Gå til innhold

Uæ, hvor mye kalorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er hos foreldrene til kjæresten, og idag våknet jeg litt sent så middagen ble frokost. Var skrubbsulten når jeg våknet, så trøkte i meg 3 store tortillalefser med taco som bestod av svinekjøttdeig og salat. Ingen rømme ellerno. Men hvor mye veier en tacolefse? Driver og skal føre inn i MFP, men er litt usikker på vekt på det forskjellige. Tok ikke kjempemye kjøttdeig, men vet at det ble altfor mye kalorier fordet..

Anonymous poster hash: cf3a0...9db

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på strl på lefsene. Små lefser inneholder ca 150 pr lefse, mens store lefser inneholder ca 250/300 kcal.

Anonymous poster hash: 19cdc...9fd
AnonymBruker
Skrevet

Tror en stor tacolefse inneholder omtrent 150 kcal. En liten inneholder kanskje ca 100 ??

Så da blir det mellom 300-450 for lefsene avhengig av str.

Kanskje du spiste 150 g kjøttdeig? Blir omtrent 300 kcal av det også.

Salat og grønnsaker inneholder lite kcal så jeg tipper totalt 750 kcal!

Anonymous poster hash: 4680a...1e1
AnonymBruker
Skrevet

Vil nok tippe at maten ts spiste inneholder mer enn 750. Hun spiste trossalt 3 fulle lefser.

3 lefser = 600 eller mer kcal
kjøtt = 200-300. kcal
typ salat/mais osv = 20/50 kcal

Anonymous poster hash: 19cdc...9fd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fylte ikke lefsene fulle, prøvde å ta litt lite kjøttdeig og heller pøse på med salat. Men ser at det ikke blir mye mere mat på meg idag ja, haha. Tusen takk for svar:)

Anonymous poster hash: cf3a0...9db

Skrevet

Hvis du hadde store wraps som kommer i en slik rød pakning, så er de 180 kcal per stk. Husker ikke merket i farten... :fnise: Jeg har regnet dem ut etter vekt tidligere da det var noe jeg spiste ofte, men husker ikke de konkrete tallene i farten, dessverre. Om du spiste denne typen eller noe lignende på størrelse, så bare legger du vekten slik at det blir 180 kcal per wraps. Innholdet ditt vet jeg ikke med.

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av litt a, hvis det er det eneste du har spist i dag så er det inegn krise...

Anonymous poster hash: 7f8bc...c92
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang tar du heller to lefser med mer kjøtt i! Tre lefser med salat er det jo nesten ingen næring i.

Anonymous poster hash: 1e1a9...921
  • Liker 1
Skrevet

Neste gang tar du heller to lefser med mer kjøtt i! Tre lefser med salat er det jo nesten ingen næring i.

Anonymous poster hash: 1e1a9...921

Dette har jeg oppdaget i det siste også... så mye mer kalorier i brødmat/bakevarer/pasta/ris/mais enn jeg var klar over... det er gjerne ikke kjøttet som gjør størst utslag, men det med stivelse :sjokkert:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...