AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er 26 år å kan mest sannsynelig ikke jobbe igjen. Jeg har 2 barn. Hva har jeg krav på ? Anonymous poster hash: 9505e...d2d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Www.Nav.noAnonymous poster hash: 28b9d...0a1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Hvis du ikke kan jobbe har du krav på uføretrygd. Men det er en lang vei dit. Først må du søke om arbeidsavklaringspenger. Mens du har arbeidsavklaringspenger må du gjennomføre de tiltak som nav mener er hensiktsmessige. Dette innebærer vanligvis utredninger, behandling hvis det finnes og utprøving av arbeidsevne i forskjellige jobber og stillingsprosenter. Etter dette kan du søke om uføretrygd hvis nav har konkludert med at du er arbeidsufør. Anonymous poster hash: 51faa...7ee
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Ung ufør er et tillegg som kan gis både ved arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Det gir høyere utbetaling og er ment å sørge for at unge funksjonshemmede som ikke har hatt mulighet til tjene opp rettigheter skal slippe å leve på minimumssatsen. Det stilles høyere krav til ung ufør enn til arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Her står litt om hvem som kvalifiserer til ung ufør: http://tidsskriftet.no/article/370914 I søknadsskjemaet til arbeidsavklaringspenger er det et eget felt om ung ufør. Her må du krysse av hvis du vil søke om å få ung ufør-tillegget. Anonymous poster hash: 51faa...7ee 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er 26 år å kan mest sannsynelig ikke jobbe igjen. Jeg har 2 barn. Hva har jeg krav på ? Anonymous poster hash: 9505e...d2d Litt lite info til å gi råd. Diagnoser og arbeidsforsøk er relevant for hva du har krav på.Anonymous poster hash: 0d1cc...443 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå