Gå til innhold

Hva betyr fordelsskatt? HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mobil gjennom jobben som fordelsbeskattes. Hva betyr dette? Verken sjefen eller lønnsavdelingen kunne svare meg på hva det nøyaktig koster meg! Se på selvangivelsen, sier de.

På selvangivelsen står det "mobil 2000kr". Hva betyr dette? Betaler jeg skatt av 2000kr? Jeg har 36% skatt.. Noen hjelpe dumme meg...

Anonymous poster hash: 37ad0...ba5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mobil gjennom jobben som fordelsbeskattes. Hva betyr dette? Verken sjefen eller lønnsavdelingen kunne svare meg på hva det nøyaktig koster meg! Se på selvangivelsen, sier de.

På selvangivelsen står det "mobil 2000kr". Hva betyr dette? Betaler jeg skatt av 2000kr? Jeg har 36% skatt.. Noen hjelpe dumme meg...

Anonymous poster hash: 37ad0...ba5

Ja, det betyr at du får 2000 kr lagt til inntekten på grunn av fordelen med mobil gjennom jobben. Og dersom du har 36% skatt, betaler du 720 kr i skatt for dette.

Anonymous poster hash: 31bb4...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

720 i året for fri bruk av mobil.. Det er jo ikke ille da! Takk :)

Anonymous poster hash: 19c8d...d6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke lønnsavdelingen svare på dette??? :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Da burde de bytte jobb, for det er så elementært at det SKAL alle som jobber med lønn vite.

Anonymous poster hash: 6323e...9d1
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr enkelt og greit at du må betale skatt av den fordel arbeidsgiver gir deg. Enig i at det er alt for dårlig at lønnsavdelingen ikke kan svare på dette.

Anonymous poster hash: 967cb...a2f
Skrevet

Jeg tipper at det lønningsansvarlig mener er at de ikke kan svare nøyaktig hvor mye TS skatter av fordelen fordi de ikke har tilgang til TS's selvangivelse.

Den nøyaktige beskatningen vil jo være avhengig av lønn/andre inntekter samt hvilke fradrag du har...

Det de derimot kan/burde kunne svare på er hvor mye de har trukket deg i forskuddsskatt for fordelen (som skal være iht skattekortet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...