AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Dette ergrer meg veldig, og jeg må få ut litt damp nå merker jeg. Jeg er en høy og slank jente. En av tingene jeg liker med meg selv er at jeg har en grei midje som ser bra ut. På manekenger og modeller ser klærne jeg er interessert i helt perfekte ut, men ved en nærmere titt, så er gjerne midjen dratt sammen bak slik at det SER UT som plagget fremhever denne flotte formen forfra. Men når man prøver tøyet selv, så er det istedet en stor firkant som ser ganske dumt ut på meg. Er det meste av tøy laget til kortere og litt rundere former? Jeg har ironisk nok samme fasong som mange modeller, men når det kommer til realiteten så ser det ikke bra ut på meg. Så hvorfor jukser de med plaggets fasong? Anonymous poster hash: ab4c3...fb4 2
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Tenker du på catwalk visninger eller nettbutikker eller magasiner eller noe annet? Nettbutikker varierer. De seriøse viser nøysktig hvordan et plagg i en oppgitt størrelse henger på en modell som det også oppgis høyde og normalstørrelse for, - og så oppgis målene på den størrelsen modellen bærer. Men, det varierer fra butikk til butikk, - om du tenkte på butikker.
Neket Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Har sett utstillingsdukker med sikkerhetsnål i ryggen i butikkene her...Latterlig. Nå ser jeg ikke ut som en utstillingsdukke i fasongen, men jeg synes allikevel det er juks! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Åhhh, jeg er så enig! Nå er ikke jeg så høy og slank som du antakelig, men jeg kan rett og slett ikke bruke plagg som ikke er sydd innover bak på ryggen, og i midjen, og som bare henger og slenger helt løst. Og har sett mang butikker med ustsillingstukker der jeg har tenkt, oooh, den var fin. Går inn og så er det ørten sikkerhetsnåler nedover ryggen... Det kaller jeg feilreklamasjon og har sagt i fra flere ganger men de har bare fnyst av meg. Dersom de setter nåler på den måten for å gi plagget form, ja, da må det jo være dette så selger, så hvorfor i all verden tar de ikke inn plagg som faktisk er SYDD slik i stedet for å jukse det til for å lure kundene?? (Kommer til å slå ned den neste personen som ber meg om å bruke belte!) Anonymous poster hash: 346fe...3ca 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Jeg syns ofte at man kan bli lurt av plagg på hengeren også, fordi man ikke tenker på sømmer og konstruksjon. Jeg syns at dette blogginnlegget forklarte ting jeg har merket mange ganger selv, men aldri egentlig reflektert over: http://lostinaspotlessmind.com/2014/02/the-fit-of-clothes-a-comparison-of-two-breton-shirts-and-midi-skirts/#.UytHPsu9KSM Hun har mange andre gode innlegg om stoffer, snitt etc., og jeg har blitt mer bevisst når jeg handler. Slipper en del bomkjøp på den måten (for ordens skyld - det er ikke min blogg! ).Anonymous poster hash: 5cf71...8b5
Drizzt Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Dette ergrer meg veldig, og jeg må få ut litt damp nå merker jeg. Jeg er en høy og slank jente. En av tingene jeg liker med meg selv er at jeg har en grei midje som ser bra ut. På manekenger og modeller ser klærne jeg er interessert i helt perfekte ut, men ved en nærmere titt, så er gjerne midjen dratt sammen bak slik at det SER UT som plagget fremhever denne flotte formen forfra. Men når man prøver tøyet selv, så er det istedet en stor firkant som ser ganske dumt ut på meg. Er det meste av tøy laget til kortere og litt rundere former? Jeg har ironisk nok samme fasong som mange modeller, men når det kommer til realiteten så ser det ikke bra ut på meg. Så hvorfor jukser de med plaggets fasong? Anonymous poster hash: ab4c3...fb4 TS, jeg har også lurt på det samme. Jeg er også ganske slank og irriterer meg skikkelig at nesten alle overdeler jeg prøver sitter som en firkant på meg. Men ja, juks med sikkerhetsnåler er ikke uvanlig. Jeg tror dette gjøres nettopp for å lure oss å gå inn i butikken og prøve klærne. Jeg ser plagget på hengeren og vet med en gang om det der blir bare en annen firkant på kroppen min eller om det kommer faktisk til å sitte bra. Skjønner ikke dette med løse klær uten form og midje, jeg. Jeg synes det er stygt og passer ikke slanke kropper som faktisk har midje. Nei, snart begynner jeg å kjøpe klær på barneavdelingen. Endret 21. mars 2014 av Drizzt
Sunshine Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Det er generelt lite klær som passer om man har midje - uansett størrelse! Jeg bruker alltid midjebelte og har sluttet å tro at klærne på modellen passer/passer ikke. Timeglassfasong er vanskelig å finne klær til i kjedebutikkene, man må opp en størrelse for å få plass til puppene og det blir for stort ellers. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Jeg var på Cubus tror jeg det var, så en kjole med kjempefin form, oooh, den må jeg prøve, tenkte jeg. Den jeg først så var i XS, så jeg fant min størrelse L, og holdte den opp. ALL fasong var borte. Potetsekk. Tok en M som var noe bedre, og passet faktisk, men det var så stygt mønster Var også å prøvde trenchcoats i dag. Tror jeg prøvde 10 stykker fra 200kr klassen til 2500kr klassen. Samtlige passet i størrelse 38 eller 40, men da kom jo beltet aaaalt for høyt opp! Skal nå ikke ha det under puppa:P Måtte opp i størrelse 44 for å få beltet på rett plass men da var den jo alt for stor:\ Jeg er 170 btw, så burde virkelig ikke ha et problem med at ting blir for kort. Anonymous poster hash: 346fe...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå