Gå til innhold

Hvor mye forbrenner jeg for dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye kalorier forbrenner jeg for dagen? Noen som vet? Har lest at jeg har en BMR på 1250. Om jeg da ikke går ut av huset en hel dag, er det nok å spise 1300 kcal da? Er 165 cm og veier 51 kg. Skal verken opp eller ned i vekt.

Anonymous poster hash: 7ab42...019
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror man skal ganger BMR med 1,3 eller 1,4 dersom man ikke beveger seg mye :)

Anonymous poster hash: 724ef...866
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kalorier forbrenner jeg for dagen? Noen som vet? Har lest at jeg har en BMR på 1250. Om jeg da ikke går ut av huset en hel dag, er det nok å spise 1300 kcal da? Er 165 cm og veier 51 kg. Skal verken opp eller ned i vekt.

Hvis du ikke skal opp eller ned i vekt er det absolutt INGEN grunn til å telle kalorier. Kroppen klarer helt fint på egenhånd å passe på hvor mye energi den ønsker at du inntar.

Så lenge du ikke kødder med det systemet så kommer du til å holde deg normalvektig hele livet.

Det rådet betyr ikke at jeg mener at det er greit å fråtse i alt mulig av godteri hele tiden. For da roter du med det systemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At du har en BMR på 1250 betyr at du hadde forbrent 1250 kalorier hvis du hadde ligget i koma. Du forbrenner altså MYE mer enn 1250 på en dag. Hvis du har stillesittende jobb/skole, så vil jeg tro du forbrenner rundt 1700-2000 kalorier om dagen. Trener du i tillegg bør du nok ligge på 2000-2500 om dagen.

Anonymous poster hash: c07af...8ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At du har en BMR på 1250 betyr at du hadde forbrent 1250 kalorier hvis du hadde ligget i koma. Du forbrenner altså MYE mer enn 1250 på en dag. Hvis du har stillesittende jobb/skole, så vil jeg tro du forbrenner rundt 1700-2000 kalorier om dagen. Trener du i tillegg bør du nok ligge på 2000-2500 om dagen.

Takk for svar. :) Hva om jeg ikke jobber i det hele tatt den dagen? Går kanskje en tur på butikken, men ingenting mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. :) Hva om jeg ikke jobber i det hele tatt den dagen? Går kanskje en tur på butikken, men ingenting mer enn det.

Altså det er selvfølgelig helt umulig å vite, men det er nok hvertfall ikke mindre enn 1500. Hvis du skal vedlikeholde vekten din syns jeg du bør legge deg et sted mellom 1500 og 2000 avhengig av hva som passer for deg med tanke på sult osv, og holde deg til det 1-2 uker, for så å se om vekten endrer seg. gjør den ikke det kan du fortsette slik. Endrer vekten seg, må du justere opp/ned på kaloriene alt etter som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...