Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når elsker man noen? Blir man mer og mer glad i noen, og så til slutt elsker man dem?

Hvis man blir sammen etter å ha vært venner, så har man ikke de samme forelskafølelsene. Vil kjærligheten bygge seg opp slik at man virkelig kjenner at man elsker personen?

Eller hvis msn blir sammen etter flere år fra hverandre. At man forsøker på nytt. Vil man da elske hverandre etter en stund, eller blir det ikke mer enn "vi vil være med hverandre"-følelsene?

Jeg lurer på om kjæresten min vil få sterkere følelser for meg med tiden, eller om dette er "det".

Håper noen skjønner hvs jeg mener.

Anonymous poster hash: 0edc5...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært av disney, og elsker alt for raskt -.-"

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt. Vil vel påstå at det tar noen år før man virkelig elsker noen, men det er mange som er uenige der.

Anonymous poster hash: 3c4a3...885
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
Skrevet

Det er veldig individuelt. Veldig mange sier "elsker deg" til hverandre mens de fremdeles er nyforelsket, for da føles det så stort. Jeg ville være helt sikker før jeg sa det til min kjære, og samme ville han. Det tok to år før vi sa det til hverandre, da hadde nyforelskelsen forvandlet seg til noe så mye større, nemlig ekte kjærlighet. Kjærlighet vil nok føles forskjellig fra person til person, men for meg er kjærlighet den følelsen av å virkelig ønske å tilbringe livet med min kjære, virkelig ønske at det er han jeg skal få mine barn med, virkelig ønsker å eie et helt hus sammen med, vite hvordan han har det og hvordan dagen hans har vært, høre på hans interesser, og føle på den gleden og tryggheten han gir meg. Den store klumpen i brystet når jeg prøver å forestille meg et liv uten han, redselen for å miste han, frykten for at noe skal gå galt.

Når du er så genuint glad i en person at du klarer å møte vedkomne på midten ved uenigheter, er villig til å gi av deg selv, og er helt sikker på at du ønsker å satse alt selv etter at den store nyforelskelsen er gått over.. Det er så mange aspekter, det er så mye glede og så mye sorg, heldigvis aller mest glede. Man må ha hele biten. Så lenge man er ærlig med hverandre og flinke til å kommunisere vil kjærligheten blomstre lenge :-)

Jeg personlig har alltid ment at du skal være bestevenn med din kjæreste, for på den måten er kommunikasjonen og tryggheten på plass. Når du virkelig elsker en person så er du nesten hundre prosent sikker. Man må bare være litt tålmodig :-)

• Liker 1
Skrevet

Når elsker man noen? Blir man mer og mer glad i noen, og så til slutt elsker man dem?

Hvis man blir sammen etter å ha vært venner, så har man ikke de samme forelskafølelsene. Vil kjærligheten bygge seg opp slik at man virkelig kjenner at man elsker personen?

Eller hvis msn blir sammen etter flere år fra hverandre. At man forsøker på nytt. Vil man da elske hverandre etter en stund, eller blir det ikke mer enn "vi vil være med hverandre"-følelsene?

Jeg lurer på om kjæresten min vil få sterkere følelser for meg med tiden, eller om dette er "det".

Håper noen skjønner hvs jeg mener.

Anonymous poster hash: 0edc5...96e

Skjønner.

En undersøkelse viste att arrangerte ekteskap i det Pakistanske miljøet oppga att de var lykkeligere og elsket partneren minst like mye som de Norske. Og skillsmisseprosentene var selfølgelig mye lavere.

En forelskelse er egentlig ikke noe. Det må bli mye mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...