Gå til innhold

Trening ikke alltid et blodslit

*Shira*

Anbefalte innlegg

Kjeder meg på jobb og kom over denne artikkelen i VG. Alle peser jo seg selv og andre om å trene, trene, trene. Det er viktig å holde seg i form, men her kan en lese at en ikke trenger å kjenne blodsmaken for at det får effekt.

Ut å beveg dere folkens, alle monner drar :-)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg vil heller tippe at de aller fleste har godt av å slite litt mer på trening når de faktisk trener, enn å fly der oftere og oftere. Mange som lurer seg selv til å tro at innsatsen er tilstrekkelig, når den burde vært økt litt (men som sagt; litt trening er bedre enn ingen som helst trening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller tippe at de aller fleste har godt av å slite litt mer på trening når de faktisk trener' date=' enn å fly der oftere og oftere. Mange som lurer seg selv til å tro at innsatsen er tilstrekkelig, når den burde vært økt litt (men som sagt; litt trening er bedre enn ingen som helst trening).[/quote']

Poenget med mitt innlegg var at en ikke trenger ikke å være Jane Fonda for å komme i form og gå ned i vekt. Man trenger ikke kjenne blodsmak, springe 3 mil, bestige Galdepigger eller sykle til hemoridene tar en :wink: Denne forskeren mente en burde trene 2 - 3 ganger i uken med moderat intensitetsnivå i 30 - 60 minutter. Dermed kan en ikke "rakke" ned på såkalte husmor trimmere som er ute å går tur etc.

Skal man øke kondisen må en vel ta i litt mer. Jeg er dessverre en slik galning som tar av når jeg trener. Uansett hva jeg driver med må jeg slepe meg hjem og slikke mine sår etter endt trening :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...