Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Han er fantastisk kjæreste som er glad i dataspill. Jeg har ikke noen problemer med at han spiller og koser seg med det. Tvert i mot har jeg syntes at det har vært bra at han har hatt noe å holde på med når han kjeder seg.

Men i det siste har det gått litt over styr. Han klager over lite penger, men bruker likevel en del på å kjøpe flere ting og "figurer" på spillene sine.

Hvis jeg snakker med han på f.eks. Facebook kan jeg likegreit gi opp ofte fordi han kun svarer kort. En sjelden gang når vi er sammen blir han ofte rastløs utover kvelden hvis en kompis spør han om å bli med å spille. Det ender ofte med at jeg sender han for å spille fordi jeg ikke orker å sitte med en som tydelig vil være et annet sted.

Han spiller riktignok aldri når jeg er med han, men jeg ønsker ikke at han skal gå inn i en avhengighet som kanskje går ut over forholdet!

Og som sagt har jeg ikke noe i mot spilling i moderate mengder, men det går litt over styr nå om dagen. Er det virkelig normalt å spille om dagen og frem til man legger seg i to-tre tiden om natten.

Konfronterer jeg han blir han bare irritert og blåser det vekk.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger..

Anonymous poster hash: 98725...12d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags spill spiller han?

Gjest smooch
Skrevet (endret)

Edit: Tenkte på å si konfrontering, men leste ikke godt nok

Endret av smooch
AnonymBruker
Skrevet

Går mest i FIFA og et slåssespill jeg ikke husker hva heter

Skrevet

Har det på samme måte med kjæresten min! Før vi flyttet inn sammen spilte han kun når han var hjemme hos seg, men da kunne han godt sitte helle natten fra klokka 10 på kvelden og 12-1 på morgenen dagen etter og spille med kompisene sine. Da opplevde jeg det samme som det med at det godt kunne gå 20-30 min mellom hvert svar på facebook eller melding. Vi studerer begge to, men han har så godt som sluttet å gå i forelesninger, og sitter heller hjemme hele dagen og godt utover kvelden og spiller. Nå når vi har flyttet sammen plager det meg ganske mye mer, spesielt når han sitter til 3-4 på natten og skyper(roper!) til kameratene sine så jeg ofte ikke får sove. Han har skjerpet seg litt i det siste, men spiller fortsatt relativt mye. Han spiller mest League of Legends hvor kampene varer i 20-45 min og man ikke kan ta på pause eller forlate spillet uten å bli rapportert/utestengt. Jeg har ikke turt å konfrontere han mer enn "skal du spille enda en kamp? *snufs*" før jeg klarer å overtale han til 5 min kos mens det er loadingscreen. Føler ikke for å være sutrekjerring og kreve at han skal slutte å spille heller liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Det er det spillet han spiller!

Og vi skal flytte sammen for å studere til høsten. Får bare krysse fingrene for at det ikke går samme vei! Er så redd for at det skal bli sånn :(

Gjest Tamsi
Skrevet

Kjæresten min spiller også mye, men aldri når vi er sammen. Ender av og til med at jeg ber han gå og spille med kompisene. Om jeg hadde fått inntrykk av at spillingen betydde mer for han enn jeg gjør, tror jeg ikke vi hadde holdt sammen lenge, men dette får du kjenne på selv. Om det ikke hjelper å ta det opp med han er det nok ikke mye mer å gjøre.

Skrevet

Ts her! Det er det spillet han spiller!

Og vi skal flytte sammen for å studere til høsten. Får bare krysse fingrene for at det ikke går samme vei! Er så redd for at det skal bli sånn :(

Det at han har begynt å droppe forelesninger er ikke kun pga. spilling heldigvis! Han er veldig smart og føler han får nok ut av å lese pensum selv, og så lenge han gjør de obligatoriske øvingene og sånn så går det greit for meg :) Jeg skjønner veldig godt at du er bekymrer deg for det, det er så slitsomt å konkurrere med et spill om kjærestens oppmerksomhet :(

Hva har du sagt når du har prøvd å konfrontere?

AnonymBruker
Skrevet

Det at han har begynt å droppe forelesninger er ikke kun pga. spilling heldigvis! Han er veldig smart og føler han får nok ut av å lese pensum selv, og så lenge han gjør de obligatoriske øvingene og sånn så går det greit for meg :) Jeg skjønner veldig godt at du er bekymrer deg for det, det er så slitsomt å konkurrere med et spill om kjærestens oppmerksomhet :(

Hva har du sagt når du har prøvd å konfrontere?

Spør som regel om han faktisk har råd til å kjøpe det han gjør(når han forteller om alt det nye han har kjøpt).

Har også spurt om spillet er viktigere enn forholdet(vet det var teit av meg).

Ellers går det mye i: "Åja, du spiller igjen ja.. Da skal jeg ikke plage deg."

Han sier da som regel at jeg skal slutte å si sånt, men om jeg da sier at vi kan snakke siden, er han ikke sen med å takke ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...