Gjest iGirl Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Noen som har en oppskrift på en digg suppe som er enkel å lage ? Trenger ikke være noe fancy, bare noe som lindrer en sår hals.
skruf Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Grønnsaksuppe er godt:) Kok opp vann og grønnsaksbuljong, skrell og kutt de grønnsakene du liker i små biter og putt oppi gryta, og la det putre til grønnsakene er gjennomkokte. Jeg bruker å ha i poteter, gulrøtter, kålrabi, purreløk, blomkål og brokkoli. Du kan og ta i pølsebiter:)
Gjest iGirl Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Grønnsaksuppe er godt:) Kok opp vann og grønnsaksbuljong, skrell og kutt de grønnsakene du liker i små biter og putt oppi gryta, og la det putre til grønnsakene er gjennomkokte. Jeg bruker å ha i poteter, gulrøtter, kålrabi, purreløk, blomkål og brokkoli. Du kan og ta i pølsebiter:) mm høres godt ut! må kutte i bittesmå biter da.. har piggtråd i halsen. takk for tips
skruf Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Bittesmå biter er lurt, da koker det kjappere ferdig også Dessuten får du i det masse vitaminer av denne suppa som er supert når du er forkjølet:D Lag stor porsjon, så kan du varme opp i porsjoner flere ganger! (god bedring )
Pringle Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Lag kremet suppe. Fres opphakkede grønnsaker i olje, tilsett buljong, kok mørt og mos med blender eller stavmikser. Ha i fløte eller kokosmelk om du vil det. 1
Gjest iGirl Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Takk for tips dere! må bare komme meg en tur på butikkken nå så blir det suppe i heimen
hjertesukka Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Jeg pleier alltid å lage en suppe med ingefær når jeg føler meg pjusk. (Ingefær er betennelsesdempende). For eksempel denne: http://dinmat.no/Gulrotsuppe-med-ingefaer
Britt Banditt Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Jeg pleier alltid å lage en suppe med ingefær når jeg føler meg pjusk. (Ingefær er betennelsesdempende). For eksempel denne: http://dinmat.no/Gulrotsuppe-med-ingefaer Haha, skulle akkurat til å poste den samme! Den er veldig god 1
Gjest iGirl Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Takk for tips! Hiver litt ingefær i grønnsakssuppa til Pomperipossa jeg, vil helst unngå creme fraiche pga skyhøyt innhold av fett. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Tomatsuppe Smelt smør, ha i mel og tomatpure. Ha i melk, vann og en boks hermetiske tomater stavmikset til flytende form. Ha oppi litt suppebuljong og du har tomatsuppe Har dessverre ikke noen mål på hvor mye man skal ha av hva, bruker aldri oppslrift. Hvor mye melk og vann du har i kommer an på hvor mild/skarp suppe du vil ha.Anonymous poster hash: 2eafb...1f7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Jeg lagde sellerirotsuppe i går. Det var VELDIG godt! Hadde krutonger og sprøstekt bacon oppi ved servering. Lett og raskt og lage. Anonymous poster hash: 10e07...7fa
Gjest iGirl Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Tomatsuppe Smelt smør, ha i mel og tomatpure. Ha i melk, vann og en boks hermetiske tomater stavmikset til flytende form. Ha oppi litt suppebuljong og du har tomatsuppe Har dessverre ikke noen mål på hvor mye man skal ha av hva, bruker aldri oppslrift. Hvor mye melk og vann du har i kommer an på hvor mild/skarp suppe du vil ha.Anonymous poster hash: 2eafb...1f7 ooOOoo hjemmelaget tomatsuppe! denne må jeg notere! takk!
Gjest iGirl Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Bittesmå biter er lurt, da koker det kjappere ferdig også Dessuten får du i det masse vitaminer av denne suppa som er supert når du er forkjølet:D Lag stor porsjon, så kan du varme opp i porsjoner flere ganger! (god bedring ) nå står grønnsakssuppa og putrer her 1
skruf Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 nå står grønnsakssuppa og putrer her Herlig! Grønnsaksuppe er innmari godt:D Ta litt nykvernet pepper over også før du spiser, da blir det ekstra godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå