Gå til innhold

Dyrepleier på Hansenberg i Danmark

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal bli dyrepleier og vil ta utdannielsen i Danmark. Er det noen her inne som har gått eller går på Hansenberg som kanskje kunne fortalt litt om det? Evt. fag skolehjemmet, hvor lenge man er på skole og i praksis av gangen og hva det koster? Står ikke så mye info på nettsiden.

Blir veldig takknemmelig for svar!

Anonymous poster hash: 16d47...c55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sikker på at du vil bli dyrepleier? Det er vanskelig å få jobb, og man tjener vanvittig dårlig. Snakker under 300 000 i året.

Anonymous poster hash: e7542...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at du vil bli dyrepleier? Det er vanskelig å få jobb, og man tjener vanvittig dårlig. Snakker under 300 000 i året.

Ja, jeg VIL bli dyrepleier. Noe jeg har villet i 15 år siden jeg var 8. For meg er IKKE lønnen det viktigste. Jeg vil jobbe med noe jeg liker. Og jeg ELSKER dyr er en noe annet. Og å ha en lønn på litt under 300000 vil ikke gjøre meg fattig!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg VIL bli dyrepleier. Noe jeg har villet i 15 år siden jeg var 8. For meg er IKKE lønnen det viktigste. Jeg vil jobbe med noe jeg liker. Og jeg ELSKER dyr er en noe annet. Og å ha en lønn på litt under 300000 vil ikke gjøre meg fattig!!

Nei, men med en grunnlønn på 270 000 i året, så er det ikke så lett å få det til å gå rundt alene.. Jeg ville bare nevne det, hvis du ikke var klar over det. Du må også ha praksisplass klar før du får komme inn på skolen, men det vet du kanskje? Det er ikke så lett å få praksisplass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg har ikke lyst til å knuse drømmene dine på noen måter, men jeg har jobbet som dyrepleier. Gikk dyrepleierstudiet på NVH, og har vært i praksis. Jeg klarte 2 måneder før jeg skjønte at dette ikke var noe for meg. Jeg ELSKER dyr, og vil gjerne jobbe med det, men det er ikke det dyrepleiere gjør dessverre....

Å være dyrepleier er nesten 90% rengjøring. Det er det som er realiteten. Jeg vaska doer, tørka støv, vaska etter operasjon, støvsugde flere ganger om dagen, vaska utstyr, vask, vask, vask. Det var bare utrolig kjedelig og IKKE det jeg trodde dyrepleieryrket var.

Og det verste er at jeg var på en av de stedene hvor dyrepleierne fikk være MEST med dyra, hørte om andre som ikke fikk ta på et dyr engang.

På den positive siden så fikk jeg sette sprøyter, veneflon, passe på dyr og slikt, men det var så utrolig liten del av yrket at jeg følte jeg hadde blitt lurt.

Mitt eneste råd til deg er å tenke deg veldig godt om.

Anonymous poster hash: 900bd...789
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg har ikke lyst til å knuse drømmene dine på noen måter, men jeg har jobbet som dyrepleier. Gikk dyrepleierstudiet på NVH, og har vært i praksis. Jeg klarte 2 måneder før jeg skjønte at dette ikke var noe for meg. Jeg ELSKER dyr, og vil gjerne jobbe med det, men det er ikke det dyrepleiere gjør dessverre....

Å være dyrepleier er nesten 90% rengjøring. Det er det som er realiteten. Jeg vaska doer, tørka støv, vaska etter operasjon, støvsugde flere ganger om dagen, vaska utstyr, vask, vask, vask. Det var bare utrolig kjedelig og IKKE det jeg trodde dyrepleieryrket var.

Og det verste er at jeg var på en av de stedene hvor dyrepleierne fikk være MEST med dyra, hørte om andre som ikke fikk ta på et dyr engang.

På den positive siden så fikk jeg sette sprøyter, veneflon, passe på dyr og slikt, men det var så utrolig liten del av yrket at jeg følte jeg hadde blitt lurt.

Mitt eneste råd til deg er å tenke deg veldig godt om.

Anonymous poster hash: 900bd...789

Da har du vært uheldig med plassen du har jobbet vil jeg si. Der jeg jobbet fikk vi være med å assistere ved alle typer operasjoner og konsultasjoner og hadde veldig mye kontakt med dyrene! Noe rengjøring var det,men ikke en betydelig del av arbeidsdagen.Høres kjipt ut der du jobbet :(

Dog var lønnen helt elendig og uten utsikter for noe særlig bedring, så ble tvunget til å finne annet arbeid :( Veldig synd, for jobben i seg selv var helt super :)

Anonymous poster hash: 7fefc...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...