AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Hei. En veninne av meg skal holde herrenes tale i et bryllup vi begge skal i.Jeg har fått lese den, da hun sendte den til meg på mail. Hun har tatt utgangspunktet i 20 år tilbake, for det er da brudeparet møtte hverandre for aller første gang. Jeg synes ikke at talen er noe bra, men det er kanskje bare meg? Hva synes dere? Og burde jeg si noe til henne? Det er brudeparet som har bedt om herrenes og damenes tale med humor. Ryddet i henhold til reglene. Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett (Kopinor.no) Tekola, mod. Anonymous poster hash: 09763...931 Endret 24. mars 2014 av Tekola
Daria Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Helt uavhengig av talens innhold, synes jeg det er råtten gjort av deg å legge den ut her til offentlig bedømming, attpåtil før den skal holdes. Taler i bryllup er av ymse kvalitet, for alle er ikke like gode taleskrivere - det er noe som hører med og ikke noe jeg ville tatt meg nær av hverken som gjest eller brud. En venninne som legger ut en fortrolig mail på et åpent forum ville jeg derimot tatt meg svært nær av - det er et alvorlig tillitsbrudd. 9
Pingting Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Den var i grunnen bare klein og platt. Det å legge ut en annens tale på et forum før den er holdt er litt verre enn kleint og platt. Det er respektløst og kjipt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Dere som sier at den er klein, ikke bra osv, hva om man holder den i en annen setting. For da kan jo venninnen ta vare på den , hun som skrev den, og bruke den en annen gang. Anonymous poster hash: 09763...931
Chloe- Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Herrenes tale i et bryllup? Uvanlig. Enig. Julebord er eneste gangen det til nød kan være morsomt. 1
Grønt blad Skrevet 22. mars 2014 #8 Skrevet 22. mars 2014 Først må jeg si at det er råttent gjort av deg å legge ut talen hennes på nett til allmenn forlystelse og latterliggjøring. Har hun bedt om råd, bør du si hva du mener uten å få støtte fra fremmede på nett. Deretter: Jeg har ikke vært i et bryllup som har damenes og herrenes tale, og det blir ekstra krevende å skrive en slik tale til et bryllup der publikum er såpass sammensatt. Har brudeparet egentlig tenk gjennom hva de har bedt om? Talen til din venninne er dårlig og den er ikke morsom. Med tanke på at den skal i et bryllup, er den ekstra dårlig. Herrenes tale skal være en hyllest til mannen, hele mannen, ikke bare kroppen. Talen skal også treffe hele det mannlige publikum, både brudgommen, hans venner, brudens far og besteforeldre. I denne talen latterliggjøres mannen, og han reduseres til en unyttig, dum apemann i stedet for å hylles. I og med at du har publisert talen til din venninne, mener jeg du har er særskilt ansvar for å hindre henne i å bruke denne talen, og du har også et ansvar for å hjelpe henne med å skrive en god tale.
Sylvari Skrevet 22. mars 2014 #9 Skrevet 22. mars 2014 Du har lagt ut en venns tale for et bryllup som enda ikke har vært på ett av norges største forum? Smart... 2
Wonders Skrevet 22. mars 2014 #10 Skrevet 22. mars 2014 Plis ingen taler, eller sanger. Det er bare unødvendig. Og jeg synes det er usensetivt av ts å legge ut hele talen her.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Det å legge ut talen her er så lavmåls at jeg nesten håper hun leser den. Men jeg tar likevel og rapporterer tråden siden TS ikke får redigert det bort selv. Private malier har ikke noe på kvinneguiden å gjøre. Anonymous poster hash: 85b35...2de
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Man holder ikke herrenes eller damenes tale i bryllup. Det er BRUDEPARET som skal i fokus. Høres ut som julebord... Anonymous poster hash: ce809...c59
Gjest Tekola Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 Tråden er ryddet og stenges i henhold til reglene. Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Tekster, bilder og annet materiale med opphavsrett (Kopinor.no) Innlegg med sitater fra hovedinnlegget har også blitt fjernet. Tekola, mod.
Anbefalte innlegg