Gjest sjalu? Skrevet 3. juni 2004 #1 Skrevet 3. juni 2004 Kan noen hjelpe meg å finne ut av dette spørsmålet? Er gravid med en herlig kjæreste, men problemet er at han ikke kan glemme sin forrige forelskelse som han bare har møtt tre -3- ganger i hele sitt liv... Dette er en dame han har møtt gjennom internett, og hun skapte mange følelser hos ham. Jeg er ikke en sjalu type av natur, men i dette tilfellet er jeg det. og dette vet han om. Vi har snakket mye om denne eks-damen, og i begynnelsen gav jeg han lov til å bli ferdig med henne. Men det viser seg at han ikke klarer å glemme henne. Han sier at det nå er meg han elsker, og det tror jeg på, men jeg klarer likevel ikke å bli overbevisst om at han har glemt eksen sin. Vi er veldig flinke å snakke sammen om ting, også denne saken, men når han sier at han ikke har følelser for henne lenger og rett etterpå viser at det er entt det han har, da blir jeg usikker og sjalusien tar overhånd... Er det noen som har vært gjennom det samme og kan hjelpe emg litt på vei?
BREKKA LILL Skrevet 3. juni 2004 #2 Skrevet 3. juni 2004 Kan noen hjelpe meg å finne ut av dette spørsmålet? Er gravid med en herlig kjæreste, men problemet er at han ikke kan glemme sin forrige forelskelse som han bare har møtt tre -3- ganger i hele sitt liv... Dette er en dame han har møtt gjennom internett, og hun skapte mange følelser hos ham. Jeg er ikke en sjalu type av natur, men i dette tilfellet er jeg det. og dette vet han om. Vi har snakket mye om denne eks-damen, og i begynnelsen gav jeg han lov til å bli ferdig med henne. Men det viser seg at han ikke klarer å glemme henne. Han sier at det nå er meg han elsker, og det tror jeg på, men jeg klarer likevel ikke å bli overbevisst om at han har glemt eksen sin. Vi er veldig flinke å snakke sammen om ting, også denne saken, men når han sier at han ikke har følelser for henne lenger og rett etterpå viser at det er entt det han har, da blir jeg usikker og sjalusien tar overhånd... Er det noen som har vært gjennom det samme og kan hjelpe emg litt på vei? Det er ikke rart at du er sjalu, når han ikke klarer å samkjøre det han sier og viser-s- Finn ut alle de tingene han gjør som viser at han elsker deg og fokuser på dem... Jeg har gått gjennom noe av det samme, der ên person i hans liv hadde stor inflytelse på han og det påvirket meg veldig.. Det jeg gjorde var å få han til å innrømme at han tenkte mye på henne, men at det aldri kom til å bli noe mellom dem.. Jeg fikk han også til å fortelle hvorfor han mente at det ikke ville gå mellom dem.. Han måtte også fortelle hva han likte ved henne osv.. Men hele tiden var jeg hetl rolig, selv om jeg inni meg kokte av sjalusi, så måtte jeg forholde meg rolig.. det var jeg som ville ha denne diskusjonen, så dette måtte jeg tåle... Etterpå spurte jeg han hvorfor han var glad i meg, hvorfor han ville ha meg hos seg og hva som var så fint med meg.. Jeg fant fort ut at han trivdes med meg og følte seg vel i mitt selskap, han kunne se oss bli gammel sammen og han følte seg "hjemme" sammen med meg.. Det + at han var utrolig glad i meg... Jeg fortalte om min usikkerhet ang den andre personen og hvordan jeg hadde det, uten å kritisere han noe, bare ga han litt informasjon.. Alle har noen de tenker mye på i perioder. det kan være at man møter noen eller kommer i en situajson som gjør at man plutselig tenker mer eller mindre på en bestemt person lenge lenge lenge... Det er ikke det samme som at man vil ha den andre på noen måter, men man lurer på hvordan den andre har det, hva den gjør og litt på ens eget forhold til partneren sin og hva ville skjedd som man har gått videre i tidligere forhold... Vi var ærlige om alt - følte jeg - Det at han visste dette, gjorde det lettere for han å forholde seg til meg ang temaet... Jeg er heller ikke sjalu av meg, men jeg reagerte fordi jeg ikke visste hva som rørte seg oppe i hodet hans.. Usikkerheten er ille å håndtere.. Internett er morsomt, men hvis du lider under dette, bør han slutte... Ser du på dette som utroskap?? å ha kontakt via internett? Eller er det usikkerheten over at han ikke sier til deg det du føler at han tenker? -s- teit skrevet det siste, håper du forsto hva jeg skrev
nyibyen Skrevet 3. juni 2004 #3 Skrevet 3. juni 2004 Ahhhh blir sint når jeg leser dette, gjenopplever mine traumer ang. det samme. Eksen var sammen en som han ikke klarte glemme. Grunnen til at det ikke ble noe var at hun bodde på andre sida av jordkloden. Oppdaget at de hadde cybersex og skrev heftige e-poster. Han unnskyldte seg ikke, sa bare at de hadde sterk lidenskap mellom seg og at det ikke hadde noe meg OSS å gjøre. Jeg prøvde også å være forståelsesfull, men sa jeg ville at han skulle holde opp med dette. Det stakk i hjertet hver gang han satt på datamaskina og skrev e-post eller fikk sms på mobilen. Det gjorde meg veldig vondt og var en hovedgrunn til at det ble slutt mellom oss første gang. (Da hun kom på besøk til Norge... :evil: ) Jeg innser nå at jeg burde ha sagt at han måtte velge, enten 100% meg, eller ikke. Jeg burde vært strengere med ham og sagt fra, ikke så "tafatt" og redd for at han skulle forlate meg. Dette har han også sagt i ettertid at han hadde trengt. Et slag i ansiktet (overført betydning...) for å våkne opp til realitetene. Da hadde han sett på meg i et nytt lys også. Kanskje din er slik også, at du får hans respekt hvis du sier STOPP? Lykke til, dette er en vond situasjon
Bitte Skrevet 4. juni 2004 #5 Skrevet 4. juni 2004 Man kan da ikke finne seg i å være nest best......?!?!?!
Gjest tusjen Skrevet 4. juni 2004 #6 Skrevet 4. juni 2004 Jeg hadde også blitt sjalu... :cry: Hun er ihvertfall en eks., det er du som er sammen med ham nå... Jeg tror du må snakke med ham, jeg håper det ordner seg... tusjen
Gjest sjalu? Skrevet 8. juni 2004 #7 Skrevet 8. juni 2004 Hei! Det du skrev i det innlegget traff veldig godt! Det er vel litt sånn det er... Vi har snakket mye om denne saken, og jeg tror han sier at han ikke er glad i henne fordi han ikke vil såre meg. Jeg vet jo at han elsker meg, og at han er glad for at han har funne meg. Men samtidig tror jeg at han av og til tenker: "Hva om jeg hadde vert sammen med X?" Han gav meg et "kompliment" en kveld. Fra han sin side var det i hverfall det: "jeg vet at jeg har det mye bedere med deg enn jeg ville hatt med henne". For meg var ikke dette et kompliment, for situasjonen tiolsa at det var ikke henne han skulle hatt i tankene da... Vel jeg får vel bare jobbe med det og få han til å innrømme (være ærlig over for seg selv kanskje) hva han føler. Takk for godt svar!
betty boo Skrevet 9. juni 2004 #8 Skrevet 9. juni 2004 synes ikke du trenger å vise altfor mye forståelse for følelsene hans ang dette.hvis han er sammen med deg fortjener du og føle deg som the only one. her trengs et ultimatum..kanskje jeg er streng men sånn er jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå