AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Det er litt over en uke siden vi sendte invitasjonene og nå har vi begynt å få tilbakemeldinger fra fjern og nær som forlanger å bli invitert til bryllupet. Den første er foreldrene til barndomskompisen til samboer. De er invitert med familie, men fruen i familien forlanger at vi skal invitere kjæresten til yngstesønnen som vi aldri har møtt, ei heller hørt om. Nå har jeg fått flere sider brev om hvorfor hun MÅ bli invitert. Ja hun har henvendt seg til meg, for det måtte være meg som bestemte gjestelisten og ikke mannen siden han visstnok hadde hørt om denne kjæresten. Kjærringa tar f... ikke nei for ett nei. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å møte henne i bryllupet. Jeg har ikke møtt henne før, men har bare hørt om henne. Forholdet er visst veldig seriøs og de har vært sammen i evigheter, hele 5 måneder! Den andre er en singel venninne som insisterer på at hun må ha med en "pluss en" i tilfelle hun finner mannen i hennes liv før bryllupet som er 4 måneder unna. Hun kommer ikke, hvis hun ikke får ha med seg en. Jenta har vært singel i 6 år og lengste forholdet hennes er 9 måneder. Hvordan har dere bruder før meg håndtert dette? Anonymous poster hash: b6551...604
Chloe- Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Jeg hadde ikke latt det bli en diskusjon engang. Vår dag = våre gjester. Liker du det ikke kan du holde deg hjemme. 9
lykkelige.meg Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 La mannen svare til kompisen sin mor at dere ikke ønsker andre enn de som allerede er invitert. Du svarer din venninne at det dessverre ikke er ønskelig fra deres side å invitere noen dere ikke kjenner til, og dere ønsker pdd kun de som allerede er invitert. 2
Amarinda Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 De to eksemplene du nevner, bare sett ned foten og si at "sånn er det". Jeg fikk også spørsmål fra et søskenbarn om hvorfor det ikke sto "med følge" på invitasjonen - han har aldri hatt et seriøst forhold.. Ga beskjed om at om han ønsket å ha med seg noen, så var det bare å ta med seg noen. Opplevde mer at det var for å markere et poeng, enn noe annet, han kom selvfølgelig alene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Ikke fått noen reaksjoner på vår gjesteliste. Gud, så mange dumme folk det finnes. Er det mulig. Anonymous poster hash: 15d40...38b 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 La mannen svare til kompisen sin mor at dere ikke ønsker andre enn de som allerede er invitert. Du svarer din venninne at det dessverre ikke er ønskelig fra deres side å invitere noen dere ikke kjenner til, og dere ønsker pdd kun de som allerede er invitert. Vi har snakket om å gjøre det og holde oss til det. Ifølge samboer, vil denne fruen kontakte svigermor og få henne til å mase på oss, dvs meg. Og kommer ikke vi til å gi oss, risikerer vi at ingen av de kommer, bortsett fra kompisen og kona. Fruen er visst ikke på talefot med en annen nabokone fordi datteren til nabokona ikke inviterte henne til bryllupet for 5 år siden. Anonymous poster hash: b6551...604 1
Athene Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Vi hadde 140 gjester, og fikk ikke en eneste lignende henvendelse. Utrolig at det finnes slike folk. Ikke så mye annet å gjøre enn å si tydelig nei. Og la mannen handtere det i og med at det er hans side. Når det gjelder egen venninne hadde jeg vært ganske ærlig, og gitt en leksjon i folkeskikk og normal oppførsel. 1
Nordis Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Hva er det med folk som prøver å mase seg til å få komme i et bryllup, eller en annen type selskapelighet for den saks skyld? Hvorfor ønsker noen å komme på noe der de opprinnelig ikke var ønsket? Uforståelig. 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Si til venninnen din at hun kan få ha en "pluss én" (eller "med følge" som det heter i Norge) hvis hun betaler kuverten hans. Kanskje hun da innser hvor mye det koster å gifte seg. Anonymous poster hash: 429d0...104 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Og kommer ikke vi til å gi oss, risikerer vi at ingen av de kommer, bortsett fra kompisen og kona. Anonymous poster hash: b6551...604 Høres egentlig helt suvert ut, synes jeg Anonymous poster hash: 4723e...287 7
Wonders Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 (endret) Min familie hadde visst også noen ønsker. De ble avslått tvert. Så vi har heller to fester. En real vennefest med ca 35 stykk . Og en alkoholfri voksen fest med foreldre og faddere og mine søsken så vi blir 13 stykker. Ingen stesøsken, søskenbarn osv. Å blande dem blir feil for oss. Endret 22. mars 2014 av Wonders
Wonders Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Fruen er visst ikke på talefot med en annen nabokone fordi datteren til nabokona ikke inviterte henne til bryllupet for 5 år siden. Anonymous poster hash: b6551...604 Det viste seg at de da tok rett beslutning da, for hvem vil invitere noen som er i stad til å ta sånn på vei å lage drama i årevis for noe slikt ? Da er jo deres beslutning soleklar, spør du meg.
Gjest BettyBoop Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Det er litt over en uke siden vi sendte invitasjonene og nå har vi begynt å få tilbakemeldinger fra fjern og nær som forlanger å bli invitert til bryllupet. Den første er foreldrene til barndomskompisen til samboer. De er invitert med familie, men fruen i familien forlanger at vi skal invitere kjæresten til yngstesønnen som vi aldri har møtt, ei heller hørt om. Nå har jeg fått flere sider brev om hvorfor hun MÅ bli invitert. Ja hun har henvendt seg til meg, for det måtte være meg som bestemte gjestelisten og ikke mannen siden han visstnok hadde hørt om denne kjæresten. Kjærringa tar f... ikke nei for ett nei. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å møte henne i bryllupet. Jeg har ikke møtt henne før, men har bare hørt om henne. Forholdet er visst veldig seriøs og de har vært sammen i evigheter, hele 5 måneder! Den andre er en singel venninne som insisterer på at hun må ha med en "pluss en" i tilfelle hun finner mannen i hennes liv før bryllupet som er 4 måneder unna. Hun kommer ikke, hvis hun ikke får ha med seg en. Jenta har vært singel i 6 år og lengste forholdet hennes er 9 måneder. Hvordan har dere bruder før meg håndtert dette? Anonymous poster hash: b6551...604 herlighet. Folk kan da ikke bestemme at dere må invitere for dere fremmede mennesker. Jeg hadde bare ignorert kravene og invitert de jeg ville
fasterpussycat Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 Dette var riktignok konfirmasjon, ikke bryllup, men jeg var i samme situasjon. Søskenbarnet mitt + foreldre var invitert i konfirmasjonen min, men ikke kjæresten hennes (som hun hadde vært sammen med i 4-5 måneder og jeg aldri hadde møtt, og det dessuten ble slutt med kort tid etter). Dette førte til voldsomme ramaskrik - fikk ikke han komme, kom ikke hun heller. Det hele endte i at vi inviterte ham også for å ikke skape en krangel (hun det gjelder har skapt voldsom furore tidligere over mindre) .. Så å spørre er greit IMO, men å forvente eller kreve noe er ganske uhøflig, synes jeg. I hvert fall hvis det ikke er snakk om noe veldig seriøst. Det er litt kleint å sitte igjen med mange bilder av noens eks.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Min svigermor er enebarn, men har en venninne som "har vært som en søster for henne" ...vi hadde ikke en gang tenkt tanken å invitere henne og mannen..... Men det ønsket svigermor/far da..... Og de kunne gjerne betale for dem..... Vi inviterte de, ingen sure miner.... Hvis det betyr noe for svigermor så er det et svært så lite problem for oss om de kommer = alle er glade!! Anonymous poster hash: e148e...1cc
Athene Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Min svigermor er enebarn, men har en venninne som "har vært som en søster for henne" ...vi hadde ikke en gang tenkt tanken å invitere henne og mannen..... Men det ønsket svigermor/far da..... Og de kunne gjerne betale for dem..... Vi inviterte de, ingen sure miner.... Hvis det betyr noe for svigermor så er det et svært så lite problem for oss om de kommer = alle er glade!!Anonymous poster hash: e148e...1cc Jeg synes det er en fin ting å være romslig i slike tilfeller. Det vil alltid være personer man ikke har tenkt over å invitere, som av ulike grunner burde være der. Fordi det betyr mye for dem eller for andre (som dine svigerforeldre her), og koster brueparet så lite. Men det er evigheter mellom det å gå i dialog om det, og det å kreve, klage og mase. Jeg spurte både mine og mannens foreldre, og mine venninner, om det var noen vi ikke hadde tenkt på. Og fikk noen innspill vi tok hensyn til. 1
kalinka85 Skrevet 24. mars 2014 #17 Skrevet 24. mars 2014 Fatter ikke at folk kan være så frekke at de maser seg til en invitasjon til et bryllup der de ikke er ønsket. Tenk å synke så dypt! Patetisk mener jeg. Hadde ikke gjort slikt for betaling engang. Bare si pent fra at "VI har bedt de VI ønsker å ha sammen med OSS på VÅR store dag." Eller noe i den dur. Folk er så frekke at det er til å gremmes av. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå