Gå til innhold

Kunne du vert i blandingsforhold og hva tenker du om det generelt sett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du vert i et forhold der det ble en blanding av folkeslag, rase og/eller kultur? Eller synes du det blir litt for vanskelig eller går ut av komfortsonen? Litt kjedelig at barna kanskje blir ulik en selv? Blir kanskje kulturforskjellene litt for vanskelig? Hva tenker du, og eventuelt hva kunne fungert? Har du noen tanker om det generelt sett?

Anonymous poster hash: bab07...f41
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nja, jeg hadde ikke kunne fungere med en praktiserende muslim.

• Liker 2
Skrevet

Har du noen tanker om det generelt sett?

Kan ikke si jeg har tenkt på det etter at jeg fylte 14 år, nei.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Definitivt nei til svar. Synes norske/nordiske menn er en egen avart /rase selv med samme kulturbakgrunn.

På en øde øy, kanskje. Men religiøse menn skygger jeg banen for. Har venner fra andre kulturer, men ser ikke på det som realistisk å bygge et samliv på. Men det er min mening, jeg er ganske sær selv for norske/nordiske menn.

Endret av Alvina
Skrevet

Barn ulike en selv? Barn får noe fra begge foreldre uavhengig hudfarge/kultur/religion. Eller prøver du å komme frem til at et barn som evt. er litt mørkere/lysere i huden ift foreldrene kan være vanskelig?

Ellers mtp. kulturforskjeller så kan det ganske individuelt. Man må kunne møtes på midten, samtidig er det greit å ha et omtrent samme verdigrunnlag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barn ulike en selv? Barn får noe fra begge foreldre uavhengig hudfarge/kultur/religion. Eller prøver du å komme frem til at et barn som evt. er litt mørkere/lysere i huden ift foreldrene kan være vanskelig?

Ellers mtp. kulturforskjeller så kan det ganske individuelt. Man må kunne møtes på midten, samtidig er det greit å ha et omtrent samme verdigrunnlag.

Ungene får jo som oftest dominante gener fra den andre parten, når nordmenn gifter seg med andre "raser". I vertfall utseendemessing, kanskje mye annet også.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

For store etnografiske forskjeller kan alltid være en utfordring for de fleste, det gjelder religion og verdigrunnlag, seder og skikker.

Men, basert på hud-, hår- eller øyefarve? - overhodet ikke.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er gift med en nederlending og er selv halvt asiat, pluss kvart noe annet europeisk og kvart norsk (født og oppvokst i Norge). Funker fint for oss :) Visste tidlig at jeg ikke kom til å ende opp med en A4 tradisjonell nordmann. Syns det er spennende med andre kulturer og språk, det holder litt fart i den rastløse hjernen min. Litt kulturforskjeller er det jo mellom oss og språkforskjeller, men innenfor komfortsonen min. Hadde kanskje vært vanskeligere med feks en mann som var veldig gammeldags mtp likestilling og andre store kulturforskjeller, verdier osv. Jeg og mannen venter faktisk barn nå, så blir spennende å se hvordan han kommer til å se ut!

• Liker 1
Skrevet

Hudfarge og utseende hadde ikke spilt noen rolle, men hadde ikke blitt sammen med en som var veldig religiøs f.eks.

Men det er ikke noe jeg tenker på, eller om jeg tenker på det, så er det ofte fordi jeg synes det er altfor lite av det på film. Det er alltid så opplagt at om f.eks en mørk mann har hovedrollen i en film, så er kjæresten i 9 av 10 filmer mørk også, selv om kjæresten spiller en helt ubetydelig rolle. Jeg skjønner ikke at det skal ha noe å si.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Min samboer er adoptert fra Colombia, og jeg tenker aldri på at våre eventuelle barn ikke vil ligne på meg. Kulturelt sett er han selvfølgelig like norsk som meg...

Anonymous poster hash: 46123...c67
AnonymBruker
Skrevet

Hudfarge og utseende hadde ikke spilt noen rolle, men hadde ikke blitt sammen med en som var veldig religiøs f.eks.

Men det er ikke noe jeg tenker på, eller om jeg tenker på det, så er det ofte fordi jeg synes det er altfor lite av det på film. Det er alltid så opplagt at om f.eks en mørk mann har hovedrollen i en film, så er kjæresten i 9 av 10 filmer mørk også, selv om kjæresten spiller en helt ubetydelig rolle. Jeg skjønner ikke at det skal ha noe å si.

Kanskje fordi det er slik i virkeligheten? Tenker du noen gang over det samme om det er ei hvit kvinne eller en hvit mann?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en blanding av en asiater og en europeer, men hovedsakelig så blir jeg tiltrukket av jenter med europeisk opphav.

Anonymous poster hash: 73bea...da8
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en hund eller katt, men dersom vedkommende er et medlem av menneskerasen og har omtrent samme verdier som meg er alt vel.

• Liker 13
Skrevet

Helst ikke med noen religiøse og helst noen med lik kultur som meg. Utenom det så tror jeg at det kunne gått :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er halvt asiatisk og halvt norsk, og det funka tydeligvis for foreldrene mine;)

Anonymous poster hash: ee36e...e59
Gjest Silverstream
Skrevet

Tja, jeg kunne nok ikke blitt sammen med en praktiserende mulsim. De andre store religionene kunne nok gått greit.

Men om jeg ikke finner en fra Norge, så ville jeg helst hatt en nordisk, nord/vest-europeer, amerikaner eller australier.

Skrevet

Er du så rasistisk mot mørke kvinner også nå at de ikke skal få lov til å være med mennene sine heller på film ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kvalifiserer det til tråden å være gift med en amerikaner? Det er soleklart forskjell i kultur. :ball:

Anonymous poster hash: 35ba9...ec1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med en hund eller katt, men dersom vedkommende er et medlem av menneskerasen og har omtrent samme verdier som meg er alt vel.

Mennesket er vel en art?

Anonymous poster hash: 73bea...da8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange kjekke franske menn ;)

Anonymous poster hash: 1e8c8...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...