AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Vi ble anbefalt å jobbe for at babyen vår skulle like smokken da han var liten og hadde lakenskrekk. Etter et par mnd var det greit, men siden har han våknet hver gang han mister smokken i løpet av natta. Det hender han får satt den inn igjen selv, men en av oss må som regel opp og hjelpe.' Vi hada hatt mye hjelp av smokken, men nå er jeg så lei av å stå opp at jeg har begynt å lure på om han kanskje kunne klart seg uten smokk snart? Når slutter unger med "sovesmokk", og hvordan går man frem når man slutter? Han er snart 2år, og jeg får veldig vondt av han hvis jeg tenker på å ta fra han smokken. Er det ille tro? Anonymous poster hash: 25298...eff
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Vi har vært trege med vår. Skulle slutte da han ble tre, men av diverse årsaker skjedde ikke det. Nå har vi avtale om å slutte når han blir fire. Egentlig greit for han er mer fornuftig å prate med. Og tannlegen så ikke noe på tennene heller.Anonymous poster hash: 242a9...2ac
Gjest chiki Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Vår sluttet for en måneds tid siden, da var hun 3 år og 4 mnd. Hun er såpass stor at vi kunne prate om det, og hun fikk velge premie selv, og hun forstod og husket at hun hadde gitt tutten til butikkdamen og derfor ikke hadde tutt hjemme lenger. Vår sluttet å våkne om natten når tutten forsvant danhun var litt over 2'år, da byttet hun til større seng og tutten ikke datt igjennom sprinklene på grindsengen.... Da datt de bare inntil kanten på sengen og hun fsnt de lett igjen
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Begge mine sluttet når de var ca to. Bare slutta med det. Ikke noe problem. Ikke noe dill dall med smokk til nissen etc. Bare ble fri for smokk en dag og det var greit det. De spurte ikke mer etter den heller.Anonymous poster hash: 0bbb9...d5e
Gjest Magdalene Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Har dere mange smokker i senga slik at han lettere finner en selv? Vår minste på 18mnd har en hel haug i senga, og klarer som regel å dytte inn en selv om han våkner på natten. Eldste slutta da hun var 3år. Veldig greit. Forklarte bare at nå var det ikke mer smokk. Gråt litt da hun la seg de to første nettene, så da la vi oss litt sammen med henne, men etter det gikk det helt supert.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Ja, han har masse smokker i senga, men er helt i ørska og bare hyler når han våkner. Og om han ikke finner smokken girer han seg veldig opp og har vanskelig for å sovne igjen. Han har alltid hatt problemer med å sovne, men er nærmest programmert til å sovne med smokk og kosedyr nå. Han er veldig knyttet til den vanen, og jeg er derfor i tvil om det er riktig å slutte. Greit å høre at det har gått fint å slutte med smokk for deres barn. Anonymous poster hash: 25298...eff
Teriyaki Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Huff, gruer meg litt til smokkeslutt her. Planen er å slutte når han blir tre, slik at han får noen måneder på seg før han blir storebror. Antar det vil bli sårt for han om han må slutte med smokken rett før vi får baby i hus som kanskje også kommer til å bruke smokk, tross alt.
Rararara Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Han sluttet da han ble tre. Jeg trodde det kom til å bli problematisk, men det har gått ganske smertefritt. Den siste tida tok han smokken av gammel vane tror jeg.. Rett og slett fordi den lå på hodeputa.
Hedda-78 Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Eldstemann slutta rett før han ble 3 år. En dag vi var på butikken, sier han plutselig "Jeg har slutta med smokk, jeg!" Eh, jaha, tenkte jeg. Men da vi kom hjem, var han fortsatt klar på at han hadde slutta med smokk. Så da tok vi bort alle smokkene fra senga, og det var det. Litt styrete om kvelden en stund, men det må man jo regne med. Yngstemann var 3 år, og var litt mer knyttet til smokken, så vi prata mye om det en stund, og introduserte Kaptein Sabeltann. Vi dro til dyreparken, han hadde alle smokkene sine i sin egen sekk på ryggen, og da vi kom til Kaptein Sabeltann så putta han selv smokkene i kista. Stor stas, fikk diplom og greier. Samme kveld spurte han etter smokkene, men da bare minte vi han på at Sabeltann passer på dem, så da var han fornøyd med det. Brukte litt tid på å sovne de første kveldene, men det gikk seg til.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Er det pga tennene at de skal slutte, eller andre årsaker (bortsett fra om de våkner av å miste den)? Huff, gruer meg litt til smokkeslutt her. Planen er å slutte når han blir tre, slik at han får noen måneder på seg før han blir storebror. Antar det vil bli sårt for han om han må slutte med smokken rett før vi får baby i hus som kanskje også kommer til å bruke smokk, tross alt. Men må han slutte da? Jeg hadde sikkert bare latt han ha den når han sover. TS Anonymous poster hash: 25298...eff 1
NovaFlare Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Vi prøvde å slutte med nattsutt nå (2,5 år, bruker ikke på dagen), men da tok hun tommel istedet, så bhg rådet oss til å gi ho sutten igjen og vente til hun skjønner mer. Verre å venne de av med tommelen, så det måtte vi unngå.
Teriyaki Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Er det pga tennene at de skal slutte, eller andre årsaker (bortsett fra om de våkner av å miste den)? Men må han slutte da? Jeg hadde sikkert bare latt han ha den når han sover. TSAnonymous poster hash: 25298...eff Ja han må slutte etter hvert pga tennene.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Vår slutta når hun var drøye tre år. Det var en lang prosess hvor vi prata masse med henne i forkant, men hun virka lite klar. Før hun plutselig ville slutte selv, ga fra seg alle til barnehagen og snakka ikke mer om det. Ville ikke stresset med det med en toåring tror jeg, hvis han er veldig knyttet til den. Men nå fant vår fint sokkene på natta selv da, jeg ville sikkert vært mer motivert for å slutte hvis jeg måtte opp på natta pga smokken. Anonymous poster hash: 3a80e...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå