AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har kommet frem til at jeg tror jeg har et alkoholproblem. Er 23 år og i de siste åra har jeg vært aktiv på flaska, drukket nesten hver helg og noen ukedager hvis det passer seg. Drikker meg som oftest til blackouts, ringer meg syk til jobb for å dra ut, gjør dumme ting jeg vil spy av dagen derpå.osv osv.. lista kan bli lang.. Ødelagt et potensielt forhold pga alkoholen.. Snakket med ei venninne om dt her om dagen, hun bare lo og sa jeg ikke var alkoholliker. Men hun er jo akkurat som meg, hvis ikke værre, så er vel en benektelse fra hennes side. Jeg vet ikke hva mitt neste steg skal være. Føler jeg ikke burde gå i behandling pga det kan ødelegge mulighetene mine i fremtiden. For første gang i mitt liv tenker jeg på den, klar for utdanning og driver med lappen nå, skal søke meg inn i forsvaret. Er det noen der ute som har noen råd til meg? Føler meg veldig alene.. Anonymous poster hash: 69cf5...91f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Så flott at du selv ser at det er et problem. Anonyme alkoholikere (aa) har møter og har hjulpet mange som sliter med samme problem. Anbefaler deg å gå på møter. Dette er anonymt og vil ikke ødelegge noe for deg senere i livet. Finn aktiviteter du liker som ikke innebærer drikking. Kanskje noen kurs du kan melde deg på? Trening? Venninnen din som du sier er like ille som deg kan du kanskje holde litt på avstand en liten stund slik at du får jobbet litt med deg selv. Om du føler det er greit å være med henne uten å drikke så er det jo bare fint.Anonymous poster hash: 2bb6a...27e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Så flott at du selv ser at det er et problem. Anonyme alkoholikere (aa) har møter og har hjulpet mange som sliter med samme problem. Anbefaler deg å gå på møter. Dette er anonymt og vil ikke ødelegge noe for deg senere i livet. Finn aktiviteter du liker som ikke innebærer drikking. Kanskje noen kurs du kan melde deg på? Trening? Venninnen din som du sier er like ille som deg kan du kanskje holde litt på avstand en liten stund slik at du får jobbet litt med deg selv. Om du føler det er greit å være med henne uten å drikke så er det jo bare fint.Anonymous poster hash: 2bb6a...27e Hei, takk for svar Har vært innom nettsiden dems, så har lest litt om det. Virker som et fint opplegg. Vurderer og stikke en tur innom, kjenner det er et vanskelig steg å ta. Blir nesten kvalt.. Jeg trener mye fra før, er en treningsjunkie også.. Har en tendens til å bli avhengig av dt meste jeg gjør:P kanskje du har noen tips til aktiviter i helger? Noe som tar opp tiden.. klarer fint å være med henne uten å drikke også.. men er så lett og overtales til å drikke litt vin, og da er det bare tidsspørsmål før jeg er kanon. Vanskelig å måtte bryte med gode venner og alkohol.. Anonymous poster hash: 69cf5...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå