Gå til innhold

IKEA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du om IKEA?

Anonymous poster hash: 746da...35a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke Ikea, alltid overfylt med folk der uansett når på dagen man tar seg en tur dit.

Dårlige varer etc....

Anonymous poster hash: 5bfa0...64a

AnonymBruker
Skrevet

elsker ikea, storkoser meg hver gang jeg er der :laugh:

Anonymous poster hash: d4dd9...616
  • Liker 2
Skrevet

IKEA kommer ikke i mitt hus, og så enkelt er det.
Harde og ukomfortable møbler, og designet er oppskrytt.

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Helt greit. Man må bare vite et par ting om IKEA først.

1) Hvilke tider og dager hvor det er minst folk der. Tirsdagsformiddag har vist seg å være et godt tidspunkt.

2) Ikke kjøp det billigste og heller ikke det dyreste, da går man som oftest på en smell - kvalitetsmessig sett.

Ting jeg pleier å kjøpe på IKEA:

- Tallerkner, skåler, drikkeglass, og bestikk. Maten smaker det samme om den ligger på IKEA365+-tallerkenen som på en fra f.eks. Kahla eller Villeroy Boch

- Oppbevaringsbokser i papp/plastikk/metall. Såfremst jeg ikke er på jakt etter noe veldig spesielt da.

- Enkle møbler i ubehandlet tre. Maler og "hacker" de etter eget velbefinnende

- Servietter og telys

- Billy- og Grundtal-hyller til bøker og bad/kjøkken.

- Bilderammer. Passer til stilen jeg har.

Skrevet

Jeg liker ikea, koser meg når jeg er der og synes møblene er greie :)

Skrevet

Liker IKEA svært godt, men har hatt endel bomkjøp på noen av de billigste varene. Men mye fint og bra der synes jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i nordnorge, og er kun på ikea når vi er i tigerstaden et par ganger i året. Må alltid ha 2 kolli kun til ikea-ting. Har handlet mye rart der, det meste går i vogna bare fordi det er så sykt billig. Det beste kjøpet gjorde vi i fjor sommer, da fant vi en liiiten stekepanne til kun 19 kr, som vi har lett etter i årevis, men ville ikke gi 400 kr på jernia for en ekstra stekepanne til en liten omelett liksom... Den har vi brukt mye, og den har aldri svidd noe, men så har vi kun brukt den til en omelett eller 1-2 speilegg da.....

Anonymous poster hash: 49174...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal spise middag der idag!!!! Billig og ok mat.

Ellers:

Anonymous poster hash: 2feb1...858
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Ikea. Vi drar ofte innom for å spise middag, og handle noe småtteri. Barna ELSKER å være der, mange lekeområder, og Småland-avdelinga for barn.

Vi har endel basismøbler fra Ikea hjemme (bokhyller, senger, madrasser, dyner).

Det irriterer meg bare at de plutselig slutter å selge en serie av noe. Nå er det kjøkkenskapene man ikke får nye deler til etterhvert. Og en gang handlet vi masse plastesker til å reorganisere på loftet med. Sikkert 20-30 stk. Men de var utsolgt for lokk, han vi snakket med sa de skulle komme inn over helgen. Den gang var jeg "ny" hos Ikea og visste ikke at dette ("det kommer inn over helgen") er standardsvaret når de ikke vet, eller ikke gidder å sjekke. Så vi kjøpte plasteskene for å gå i gang med pakkingen. Over helgen var det ingen lokk. Ei heller neste uke, eller uken etter der. Så får vi høre at de skal slutte med denne serien, og derfor ikke tar inn flere lokk. :-( :-( Så nå har vi åpne plastesker med ting og støv i på loftet, som vi heller ikke kan stable oppå hverandre. Dette irriterer meg VELDIG :-(

Anonymous poster hash: 89bbe...beb
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg liker Ikea. Vi drar ofte innom for å spise middag, og handle noe småtteri. Barna ELSKER å være der, mange lekeområder, og Småland-avdelinga for barn.

Vi har endel basismøbler fra Ikea hjemme (bokhyller, senger, madrasser, dyner).

Det irriterer meg bare at de plutselig slutter å selge en serie av noe. Nå er det kjøkkenskapene man ikke får nye deler til etterhvert. Og en gang handlet vi masse plastesker til å reorganisere på loftet med. Sikkert 20-30 stk. Men de var utsolgt for lokk, han vi snakket med sa de skulle komme inn over helgen. Den gang var jeg "ny" hos Ikea og visste ikke at dette ("det kommer inn over helgen") er standardsvaret når de ikke vet, eller ikke gidder å sjekke. Så vi kjøpte plasteskene for å gå i gang med pakkingen. Over helgen var det ingen lokk. Ei heller neste uke, eller uken etter der. Så får vi høre at de skal slutte med denne serien, og derfor ikke tar inn flere lokk. :-( :-( Så nå har vi åpne plastesker med ting og støv i på loftet, som vi heller ikke kan stable oppå hverandre. Dette irriterer meg VELDIG :-(

Anonymous poster hash: 89bbe...beb

Akkurat det irriterer meg også med IKEA. Enten at de slutter å produsere noe, eller endrer designet på gamle "klassikere". Jeg skulle gjerne ha kjøpt tjue av alt av tallerkner o.l. jeg har sånn i tilfelle noe blir knust/ødelagt. Men plassmessig sett har jeg simpelthen ikke plass.

Til tross for at jeg jevnt over er fornøyd med IKEA, er jeg fortsatt temmelig muggen for at de ikke lenger har recamieren fra Karlstad-serien. For jeg har nemlig to trekk liggende. Hrmf.

Skrevet

Hvordan mener dere IKEA skal få plass til nyheter samtidig som de skal beholde alt det gamle?

• Liker 2
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hvordan mener dere IKEA skal få plass til nyheter samtidig som de skal beholde alt det gamle?

Jeg mener ikke at de skal beholde alt det gamle. IKEA lever mye på at de stadig vekk tilbyr nye ting, noe som holder interessen oppe, bringer kunder inn, og dermed salgstallene på pluss-siden. Samt at man vet at de varene som er der i dag, ikke nødvendigvis er der i morgen - ergo, kjøp før det er for sent. Enkel bedriftsøkonomi, med andre ord. Men for å komme tilbake til mitt ankepunkt: Recamieren finnes fortsatt, men de har endret form og fasong på den slik at trekkene jeg har ikke lenger passer. Videre har de også endret formen på enkelte av IKEA 365+-skålene. Ikke mye, men nok til at man ser forskjell.

Jeg kan forstå at de endrer substansen i f.eks. Billy-hyllene for å forbedre kvaliteten og levetiden. Men det er ikke dermed sagt at det er greit å endre et design som fungerer utmerket. Som det så fint heter "If it ain't broken, don't fix it".

Skrevet

Jeg er veldig glad i IKEA. Kjøpte f.eks kjøkken derfra nylig og synes det er helt supert. Kjøpt mange møbler derfra. Helt grei og fin kvalitet, jeg ser ikke vitsen med å betale mange tusen mer når jeg kan få det billigere på IKEA. Kvaliteten på produktene deres har jeg også inntrykk av har gått opp mye de siste årene.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet

Har gjennom en del år med innkjøp av IKEA produkter laget meg en policy: Aldri mer møbler som er laget av andre matrialer enn heltre som krever montering. Og da minimalt med montering.

Ellers er det dumt å dra på ettermiddagen eller lørdager. Det er oppskriften på en uproduktiv tur siden man blir fortere sliten og lei.

Så vi kjøper nå mesteparten av møblene våre i andre butikker, men enda blir det ett par porsjoner med kjøttboller i året;)

Skrevet

Elsker Ikea og har en leilighet fylt med møbler og ting derfra! :laugh: Det eneste som ikke kan kjøpes derfra er hvitevarer og sofa, som jeg ikke syns er kvalitetsmessig gode nok. Og jeg hater de nye kjøkkenskapene! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...