Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

– Jeg ble en parodi som satt og ventet med telefonen i håp om at han skulle ringe. Jeg holdt helgen åpen i fall han ville finne på noe, og avlyste andre avtaler hvis han ville treffes, forteller en kvinne til VG.

Dersom du kan svare ja på de fleste av utsagnene under, bør alt handle om å komme seg ut av forholdet.

• Jeg er svært lykkelig når han/hun vil være sammen med meg.
• Jeg blir dypt ulykkelig når jeg føler meg usikker på hans/hennes kjærlighet.
• Jeg opplever det som det viktigste i livet å få være sammen med han/henne.
• Jeg avlyser andre avtaler hvis han/hun vil være sammen med meg.
• Jeg opplever ofte at stemningen snur uten at jeg vet hvorfor
• Jeg tror at hvis jeg gjør ting riktig så vil han/hun elske meg.
•Jeg føler meg ofte avvist
• Jeg lider av tolkningsfeber
• Jeg undertrykker ofte min indre alarmklokke
• Jeg overveldes av motstridende følelser
• Jeg føler meg handlingslammet
• Jeg føler meg på evig jakt
• Jeg har en voksende følelse av panikk
• Jeg mister grepet på dagliglivets rutiner
• Jeg er ofte flau og skamfull
• Jeg opplever at selvfølelsen min skranter
• Jeg isolerer meg

Hvis du har hatt samtlige symptomer i alle kjæresteforhold, trenger du sannsynligvis profesjonell hjelp i tillegg, for da snakker vi om et alvorlig relasjonsproblem.

Hvor mange av dere har vært her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Nesten alle mine forhold har vært slike. Desperat etter å ha noen, førte jeg meg inn i slikt og følte slik hver dag i flere år. Er vel ødelagt for livet, lurer jeg nesten på. Har vært singel i to år nå, det har vært tøft å være alene. Men har bygget opp respekt og kjærlighet til meg selv, og lovet meg selv at jeg aldri mer skal føle det slik, om det fungerer får vi se.. Føler meg arret for livet.

Anonymous poster hash: c9834...44c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, mange av de utsagnene der handler jo bare om forelskelse generelt.

Anonymous poster hash: 68564...38f
Skrevet

Altså, mange av de utsagnene der handler jo bare om forelskelse generelt. Anonymous poster hash: 68564...38f

Jaaadaa men poenget er at det er ødeleggende. Logisk nok!

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Nesten alle mine forhold har vært slike. Desperat etter å ha noen, førte jeg meg inn i slikt og følte slik hver dag i flere år. Er vel ødelagt for livet, lurer jeg nesten på. Har vært singel i to år nå, det har vært tøft å være alene. Men har bygget opp respekt og kjærlighet til meg selv, og lovet meg selv at jeg aldri mer skal føle det slik, om det fungerer får vi se.. Føler meg arret for livet.

Anonymous poster hash: c9834...44c

Da skal du lese denne bloggen http://hektablogg.blogspot.no/

Jeg har ikke vært der selv, men de to første punktene har jeg kjent på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke kjærligheten jeg. Har derfor valgt å leve uten.

Så lenge jeg har gode venner og hunden min så er jeg fornøyd:)

Anonymous poster hash: 19728...dbe
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i nesten alle punkter.

Skrevet

Kjenner meg igjen i de fleste punktene. Men så vet jeg jo at jeg er litt småsyk. Kommer aldri til å klare å fungere i et forhold merker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i alle punker, akkurat sånn jeg har det nå.. vurderer å slå opp :/

Anonymous poster hash: 922be...e67
AnonymBruker
Skrevet

– Jeg ble en parodi som satt og ventet med telefonen i håp om at han skulle ringe. Jeg holdt helgen åpen i fall han ville finne på noe, og avlyste andre avtaler hvis han ville treffes, forteller en kvinne til VG.

Dersom du kan svare ja på de fleste av utsagnene under, bør alt handle om å komme seg ut av forholdet.

• Jeg er svært lykkelig når han/hun vil være sammen med meg.

• Jeg blir dypt ulykkelig når jeg føler meg usikker på hans/hennes kjærlighet.

• Jeg opplever det som det viktigste i livet å få være sammen med han/henne.

• Jeg avlyser andre avtaler hvis han/hun vil være sammen med meg.

• Jeg opplever ofte at stemningen snur uten at jeg vet hvorfor

• Jeg tror at hvis jeg gjør ting riktig så vil han/hun elske meg.

•Jeg føler meg ofte avvist

• Jeg undertrykker ofte min indre alarmklokke

• Jeg overveldes av motstridende følelser

• Jeg føler meg handlingslammet

• Jeg føler meg på evig jakt

• Jeg har en voksende følelse av panikk

• Jeg mister grepet på dagliglivets rutiner

• Jeg er ofte flau og skamfull

• Jeg opplever at selvfølelsen min skranter

• Jeg isolerer meg

Hvis du har hatt samtlige symptomer i alle kjæresteforhold, trenger du sannsynligvis profesjonell hjelp i tillegg, for da snakker vi om et alvorlig relasjonsproblem.

Hvor mange av dere har vært her?

Ooops ;). Dette passer nok på halvparten av "symptomene" for to av fem forelskelser jeg har hatt.

Anonymous poster hash: 7ca35...14a

AnonymBruker
Skrevet

Derfor liker jeg singel livet!

Anonymous poster hash: 47210...260
Skrevet

Har vært borti dette og det er ikke liv laga når det blir slik. Dog er det en erfaring rikere så man vet litt mer om hva det går i.

Tenker nok mange kan kjenne seg igjen i flere punkter her uansett. Dog er det ikke dermed sagt at man må løpe avsted så fort det dukker opp noe. Et forhold er sjeldent som i eventyrene hvor alt er perfekt. Finnes jo dem som jager etter dette og de løper rundt og snur hver stein og prøver å finne dette "riktige" mens de kanskje går vekk fra det som har potensialet til å bli virkelig bra.

Man kan sikkert tenke i det vide og det brede forsåvidt.

For min egen del så gjør det lite at jeg har blitt brent. Det gjør at jeg lærer mer og at jeg stiller sterkere til det som kommer i fremtiden. Om det er med eller uten noen spiller ingen trille.

Skrevet

Jeg har hatt kjærester som har hatt det slik med meg (som de selv har sagt)
Og jeg har hatt et par av de punktene på en jeg har holdt på med en stund nå, men de fleste punktene er borte.

Og det er mye bedre nå, enn det var da jeg kunne kjenne meg igjen i den listen :)
Har kanskje litt tolkningsfeber ennå.. men mye mindre grad av det.

Skrevet

I følge ekspertene er det langt flere kvinner enn menn som blir hekta.

Forklaringen er at det oppstår en ubalanse i forholdet fordi den ene ønsker mer enn den andre kan, eller ønsker, å gi. Den som hekter veksler derfor mellom å være varm og kald, nær og fjern, oppmerksom og avvisende. Det kan være bevisst eller ubevisst.

Derfor tror jeg det er så viktig å være seg bevisst at livet skal ikke endres når man blir forelsket. Kontakten med venner, jentefester og turen med hunden må fortsette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er i hvert fall utbredt her på kg. :laugh:

Anonymous poster hash: edd94...e34

• Liker 2
Gjest KeyserSoze
Skrevet

Uff jeg blir sånn de gangene jeg er forelsket (skjer heldigvis sjeldent) Og det gjør jævli vondt å hele tiden tolke ting som blir sagt og gjort. Jeg er vanligvis fornuftig...helt til jeg blir forelsket. Derfor er det så godt å ikke være det. Jeg blir ikke såret og jeg er meg selv :) Jeg blir helt snål når jeg liker noen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...