AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Syns dette med pris på adopsjon er så hinsides dyrt. 300.000 kr koster det for et barn fra Sør-Amerika, det har jeg bare ikke penger til! Mens en Toyota koster 200.000 kr eller noe. Dårlig gjort er det. Og hvorfor får ikke vi single adoptere? Bare rikinger? Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Det var dyrt Kan du ikke få barn? Veit ikke hva det koster med en tur til Danmark og få satt inn. Om du kan bære fremAnonymous poster hash: 81112...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Det var dyrt Kan du ikke få barn? Veit ikke hva det koster med en tur til Danmark og få satt inn. Om du kan bære fremAnonymous poster hash: 81112...9f7 Jeg vet, det er så synd Min største drøm er å bli mor, men jeg er katolikk og kan ikke bli gravid uten å være gift.. Skjønner ikke hvorfor det er så sykt dyrt! Er jo mange unger som kunne fått et bedre liv hos oss single damer. Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 De andre landene da? Anonymous poster hash: 5bb65...183
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 1- man kan ikkje kjøpe et barn! 2- sammenligner du baby vs bil burde du ikke få barn, da det er en livsslang forpliktelse man ikke kan selge videre når man runder en viss alder eller 100 000 km merket. 3- Single får ikke adoptere da adopsjonsorganisasjoner ønsker et stabilt familiehjem, både mentalt, emosjonelt og økonomisk, for barn som enten er foreldreløse eller har blitt tatt fra sine biologiske foreldre. 4- Nei det er ikke kun rikinger som får adoptere, men folk som har god nok økonomi til å ta forsørge en person i 18 år. Anonymous poster hash: 9f918...2a4 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 De andre landene da? Anonymous poster hash: 5bb65...183 Er veldig vanskelig.. har sjekket alle hjemmesidene om adopsjon. Er man singel er man ikke verdt en dritt Ikke min feil at ingen mann vil ha meg. Jeg vil ha en unge fra Sør-Amerika for da kan vi snakke spansk. Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Det er synn. Mange barn som trenger er nytt liv. Kan ikke så mye om katolikker. Men vil du bli utstøtt om du får satt inn?Anonymous poster hash: 81112...9f7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 1- man kan ikkje kjøpe et barn! Adopsjon er jo på en måte menneskehandel, dog organisert 2- sammenligner du baby vs bil burde du ikke få barn, da det er en livsslang forpliktelse man ikke kan selge videre når man runder en viss alder eller 100 000 km merket. Jeg mente bare at prisen er horribel. Jeg er 100% klar for ansvaret. 3- Single får ikke adoptere da adopsjonsorganisasjoner ønsker et stabilt familiehjem, både mentalt, emosjonelt og økonomisk, for barn som enten er foreldreløse eller har blitt tatt fra sine biologiske foreldre. Trenger ikke være et stabilt hjem bare fordi barnet vokser opp hos 2 foreldre. 4- Nei det er ikke kun rikinger som får adoptere, men folk som har god nok økonomi til å ta forsørge en person i 18 år. JO, det er det. Jeg har sjekket hjemmesidene til alle de store adopsjonsbyråene, som singel får man IKKE lov. Med mindre du vil ta til deg en unge med handicap, som er fullstendig ulogisk siden dette oftere er dyrere og mer ressurskrevende enn en frisk unge. Anonymous poster hash: 9f918...2a4 Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Jeg vet, det er så synd Min største drøm er å bli mor, men jeg er katolikk og kan ikke bli gravid uten å være gift.. Skjønner ikke hvorfor det er så sykt dyrt! Er jo mange unger som kunne fått et bedre liv hos oss single damer. Anonymous poster hash: 776f6...4f8 TJA, beder enn hva da? Det er jo ikke som om alternativet til de som blir adoptert til single er å gå på gata. Det er mangel på barn som er oppgitt til adopsjon og det står MANGE resurssterke par som står i kø i mange år for å få lov til å adoptere. Missforstå meg rett, jeg er ikke imot at single skal få adoptere altså, men er litt imot den tankegangen at det er en altruistisk handling å adoptere de "stakkars fattige barna," de kommer til andre trengende ventende egnede familier om de ikke kommer til deg... Du er ikke trengt i den køen... Anonymous poster hash: 6849c...175 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Det er synn. Mange barn som trenger er nytt liv. Kan ikke så mye om katolikker. Men vil du bli utstøtt om du får satt inn?Anonymous poster hash: 81112...9f7 Jeg kan bare ikke bli gravid uten å være gift, men jeg kan adoptere Har dessverre ikke 300.000 kr. Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 TJA, beder enn hva da? Det er jo ikke som om alternativet til de som blir adoptert til single er å gå på gata. Det er mangel på barn som er oppgitt til adopsjon og det står MANGE resurssterke par som står i kø i mange år for å få lov til å adoptere. Missforstå meg rett, jeg er ikke imot at single skal få adoptere altså, men er litt imot den tankegangen at det er en altruistisk handling å adoptere de "stakkars fattige barna," de kommer til andre trengende ventende egnede familier om de ikke kommer til deg... Du er ikke trengt i den køen... Anonymous poster hash: 6849c...175 Men jeg vil ha... Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Men jeg vil ha... Anonymous poster hash: 776f6...4f8 Så få deg kjæreste, et langvarig stabilt forhold, stabil økonomi og få barn sammen. Hey, kanskje du får råd til den Toyota'en også! Anonymous poster hash: 9f918...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Men jeg vil ha... Anonymous poster hash: 776f6...4f8 det skjønner jeg VELDIG GODT, men ikke argumenter med at "det er mange barn som kunne fått et bedre liv hos single damer" for da blir man nødt til å spørre "bedre enn hva"? for alternativet til disse barna er ikke å vokse opp på barnehjem eller på gata i u-land, alternativet er "resurssterke, topersons-husholdninger, som har stått i kø i årevis" Anonymous poster hash: 6849c...175 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Så få deg kjæreste, et langvarig stabilt forhold, stabil økonomi og få barn sammen. Hey, kanskje du får råd til den Toyota'en også! Anonymous poster hash: 9f918...2a4 Men jeg får jo ikke kjæreste, siden jeg bare blir dumpa igjen og igjen.. Kommer aldri til å bli gift. Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Bli fostermor da Kan jeg det? Anonymous poster hash: 776f6...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 TJA, beder enn hva da? Det er jo ikke som om alternativet til de som blir adoptert til single er å gå på gata. Det er mangel på barn som er oppgitt til adopsjon og det står MANGE resurssterke par som står i kø i mange år for å få lov til å adoptere. Missforstå meg rett, jeg er ikke imot at single skal få adoptere altså, men er litt imot den tankegangen at det er en altruistisk handling å adoptere de "stakkars fattige barna," de kommer til andre trengende ventende egnede familier om de ikke kommer til deg... Du er ikke trengt i den køen... Anonymous poster hash: 6849c...175 Herregud så seiglivet den myten er. JA det er mange i kø, og JA ventetiden er lang for friske babyer. Men det er 146 millioner andre foreldreløse barn, og mange av dem kommer til å bli så ødelagte av opphold i dårlige institusjoner og manglende oppfølging at de kommer til å havne nettopp på gata. Når det er sagt, tror jeg TS troller herfra til månen, men det er en annen sak. Bare å omtale kostnadene ved adopsjon som prisen på et barn, og sammenligne det med en Toyota, er jo rimelig fjernt, for ikke å snakke om at hun ønske seg et barn fra Sør-Amerika fordi hun vil snakke spansk med barnet. Det spørs om TS hadde blitt godkjent selv med 300 000, tipper jeg (som for øvrig må være en fantasisum. Dyrt er det absolutt, men dette tallet finnes ikke på noen av adopsjonsforeningenes hjemmesider). Det er dessuten ikke forbudt å søke som enslig, men muligheten er redusert i forhold til tidligere. Men muligheten er altså åpen, TS, hvis du skulle finne på å undersøke saken seriøst. Anonymous poster hash: 6aecf...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Men jeg får jo ikke kjæreste, siden jeg bare blir dumpa igjen og igjen.. Kommer aldri til å bli gift. Anonymous poster hash: 776f6...4f8 Kanskje du da burde få orden på relasjonslivet ditt før du får et barn å ta ansvar for? I stede for å få barn bare for å ha noen i livet ditt? Anonymous poster hash: 9f918...2a4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Herregud så seiglivet den myten er. JA det er mange i kø, og JA ventetiden er lang for friske babyer. Men det er 146 millioner andre foreldreløse barn, og mange av dem kommer til å bli så ødelagte av opphold i dårlige institusjoner og manglende oppfølging at de kommer til å havne nettopp på gata. Når det er sagt, tror jeg TS troller herfra til månen, men det er en annen sak. Bare å omtale kostnadene ved adopsjon som prisen på et barn, og sammenligne det med en Toyota, er jo rimelig fjernt, for ikke å snakke om at hun ønske seg et barn fra Sør-Amerika fordi hun vil snakke spansk med barnet. Det spørs om TS hadde blitt godkjent selv med 300 000, tipper jeg (som for øvrig må være en fantasisum. Dyrt er det absolutt, men dette tallet finnes ikke på noen av adopsjonsforeningenes hjemmesider). Det er dessuten ikke forbudt å søke som enslig, men muligheten er redusert i forhold til tidligere. Men muligheten er altså åpen, TS, hvis du skulle finne på å undersøke saken seriøst. Anonymous poster hash: 6aecf...2b6 Det er ingen som er uenig i at det er mange barn som BURDE bli adoptert bort. problemet er jo at de ikke blir det pga. vanskelige juridiske forhold i hjemandet etc. http://www.nrk.no/ytring/adopsjon-til-barnas-beste-1.11482375 Anonymous poster hash: 6849c...175 2
happiest Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Det er vel selve prosessen som er dyr? Går også utifra at litt av pengene går til barnehjemmet, slik at de kan fortsette å drive det. Ellers bør det jo være en viss "pris", man kan ikke bare "kjøpe" barn i hytt og pine. Vil man virkelig ha barn, så får man vente den tiden det tar og spare til å få råd til å adoptere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå