Gjest tusjen Skrevet 3. juni 2004 #1 Skrevet 3. juni 2004 Jeg så denne filmen på kino igår. Den var kjempespennende, kan anbefales... Jeg håper ikke det blir noen ny istid med det første tusjen
-Fisken- Skrevet 3. juni 2004 #2 Skrevet 3. juni 2004 Helt enig, dette var en bra film, en liten tankevekker
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2004 #4 Skrevet 3. juni 2004 Den var skummel! Jeg ble faktisk redd, jeg. :hår:
sirka Skrevet 3. juni 2004 #5 Skrevet 3. juni 2004 Den var skummel! Jeg ble faktisk redd, jeg. :hår: Ja, spesielt da ulvene kom... Hoppet høyt i setet.....
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #6 Skrevet 3. juni 2004 Enig med flere: En spennende film. HÅper den kan være en tankevekker for noen. Men litt vel amerikansk var den jo. Og om istiden skulle intreffe slik som i denne filmen, så spørs det vel om det går an å løpe fra kulda og stenge de 100 kuldegradene ute ved å lukke døra. Noen deler ble litt vel spektakulære for meg. Det hadde vært spennende nok uten ulvene, spør du meg. Jeg syntes det ble litt dumt da de dukket opp. Dessuten: Denne istiden fikk jo millioner av mennesker i filmen til å dø, men likevel var det bare skjebnen til hovedpersonene som ble vist. Jeg savnet litt av det større bildet jeg. Samtidig skjønner jeg jo at ikke alt kan være med i en historie. Bare noen tanker fra meg. Noen som er enige? (Men jeg likte filmen altså :-) )
sirka Skrevet 3. juni 2004 #7 Skrevet 3. juni 2004 Men jeg syntes ikke filmen var så kvalmende patriotisk som "Independence Day" bl.a., hvor alt dreier seg om USA. Det var positivt. Tankevekkende når plutselig amerikanerne blir flykninger.......
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #8 Skrevet 3. juni 2004 Jeg kan ikke helt se for meg at denne filmen er så bra? Det virker som om det er mest effekter, typisk sånn amerikansk katastrofe-film hvor man kan forutsi handlingen allerede etter to minutter. Nei, denne filmen er nok bortkastet på meg, og jeg velger å stole på kritikerne som ikke har gitt den særlig bra terningkast.
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2004 #9 Skrevet 3. juni 2004 Jeg tror alle vi døde i filmen. Europa ble visst dekket av fem meter snø, og mer enn det fikk vi ikke vite om vår skjebne. Det var ganske morsomt da de bestemte seg for å evakuere den sørlige delen av USA, da. Mexico stengte grensen, og desperate amerikanere svømte over Río Grande. Og visst er den forutsigbar; det er en katastrofefilm, og de følger et visst mønster. Men er det ikke nettopp derfor vi liker katastrofefilmer? Og romantiske komedier? Og skrekkfilmer? Det er i grunnen ganske få filmer som ikke er forutsigbare, når jeg tenker over det...
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #11 Skrevet 3. juni 2004 Og visst er den forutsigbar; det er en katastrofefilm, og de følger et visst mønster. Men er det ikke nettopp derfor vi liker katastrofefilmer? Og romantiske komedier? Og skrekkfilmer? Det er i grunnen ganske få filmer som ikke er forutsigbare, når jeg tenker over det... Joda, smak og behag. Personlig kan jeg ikke fordra katastrofefilmer, som stort sett alltid er vinklet slik at USA er heltene. Jeg er ikke spesielt interessert i effekter og den slags, jeg vil ha en god handling. De eneste filmene hvor jeg ikke bryr meg særlig om kvalitet eller handling er skrekkfilmer, da vil jeg bare skvette som besatt og holde på å dø av redsel. :-)
natasha Skrevet 4. juni 2004 #12 Skrevet 4. juni 2004 Ingeline: Jeg er enig med deg. Forsåvidt spennende nok film, med mye bra effekter, men det blir for dumt når storyen i hovedsak dreide seg om "far som leter etter sønn". Ulvene ble bare for mye - da manglet det bare at det dukket opp en gal sjømann med stor slakterkniv inne på skipet også. Og "nevermind" at millioner/milliarder døde - han fant jo sønnen på slutten så da var den jo en happy ending tross alt.
Gjest tusjen Skrevet 4. juni 2004 #13 Skrevet 4. juni 2004 Enig med flere: En spennende film. HÅper den kan være en tankevekker for noen. Men litt vel amerikansk var den jo. Og om istiden skulle intreffe slik som i denne filmen, så spørs det vel om det går an å løpe fra kulda og stenge de 100 kuldegradene ute ved å lukke døra. Noen deler ble litt vel spektakulære for meg. Det hadde vært spennende nok uten ulvene, spør du meg. Jeg syntes det ble litt dumt da de dukket opp. Dessuten: Denne istiden fikk jo millioner av mennesker i filmen til å dø, men likevel var det bare skjebnen til hovedpersonene som ble vist. Jeg savnet litt av det større bildet jeg. Samtidig skjønner jeg jo at ikke alt kan være med i en historie. Bare noen tanker fra meg. Noen som er enige? (Men jeg likte filmen altså :-) ) Jeg må si meg enig. Jeg savnet også det større bildet... Men det er helt klart en film i min smak... :-) tusjen
Fat Sally Lee Skrevet 4. juni 2004 #14 Skrevet 4. juni 2004 Jeg synes også at ulvene ble litt i meste laget... Og hvorfor brente de bøker når de var på biblioteket? Hvorfor tente de ikke i noen av møblene som var der? Jeg er sikker på at det ville gitt bedre varme enn bøker... Cocktail har det med å henge seg opp i detaljer
¤Tiili¤ Skrevet 4. juni 2004 #15 Skrevet 4. juni 2004 Enig med de fleste her, det var en bra film, men det vart for mye med ulvene (selv om jeg skvatt ordentlig til da ene ulven raste i veggen :oops: )
sirka Skrevet 4. juni 2004 #16 Skrevet 4. juni 2004 Bare litt nysgjerring. Kan dere spesifisere hvorfor det ble det for mye med ulvene? Det er ihvertfall ikke usannsynlig at det vil komme sultne dyr på jakt etter mat.....
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #17 Skrevet 4. juni 2004 Har heller ikke hengt meg så mye opp i de ulvene. De var jo ombord på skipet..naturligvis var de like opptatt av å overleve som menneskene. Det at bøkene ble brent ble vel bare brukt som et symbol. Sivilisert samfunn/kontra overlevelsesinstinkt(litt dumt forklart kanskje).
Gjest Virvel Skrevet 5. juni 2004 #18 Skrevet 5. juni 2004 De var jo ombord på skipet.. Ulvene rømte fra dyrehagen hvis jeg ikke husker helt feil. :-)
Englepusen Skrevet 5. juni 2004 #19 Skrevet 5. juni 2004 Likte filmen jeg. Skikkelig spennende. Men jeg likte ikke ulvene helt. De var det eneste i hele filmen som ikke så ekte ut.
Catzy Skrevet 6. juni 2004 #20 Skrevet 6. juni 2004 Så den i går, og den var grei nok. Forutsatt at man klarer å svelge forutsetningene for filmen, det at vi går inn i en ny istid på under en uke. Etter det er jo alt rimelig plausibelt... En del effekter var bra, og jeg ble jo imponert over både herjingene med LA og NY. Værste sekvens var helikopterne over Skottland! Det så ille ut! Og de stakkars forskerne i Skottland. Syntes synd på dem. Syntes også det ble for mye med ulvene. For det første så de ut som litt korte hyener, og ikke som ulver i det hele tatt. For det andre, så hadde man ikke trengt sekvensen med båten i det hele tatt. Kunne ha trimmet det vekk, filmen hadde blitt 15 min kortere minst, og det hadde ikke brydd en sjel. Og tenkte også på det med hvorfor de ikke brant møbler i stedet for bøker. Greit nok å tenne opp med bøker, men det var jo mer enn nok av møbler der. Sambo kommenterte at de ikke hadde noe å dele opp møblene med, men gutta klarte jo å lage truger av stoler, så litt pinneved burde de få til. Sambo var også litt overrasket over at de ikke hadde snøscooter når de hadde så mye annet polarutstyr. Men vi kom fram til at det er lettere å pakke sammen kasser med utstyr i et kott, enn å rydde vekk en snøscooter. Neste gang bør de ha en i beredskap. På den annen side, dette er en film det hadde vært OK å få en oppfølger til. Hva vil det moderne menneske gjøre i denne situasjonen? hva skjer med overbefolkningen i en allerede overbefolket del av verden? Og vil de stakkars astronautene noen sinne komme ned igjen??? Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå