Gå til innhold

Feilkoder på oppdateringer og svart skjerm.

Brillekatten

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt noen problemer i noen få dager nå og får bare ikke fikset dem..

Det startet med at noen av videoene på YouTube ikke funket skikkelig. Lyden og videoen spilte, men det var ikke noe bilde (helt svart). Jeg tenkte da at dette bare var noe midlertidig siden slike ting av og til skjer med dataen, og at neste gang jeg startet den så ville det ha ordnet seg. Men slik gikk det ikke og jeg tenkte heller ikke så mye på det.

Men så kom det store problemet.. Det begynte med at dataen kunne finne på å plutselig klikke helt. Altså fryse og etter en stund ville det komme en blå skrift med hvit tekst, og om jeg hadde på lyd ens dette skjedde begynte den å lage en forferdelig dirrelyd.. Dette har skjedd noen ganger før også, og jeg må merke at denne dataen bare er ca. 1 - 1 1/2 år, og ikke bukt til noe annet enn det helt basiske (google, YouTube, Facebook, Hotmail osv..).

Under dette kommer det noen viktige oppdateringer som må installeres, og jeg tenkte at dette kanskje hjalp.. Men det som skjedde var at disse viktige oppdateringene ikke kunne oppdateres og jeg fant deretter ut at Internett Explorer sluttet å virke etter dette. Hver gang jeg klikker inn på IE, ser jeg et flash av vinduet og så er det borte.

Det er 4 oppdateringer dette gjelder, og jeg tror at jeg må ha prøvd åinstallere disse oppdateringene minst 10 ganger nå uten at det funker. Det kommer bare opp feilmeldinger som jeg også har prøvd å løse med løsningsmetoder fra microsoft-siden uten hell.

Feilkodene som kommer er:
Kode 643
Kode 6B7
Kode 66A

Hvis det er noen som kan hjelpe med dette er jeg svært takknemlig og jeg håper virkelig at jeg skrev forståelig i innlegget.. Her er forresten et bilde av hvordan det ser ut når jeg prøver å installere oppdateringene og hvilke oppdateringer det gjelder:

post-65175-0-75685900-1395352910_thumb.p

post-65175-0-89420300-1395352919_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir hele skjermen blå og med en lang error melding?

Så må du slå av pcen?

Hva står det i den error meldingen?

Stasjonær eller bærbar du sitter på?

Er det IE du vanligvis bruker, har du prøvd ut andre som f.eks Firefox eller Chrome?

Oppdater eller reinstaller Flashplayer, evt slå av flash og se om du kan se videoer med HTML5.

HTML5 skal komme opp automatisk om programmet (IE,FF,Chrome) ikke finner Flashplayer.

Men det er ikke alle Youtube videoer som støtter HTML5.

Hva står det når du trykker på "Få hjelp med denne feilen"?

Har du sjekket ut om du kan ta en systemgjenoppretting til et tidspunkt før alt dette skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar..

Ja, hele skjermen blir mørkeblå og det kommer en errormelding i hvit skrift over hele skjermen. Jeg klarer dessverre ikke å huske alt som står i denne meldingen akkurat nå, men det var noe som: the computer has detected a problem.. Jeg må da kvele dataen (holde inne on-knappen) for at det skal gå vekk.

Dette er en bærbar pc. Jeg bruker halvt om halvt egentlig. Som oftest Chrome, men ofte IE også. Spørs fordi Chrome kan finne på å tulle seg av og til å da pleier jeg å bruke IE. Men til og med på IE var YouTube slik før IE krasjet. Prøvde det med HTML5, men det funket heller ikke. Dette gjelder bare noen videoer da noen videoer funker helt fint.

Det med Flashplayer skal jeg prøve på nå. Jeg har sittet her og prøvd i mange timer det med systemgjenoppretting og løsninger, men det ser ikke ut til å funke i det hele tatt.

Når jeg trykker på "Få hjelp med denne feilen", kommer det 0 resultater for "WindowsUpdate_00000643" "WindowsUpdate_dt000", "WindowsUpdate_80070643" "WindowsUpdate_dt000" , "WindowsUpdate_0000066A" "WindowsUpdate_dt000".

Forslag
  • Kontroller stavemåten

• Prøv et annet uttrykk

Andre ting du kan prøve

Dette kommer da på alle tre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang det skjer så ta et bilde med mobilen, for det som står på den blåskjermen er viktig og det er en enkel måte å vite hva som er gale. Og kanskje finne en løsning.

"Ofte" er tilfellet at rambrikkene er skadet, men det gjelder kanskje stasjonær litt mer enn bærbar pc.

Hadde jeg hatt slike problemer så hadde jeg bare installert windows på nytt. Har du Windows 7 dvd'n eller den som kom med pcen når du kjøpte den?

Pcen har bare godt av å få seg en fresh installasjon i ny og ne, får vekk alt mjøl man har lastet ned.

Sorry, at jeg ikke har noen bedre råd å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den dvd'n tror jeg jeg har et sted.. Får ta å installere det på nytt og håpe at dataen blir bedre av det. Ellers får jeg bare ta den med på reparasjon eller noe slikt å se hva de kan gjøre med det.

Tusen takk for hjelpen uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du tar å formaterer pcen så skal det være så god som ny, og du burde ikke få de samme problemene som du har nevnt i tråden. Men for all del, man kan være maks uheldig.

Igjen, så er det smart å finne ut hva den bluescreenofdeath sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...