AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Min mann og jeg er invitert i konfirmasjon til en slektning som jeg har god kontakt med, og vi valgte å takke ja. Vi har to mindre barn som også skal være med. Vi må reise med fly for å komme dit, og skal bo der i helgen.Så har det skjedd at vi har fått invitasjon til nok en konfirmasjon, samme helgen. Dette til en fjernere slektning, som vi ikke har noe kontakt med, og som bor i nærheten av denne andre som vi skal bo hos. På generell basis kunne vi tenkt oss til å deltatt, men vi er veldig i tvil, pga at det isåfall vil bli en slitsom helg.Saken er den, at vi kommer til å reise mesteparten av fredagen. Skal vi delta i begge konfirmasjonene, så er det opp og avgårde lørdag morgen. Så går dagen med til alt en konfirmasjon innebærer. Det samme på søndag. Så reiser vi hjem mandag.Vi hadde gledet oss til denne helgen, men kan ikke si vi gjør det om vi skal delta i 2 konfirmasjoner på samme helg. Vi vurderer sterkt å si nei. Med begrunnelse at vi syns det blir for slitsomt, da vi har to barn som også skal ha sitt. Syns dere her inne det vil være forståelig - eller bare virke som en dårlig unnskyldning for å slippe? Dårlig gjort? Anonymous poster hash: 037a7...5ca
Gjest New_Girl Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Helt forståelig. To konfirmasjoner når reiseveien er lang og med to barn? Hadde ikke jeg orket hvert fall. Takk nei, med begrunnelsen at dere allerede er bedt i en konfirmasjon samme helg. Blir overrasket om de ikke har forståelse for det. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 To konfirmasjoner på en helg når man har to egne barn og må reise mye frem og tilbake? Jeg hadde takket nei til den siste, og forklart at dere allerede har takket ja til en annen som er samme helg.
Daria Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Når det er slektninger som bor langt unna og dere ser sjelden, så ville jeg synes det var veldig sært å ikke benytte anledningen til å treffe flest mulig og ta turen innom konfirmasjonen lørdag også når dere allerede er i området. Bruk evnt heller ungene som en unnskyldning til å droppe seremonien og ikke bli så lenge på festen. 2
charactouy Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Hva med å takke nei til seremoni og middag, men si at dere gjerne kommer til kaffe fordi de det ellers blir for mye for ungene? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå