Gjest Frank. Skrevet 3. juni 2004 #1 Skrevet 3. juni 2004 Det er ganske kjent at homofile menn er svært populære blant kvinner - som venner. Nøyaktig hva som er grunnen til at kvinner "klikker" veldig lett sammen med homofile menn på vennskapsplanet er vanskelig å si. Jeg skal heller ikke spekulere i det. Uansett blir kjemien i slike vennskap ofte veldig god. Så. Skal man da følge naturens tradisjon om balanse burde dette bety at menn og lesbiske burde ha et like godt vennskapspotensiale. Dette har etter mitt syn fullstendig uteblitt. Lesbiske blir ofte stigmatisert som "mannehatere". Selv om det ikke stemmer alltid ligger det nok en del bak det. Dette er ganske rart, med tanke på at mange lesbiske er maskuline (bevisst og/eller ubevisst) En mulig forklaring er også at lesbiske misliker å bli seksualisert i så stor grad av menn. Ingen hemmelighet at lesbisk sex er en slager blant menn. Vi vet alle at menn er fascinert av lesbiske. Noen menn føler seg nok truet av lesbiske og liker dem ikke, men disse er nok i sterkt mindretall vil jeg tro.. Det jeg vil frem til: hvorfor kan ikke menn og lesbiske være mer venner, slik den motsatte kombinasjonen er? Til dere lesbiske som leser dette: Hater dere oss menn? Finnes det muligheter for at vi i fremtiden kan dyrke mer vennskap slik som våre motparter gjør?
Rannva Skrevet 3. juni 2004 #2 Skrevet 3. juni 2004 Nå har ikke jeg den helt store forutsettningen for å gi et svar, men kan fortelle min erfaring. Jeg har bare to venninner som jeg vet er lesbiske. Ingen av disse hater menn, de har venner av begge kjønn. Jeg har aldri hørt noen av dem snakke nedsettende om menn (menn generellt altså, drittsekker finnes jo). Kan heller ikke se at det skal være problem for menn å være venner med lesbiske. Selv om mange menn er homofobe, har de færreste problemer med å forstå at jenter liker hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå