Gå til innhold

Hvem er det vanlig å be i konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt inspirert av ett par tre andre tråder her, så jeg lurer på hvem det er vanlig å be i konfirmasjon?

Her har konfirmanten selv fått bestemme.

Og da ble det (utenom oss foreldre og lillebror) besteforeldrene, tanter og onkler. Fettere og kusiner.

Og så alle grandtanter og grandonkler. Pluss to søskenbarn av konfirmantens foreldre (på samme alder som konfirmanten selv og de yngste søskenbarna til oss foreldre).

Så har vi bedt tre vennepar, hvorav det ene med halvstore barn (de andre har for lengst voksne barn).

Vi er ikke så stor familie så det blir ikke så mange totalt likevel. Dessuten regner vi med en del frafall pga lang reisevei.

Hvordan gjør/gjorde dere det?

Anonymous poster hash: 640ba...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel vanlig å invitere besteforeldre, tanter og onkler, kusiner og fetre (kanskje barna deres om dere har god kontakt med de, og om det er ok med flere), og selvfølgelig faddere! Er også vanlig å invitere de som har stått en nær gjennom oppveksten, trenger jo ikke være familie.

Men du burde kanskje gå gjennom "listen" til konfirmanten din, slik at du ser at ikke noen er glemt og det blir dårlig stemning.

Når det gjelder frafallet er det kanskje en ide å ha konfirmasjonen lørdagen, om det er mulig. Da slipper de fleste å måtte ta fri fra jobb :)

Skrevet

Vi inviterte besteforeldre, tanter/onkler, faddere, søskenbarn (er bare 4 søskenbarn), stebesteforeldre og stetanter/onkler. Ble ganske mange, men ville ikke utelukke noen. Når man har foreldre som ikke er sammen lengre, og et godt forhold til stefamiliene så kan man nesten ikke skille mellom familiene:)

Til kaffen/kakene så fikk hun også invitere venninner og kjæresten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder frafallet er det kanskje en ide å ha konfirmasjonen lørdagen, om det er mulig. Da slipper de fleste å måtte ta fri fra jobb :)

Vel, ikke alle som kan velge hvilken dag konfirmasjonen skal bære. Er den satt opp på søndag så er den satt opp på søndag, ikke noe man kan gjøre med det. Er aldri konfirmasjon på lørdager her.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var konfirmant ba vi søsken+familier, tanter og onkler, besteforeldre, faddere, presten og kona, et vennepar av mine foreldre(har vært der gjennom hele oppveksten), og et par venner av meg. Og jo, den ene fetteren min, for han er samme alder som meg.

Anonymous poster hash: d3ad4...c32
Skrevet

Min konfirmasjon:

Besteforeldre - 3stk.

Tanter og onkler - 4stk.

Søskenbarn - 5stk.

Søskenbarns familie - 2stk.

Gammeltanter og -onkler - 3-5stk (husker ikke hvor mange som levde/kom av de som var naturlig å invitere).

Noen fordeler er det med å ha liten familie, det var plass til alle hjemme i stua :)

Skrevet

Vel, ikke alle som kan velge hvilken dag konfirmasjonen skal bære. Er den satt opp på søndag så er den satt opp på søndag, ikke noe man kan gjøre med det. Er aldri konfirmasjon på lørdager her.

Jaja. Det viktigste er hvertfall at det blir en fin feiring :)

AnonymBruker
Skrevet

Foruten om oss foreldre og konfirm. egne søsken er følgende invitert:

Besteforeldre 2 stk

tanter/ onkler 8 stk

søskenbarn + samboere 16 stk

søskenbarns barn 7 stk

gammeltante/-onkel 2 stk

konfirmantens bestevenn 1 stk

Totalt 41 stk

Veldig sannsynlig kommer en del søskenbarn m/ samboere og barn til å takke nei. De har lang reisevei. (Og det er faktisk helt greit om ikke alle kommer).

Anonymous poster hash: bcd3d...2e5
Skrevet

Foruten foreldre og søsken, er det i min familie vanlig å be besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn.

Og faddere for de som hadde det.

Skrevet

Vi/konfirmanten har invitert onkler, tanter, besteforeldre, oldeforeldre, faddere, kusiner og fetre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...