Gå til innhold

Søtpotet, noe oppskrytt gørr!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så trendy med søtpotet for tida, det reklameres for den overalt. Er det bare jeg som ikke er i overkant begeistra for denne saken? Den smaker litt som gulrot, får ekkel konsistens ved tilberedning og kan ikke erstatte poteten!

Anonymous poster hash: b91bd...c9c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig folk er litt sent ute når det gjelder søtpoteten. Har spist den i alle år jeg, plutselig er den så trendy og hipp. Jaja.

Anonymous poster hash: ca92b...eed
  • Liker 10
Gjest Mr. Toad
Skrevet

hah! kredpotet. Nå har'en hørt det meste

• Liker 1
Skrevet

Søtpotet smaker høgg...står glætt over.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

WHAT? Jeg får nesten orgasme av å spise søtpoteter jeg! Søtpotetstappe, namnam.

Anonymous poster hash: 756b2...710
  • Liker 10
Gjest Elseby13
Skrevet

hah! kredpotet. Nå har'en hørt det meste

Kredpotet?

Nei, jeg er ikke så glad i søtpotet selv. Men det er "in" da.. Akkurat som kesam for et par år siden..

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er for søtt. Faktisk. Kanskje jeg mentalt er mer klar for normal potetsmak enn jeg tror når jeg skal spise det. :fnise:

Anonymous poster hash: f77a3...07a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så trendy med søtpotet for tida, det reklameres for den overalt. Er det bare jeg som ikke er i overkant begeistra for denne saken? Den smaker litt som gulrot, får ekkel konsistens ved tilberedning og kan ikke erstatte poteten!Anonymous poster hash: b91bd...c9c

Hvem sier den skal erstatte poteten? :klo: Det er jo en helt annen rotfrukt med en helt annen smak. Om du prøver å tilberede den som en potet så vil den selvsagt ikke smake særlig godt. Du må tilberede den som en søtpotet.

Dette blir litt som å si at du ikke forstår meningen med blomkål - fordi det ikke kan erstatte rødkål til julemiddagen.

Anonymous poster hash: 3a0e6...a68

• Liker 15
Gjest Elseby13
Skrevet

Hvem sier den skal erstatte poteten? :klo: Det er jo en helt annen rotfrukt med en helt annen smak. Om du prøver å tilberede den som en potet så vil den selvsagt ikke smake særlig godt. Du må tilberede den som en søtpotet.

Dette blir litt som å si at du ikke forstår meningen med blomkål - fordi det ikke kan erstatte rødkål til julemiddagen.

Anonymous poster hash: 3a0e6...a68

Hvordan skal den tilberedes da?

Skrevet

Jeg elsker søtpotet, det er jo fantastisk! Den er jo veldig søt, men det er jo det som er så bra, en grønnsak du kan bruke som kake! 8 min i micro, kokosolje og kanel på toppen og vips, du har sunn kakelunsj på en hverdag, det blir jo bare ikke bedre enn det :danse:

• Liker 3
Skrevet

Synes egentlig folk er litt sent ute når det gjelder søtpoteten. Har spist den i alle år jeg, plutselig er den så trendy og hipp. Jaja.

Anonymous poster hash: ca92b...eed

Mye lettere å få tak i nå enn den var for bare tre år siden. Noe positivt kommer det av popularitet. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker søtpotet! Veldig godt i stappe, eller ovnsbakt sammen med andre rotgrønnsaker. Nam!

Anonymous poster hash: ab199...f5b
  • Liker 4
Skrevet

Søtpotet er fantastisk, men det bør balanseres med en god del syre.

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig, det smaker rett og slett grusomt.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha er den trendy nå? Trodde dette var noe nordmenn hadde spist i minst ti år. Finnes jo i alle matbutikker.

Anonymous poster hash: edfba...bee

• Liker 2
Skrevet (endret)

Søtpotetbåter med salt og pepper og litt olje, stekt i langpanna til de er sprø utenpå... Nam!! :wow:

Endret av Anoia
  • Liker 8
Skrevet

Det er så trendy med søtpotet for tida, det reklameres for den overalt. Er det bare jeg som ikke er i overkant begeistra for denne saken? Den smaker litt som gulrot, får ekkel konsistens ved tilberedning og kan ikke erstatte poteten!

Anonymous poster hash: b91bd...c9c

Søtpotet går ok med smør, men har ikke helt sansen for søtpotet, minner meg om når jeg var gravid og kastet opp cornflakes og det til og med kom ut gjennom nesen.

Skrevet

50-50 potet- og søtpotet-mos (med fløte, smør, muskatnøtt) er fantastisk :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker første gangen jeg spiste søtpotet. Da bakte jeg den i ovnen. Det smakte ikke bra i det hele tatt, men jeg tror det var fordi jeg ikke lot den sto inne lenge nok.

Senere har jeg prøvd søtpotet-fries. Kuttet den opp i pommes frites, hatt på olje og krydder. Det har faktisk vært veeeldig godt! Nå elsker jeg søtpotet!:)

Anonymous poster hash: fcf4a...c97
  • Liker 1
Skrevet

Søtpotet er kjempegodt. Love it.

Vet ikke hvorfor den plutselig er blitt så populær, har jo vært vanlig inventar i butikkene lenge, men det gidder jeg ikke spekulere så mye i. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...