Gå til innhold

Rumpeøvelser som svir utenom knebøy/utfall?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er på jakt etter noen gode øvelser for rumpe (spesifikt) som gjør at den brenner skikkelig og blir støl. Jeg holder på med "30 dager Squat Challenge", men kjenner den omtrent ikke i rumpemusklene i det hele tatt... Vil derfor ta noen andre øvelser i tillegg som går spesifikt på glutes. Har dere noen tips? Ikke utfall og knebøy siden lårene allerede får kjørt seg :P

Hva er din favoritt-rumpeøvelse? :-)

Anonymous poster hash: 58ad8...bd1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur på pilates!!

Sitt i 90 grader og stram rompa?

Anonymous poster hash: 4e775...df0

AnonymBruker
Skrevet

Glute bridge. Har du beina oppå boks svir det enda mer. Bruk strikk rundt anklene for å få aktivisert rumpa mer enn beina. :)

Markløft.

Kettlebell swings

Anonymous poster hash: 496c3...7fd
AnonymBruker
Skrevet

Hip thrusts og glute bridge.

markløft

Knebøy må hofta lavere enn knærne for at det skal ta noe på rumpa ;)

Anonymous poster hash: 7b639...310
Skrevet

A2G bøy med lett vekt og minst 30 reps kontinuerlig. Kjenner du det ikke da er du en maskin og kan glemme det.

AnonymBruker
Skrevet

http://fitnessbloggen.no/varierte-ovelser-rumpa/

Mange fine tips på denne linken - min "favoritt" er hoftespark ut til siden. Den kan varieres med bøyd kne, rett bein og at man sparker beinet fremover.

Anonymous poster hash: 44e78...4d2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt uenig i at markløft har noen effekt.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke heller vil legge om programmet for å "ha plass" til utfall. Det er rumpe-øvelse nr. 1 hvis du kjører den hardt nok.

Anonymous poster hash: 76594...a2d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt uenig i at markløft har noen effekt.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke heller vil legge om programmet for å "ha plass" til utfall. Det er rumpe-øvelse nr. 1 hvis du kjører den hardt nok.

Altså; markløft har jo effekt, bare ikke på rumpa.

Gjest Magdalene
Skrevet

Altså; markløft har jo effekt, bare ikke på rumpa.

Da lurer jeg på hvordan du gjør markløft..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heller ikke fan av markløft som rumpeøvelse, ikke utfall heller, de jobber jo rumpa, men ikke i så stort omfang som jeg er ute etter.

Jeg liker best øvelser som virkelig jobber med rumpa, som glute bridge, kettlebell swings, hip abduct og sumosquats

AnonymBruker
Skrevet

Da lurer jeg på hvordan du gjør markløft..

Er det dårlig skjult sarkasme for å hinte til at jeg ikke vet hva jeg driver med?

Når du har så veltrent og fast rumpe som meg så er det enkelte øvelser som slutter å ha effekt. Den øvelsen som fortsatt tar skikkelig i rumpa er utfall. Det at den øvelsen aldri "stopper" å virke er grunnen til at jeg anbefaler den. Men den er skikkelig slitsom, så man må ha litt vilje for å kjøre på. Jeg slenger 30 kilo på nakken og kjører 4 serier utfall med 10 repitisjoner. Føler du fortsatt for å være sarkastisk?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner heller ingenting i rumpa under markløft, så dere er ikke de eneste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...