ikke alle kan være gode i matte. Kjenner folk som har dyskalkuli, som ikke kan regne de enkleste pluss-minus-stykker, men som er like intellligente som andre, men på andre områder. Tragisk at man skal gjøre seg så liten at man hakker på TS i stedet for å svare på hva hun spurte om. Og "brødet" (TS's eget ord) kan jo ikke ha vært så dumt hvis hun klarte å finne de ulike faktorene som skulle til for å få riktig svar. Enkelte hadde sikkert virret rundt og lurt på hvordan man i det hele tatt skulle klare å finne riktig algoritme. Endret 21. mars 2014 av pærecider
Gjest pærecider Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Er vel mulig at TS har eller får barn som trenger leksehjelp? Anonymous poster hash: 62b08...b71 Moren min var dårlig i matte, men hadde da andre jeg kunne henvende meg til hvis jeg trengte hjelp utover det hun kunne gi. Ikke verre enn det.
oslotur Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Er ikke dette barneskolematte?? Anonymous poster hash: 62b08...b71 men herregud da, du kunne ikke spare de 8 sekundene på å spre negativitet på noe fornuftig? 4
Gjest Sitronen Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Er vel mulig at TS har eller får barn som trenger leksehjelp? Anonymous poster hash: 62b08...b71 Ja, og det er også mulig at hvis det er slik at trådstarter har problemer med regning, har hun andre som kan hjelpe.
Holar Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Og det har hun. TS postet på KG og fikk hjelp, sammen med at bygdedyret kom fram igjen. Når skal det bli fellingstillatelse på bygdedyr? 2
Gjest Offensive Pie Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Det er feil å ikke kunne noe, og det er feil å spørre om hjelp til å få til noe. Det skal ikke være enkelt! 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #16 Skrevet 24. mars 2014 Oj her ser jeg at noen har brukt tid på å si at jeg ikke er god i matte. Jeg er ikke god i matte det var derfor jeg spurte om hjelp. Og god hjelp fikk jeg noe jeg sjelden fikk på skolen ( lærerutdanning burde du også være skremt over AB). Men noe JEG er god til er å være hyggelig og snill mot alle mennesker så da er vel stillingen 1-1AB. Nok en gang takk for hjelpen. Nå lærte jeg meg hvordan jeg skulle regne det ut og har kommet frem til hvor mange ekstra vinduer jeg må sette inn. NB frykt ikke jeg jobber ikke med matte til daglig. MvhAnonymous poster hash: 194ff...463 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #17 Skrevet 24. mars 2014 Er ikke dette barneskolematte?? Anonymous poster hash: 62b08...b71 Det er vel åpenbart at TS ikke skjønte hvordan hun skulle foreta et så enkelt regnestykke. Synes faktisk det er litt skremmende at voksne er så dårlige i matte. Anonymous poster hash: 62b08...b71 Oj her ser jeg at noen har brukt tid på å si at jeg ikke er god i matte. Jeg er ikke god i matte det var derfor jeg spurte om hjelp. Og god hjelp fikk jeg noe jeg sjelden fikk på skolen ( lærerutdanning burde du også være skremt over AB). Men noe JEG er god til er å være hyggelig og snill mot alle mennesker så da er vel stillingen 1-1AB. Nok en gang takk for hjelpen. Nå lærte jeg meg hvordan jeg skulle regne det ut og har kommet frem til hvor mange ekstra vinduer jeg må sette inn. NB frykt ikke jeg jobber ikke med matte til daglig. MvhAnonymous poster hash: 194ff...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå