AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Ja, har dere barn som ikke ligner på verken deg, eller barnets far/mor? Er du og barnets far/mor evt. veldig forskjellige, kommer fra ulike kontinent, er veldig like eller lignende? Var det vanskelig å øle tilknyttning til barnet dersom det ikke lignet? Anonymous poster hash: 50478...e4c
Maximillian Cohen Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Datteren min ligner veldig på meg, så jeg har ikke helt førstehåndserfaring med "problemet", men søstrene mine er adoptert og ligner derfor ikke på foreldrene våre. Det har absolutt aldri vært et problem.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 jeg har en bror som "ingen vet hvor kommer fra" vi er 5 søsken og to foreldre som er høye, blonde og blåøyde og en som er lav og mørkhåret og brunøyd. Ingen vet hvor han har det fra, men det er jo ikke noe noen tenker på i hverdagen. Han er jo 100% en del av oss uansett, han er oppdratt av mine foreldre og oppvokst sammen med oss, ingen tenker noe på det... Anonymous poster hash: 48006...75c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 jeg har en bror som "ingen vet hvor kommer fra" vi er 5 søsken og to foreldre som er høye, blonde og blåøyde og en som er lav og mørkhåret og brunøyd. Ingen vet hvor han har det fra, men det er jo ikke noe noen tenker på i hverdagen. Han er jo 100% en del av oss uansett, han er oppdratt av mine foreldre og oppvokst sammen med oss, ingen tenker noe på det... Anonymous poster hash: 48006...75c Hvilket nummer i søskenflokken er han? Jeg synes det er litt spennende med barn som ikke ligner foreldrene Anonymous poster hash: 50478...e4c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Hvilket nummer i søskenflokken er han? Jeg synes det er litt spennende med barn som ikke ligner foreldrene Anonymous poster hash: 50478...e4c Han er nr. 3 av 5... Han ligner ikke moren min heller hvis det var det du hintet til... Anonymous poster hash: 48006...75c
Miss moneypenny Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Min datter ligner overhodet ikke på sin far, hun er en miniversjon av meg. Jeg ser hans bestemødre i henne. Min sønn ligner overhodet ikke på meg, han er prikk lik sin far jeg ser litt av min nevø i han. Ingen problemer med tilknytningen her i gården 2
skyflakes Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg og brødrene mine er veldig like hverandre, men ligner ikke på foreldrene våre i det hele tatt. Mamma og pappa kommer fra ulike kontinenter, så vi barna ser ut som en veldig tilfeldig blanding føler jeg selv Mamma har faktisk uttrykt at hun syns det var litt sårt når vi var små, og folk nærmest antok at hun ikke var moren vår. Men det tror jeg hun har "vokst" av seg
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 jeg har en bror som "ingen vet hvor kommer fra" vi er 5 søsken og to foreldre som er høye, blonde og blåøyde og en som er lav og mørkhåret og brunøyd. Ingen vet hvor han har det fra, men det er jo ikke noe noen tenker på i hverdagen. Han er jo 100% en del av oss uansett, han er oppdratt av mine foreldre og oppvokst sammen med oss, ingen tenker noe på det...Anonymous poster hash: 48006...75c Høres ut som barnet er forbyttet på sykehus.. Eller postmann-besøk...Nesten all genetikk tilsier at det ikke skulle vært mulig..i hvertfall om foreldrene dine har helt blå øyne.. Er det tatt en DNA test av han? - eller er det helt uinteressant ?Anonymous poster hash: 4e228...f33
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Høres ut som barnet er forbyttet på sykehus.. Eller postmann-besøk...Nesten all genetikk tilsier at det ikke skulle vært mulig..i hvertfall om foreldrene dine har helt blå øyne.. Er det tatt en DNA test av han? - eller er det helt uinteressant ?Anonymous poster hash: 4e228...f33 Høres ut som barnet er forbyttet på sykehus.. Eller postmann-besøk...Nesten all genetikk tilsier at det ikke skulle vært mulig..i hvertfall om foreldrene dine har helt blå øyne.. Er det tatt en DNA test av han? - eller er det helt uinteressant ?Anonymous poster hash: 4e228...f33 De aller færreste som man sier har blå øyne har virkelig blå øyne. Veldig mange har grå, grønne, blå med spetter etc. Og da er det fullt mulig å få barn med brune øyne. Min mor har brune, min far har helt klar blå øyne, jeg har fått grågrønne med brune spetter. Men mange betegner mine som blå. Minmann har klar blå øyne. Ene barnet vårt har grønne øyne med brun ring innerst. Det kommer nok pga mine er grågrønne med spetter. Men, likevel, skjer jo at "postmannen" har vært på færde og da ;-) vet om en som slett ikke ligner på hverken mor eller far eller søsken, men er som en tro kopi av mannen til moras venninne ;-)Anonymous poster hash: e3095...e60
Teeny Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Har en bror som ikke ligner noe særlig på noen av foreldrene våre. Vi har en asiatisk far og en europeisk mor. Lillebroren min er nokså mørk i huden og har afro. Det har til og med vært folk som har spurt om han er halvt afrikaner og om vi er sikre på at faren vår er hans far Jeg var slem med han da vi var små og sa til han at vi hadde adoptert han fra Afrika, stakkars...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Høres ut som barnet er forbyttet på sykehus.. Eller postmann-besøk...Nesten all genetikk tilsier at det ikke skulle vært mulig..i hvertfall om foreldrene dine har helt blå øyne.. Er det tatt en DNA test av han? - eller er det helt uinteressant ?Anonymous poster hash: 4e228...f33 haha, det er nok heeet uaktuelt ja. Men nå vet ikke jeg hvor grensen går på "helt blå øyne" det er god mulig at vi alle ikke har helt klare lyseblå.... Men rarerer ting har skjedd http://en.wikipedia.org/wiki/Sandra_Laing Anonymous poster hash: 48006...75c
Twisted_me Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Min eldste sønn ligner ikke noe særlig på noen av oss. Han har mine øyne, men ellers er trekkene helt forskjellige. Det skal sies at far er ganske mørk og jeg er lys.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Min mann har en bror, la oss kalla han "Tom". Min mann er lys og ser ut som en håndverker. Tom er rundt 2 meter høy, har mørkt hår og tynn som en strek. Tom har en sønn ilag med en vakker kvinne. Sønnen ligner ikke så mye på henne. Sønnen ligner ganske mye på min mann... De har ikke hatt noen problemer med å føle seg knyttet til gutten sin. Tom ligner veldig på sin mor, min mann ligner veldig på sin far, og dermed har sønnen arvet trekk etter sin farfar. Anonymous poster hash: da28e...037
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 jeg har en bror som "ingen vet hvor kommer fra" vi er 5 søsken og to foreldre som er høye, blonde og blåøyde og en som er lav og mørkhåret og brunøyd. Ingen vet hvor han har det fra, men det er jo ikke noe noen tenker på i hverdagen. Han er jo 100% en del av oss uansett, han er oppdratt av mine foreldre og oppvokst sammen med oss, ingen tenker noe på det...Anonymous poster hash: 48006...75c 2 blåøyde får normalt sett bare blåøyde barn, fordi begge da har gener bare for blå øyne. Denne arveloven gjelder ikke 100% fordi det ikke er kun det ene genparet som er involvert, så det er enkelte unntak. Anonymous poster hash: b97eb...5a8
Gjest Whitestripes Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Min ene sønn likner på meg, den andre sønnen likner veldig på faren sin. Utseendet har hatt null betydning for tilknytning til mine barn. Mener du at man som mor/far baserer tilknytning på om barnet likner seg selv? Hva hvis man misliker eget utseende og barnet blir lik deg? Merkelig å trekke likhetstegn mellom utseende og tilknytning. Jeg gjetter at TS ikke har barn.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Eldste her er som snytt ut av nesa på sin far, yngstemann ligner egentlig ikke på noen av oss. Eldste og yngste ser totalt ulike ut, ingen ville nok ha gjettet på at de var søsken. Moro at søsken kan være så ulike Anonymous poster hash: 6f7c4...7f2
ViljaH Skrevet 22. mars 2014 #17 Skrevet 22. mars 2014 Min sønn ligner ikke tydelig på noen av oss foreldrene. Jeg ser det iallefall ikke. Noen andre sier han er lik min bestefar, ogmannen. Han er nok en god blanding av foreldre som ser veldig ulike ut. Da han ble født, lurte jeg på hvem i all verden dette var, han lignet jo ikke på oss, kunne fint vært noen andres baby. Men jeg visste han var min, han kom jo ut av meg. I hele babyperioden klarte jeg aldri å se hvordan han egentlig ser ut. Nå som han er nesten 5 har det åpenbart seg, og jeg ser anderledes på babybildene, nå "ser" jeg trekkene hans som jeg ikke helt fikk tak på før. Men elske ham, det har jeg gjort fra starten. Han er den jeg fikk, og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg tror jeg med tiden har klart å finne små spor av meg i ham, ett smilehull og gullspetter i øynene. Men han er mest seg selv. 1
Twisted_me Skrevet 22. mars 2014 #18 Skrevet 22. mars 2014 Min farmor og farfar har sort hår og brune øyne, det samme med datteren deres. Min far har derimot helt blå øyne og Blondt hår....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå