Meandro Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Sovna til stemmen av en venninna av meg i gårkveld da hun hadde lagt ut en kommentarvideo på facebook. Det var behagelig å høre på å i mitt stille sinn tenkte jeg at hun, som kvinner flest, er ganske søt og sjarmerende, men så slo det meg at å synes det ikke betyr en dritt. Tar man steget ut og blir nærmere kjent med henne så forvandles den rolige, jordnære og søte jenta seg om til en energityv. Den betingelsesløse tilstedeværelsen hennes som venn blir til konstant usikkerhet og mas der du må svare for deg å bekrefte hvorfor du tilbringer tid med henne. "Hva liker du med meg? Hva vil du i livet? Er jeg feit? Hadde du likt meg mindre hvis jeg ble feit? Hva er vi? Hvem snakker du med? Hvem er hun? Hvor var du da du ikke svarte på meldingen min jeg sendte tre ganger i løpet av en time? " Når man omsider har kjempet seg gjennom denne perioden med usikkerhet, mas og hun endelig føler hun har stadfestet maktbalansen og fått de bekreftelsene hun trenger, så våkner trollet for fult. Plutselig må du shines opp fordi hun har avgjort at foreldrene skal få ta en titt på deg. Dette er selvsagt etter at hun har hatt deg på utstilling til venninnene. Plutselig pirkes det på uvaner, at siste knappen på skjorta ikke er kneppet igjen. At bruker for mye tid på trening og for lite tid på henne. At du ser feil vei når hun snakker til deg, at hun ikke får nok plass til klærne sine i leiligheten hun bare har tatt fullstendig over. Doet lukter av henne hver dag, ser henne ha udelikate vaner selv, du selvfølgelig ikke får kommentere på uten at hun kommer til å ødelegge resten av dagen din ved å være enten lei seg eller sur. Hun forventer mer initiativ til sex, mer kinky sex, i takt med at hun avslører flere og flere turn offs, samtidig som hun bebreider deg for at de har en negativ effekt på lysten din. Dette er inntrykket de fleste menn vil bli sittende igjen med etter å ha blitt kjent med den søte jenta de en gang fant så tiltalende at en samtale ikke kunne gå ugjort. Dette er venninnene våre, søstrene våre, eks kjærester. Deres sanne ansikt er det kun deres utvalgte som får oppleve, og til tross for at han gir henne mer enn noen annen, så er det han som får minst sjarm av henne og mest mulig stress. Hvorfor er det sånn at kvinner ser på mennene sine mer som bytter som skal flåes mest mulig, melkes for det de er verd, mens fasaden av sjarm kun opprettholdes for de som ikke står henne så nær? Endret 20. mars 2014 av Meandro 5
Gjest New_Girl Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Hvis dette er dine erfaringer med forhold og kvinner så begynner jeg å skjønne litt mer av innleggene dine. Du har fortsatt feil, men jeg skjønner deg litt mer. 15
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 ok. Jeg kan trøste deg med at ikke alle kvinner er sånn. Anonymous poster hash: 7679b...cb6 3
Meandro Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2014 Hvis dette er dine erfaringer med forhold og kvinner så begynner jeg å skjønne litt mer av innleggene dine. Du har fortsatt feil, men jeg skjønner deg litt mer. Dette er bare delvis egne. Men jeg har erfaringer fra andre menn også. Ikke prøv å påstå at dette ikke er en sannhet i minst 60 % av alle forhold. 3
Meandro Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2014 ok. Jeg kan trøste deg med at ikke alle kvinner er sånn. Anonymous poster hash: 7679b...cb6 Det der er ikke noe argument i det heletatt, når en stor, STOR andel av kvinner er sånn. Ikke avfei det jeg skriver med høy potensielt feilaktig selvbilder. 1
Gjest New_Girl Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Dette er bare delvis egne. Men jeg har erfaringer fra andre menn også. Ikke prøv å påstå at dette ikke er en sannhet i minst 60 % av alle forhold. Jeg tror du bare ser det du vil se. Og jeg tror du overdriver kvinners makt i forholdet og undervurderer mannen i det hele. Endret 20. mars 2014 av New_Girl 9
Meandro Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg tror du bare ser det du vil se. Og jeg tror du overdriver kvinners makt i forholdet og undervurderer mannen i det hele. Makt? Selvfølgelig har hun mest makt når han er blindt forelsket, fordi hun har skapt en illusjon av usikkerhet og gjort seg trengende og appellert til den mest sårbare delen av psyken hans. 1
Gjest New_Girl Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Makt? Selvfølgelig har hun mest makt når han er blindt forelsket, fordi hun har skapt en illusjon av usikkerhet og gjort seg trengende og appellert til den mest sårbare delen av psyken hans. Jaja... Kvinner er onde blablabla... 7
Meandro Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2014 Jaja... Kvinner er onde blablabla... Og dette her skal liksom vise at "ikke alle kvinner er sånn?".. Som mann blir du ikke tatt seriøst av kvinner. Problemene våre med kvinner blir sett på som å velge feil kvinner, og når man påpeker de samme feilene med de kvinnene som hevder vi velger feil kvinner, så begynner de å gjøre akkurat det vi påpeker at vi sliter med. Det er helt utrolig. Det er så forutsigbart og enkelt, og i blant vet jeg ikke om dere er klar over dette selv, eller om dere er likegyldige. 1
Gjest New_Girl Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Jeg kan ta deg seriøst når du tar opp en reell problemstilling, og ikke bare vås som er lagd for å sette kvinner i dårlig lys. Og du snakker om å være forutsigbar? Du gjentar jo det samme rælet ditt i alle innlegg her på KG. Hvis erfaringene dine med kvinner er så ille, så syns jeg for det første at du skal skifte omgangskrets og for det andre se litt på deg selv, for hvis du er halvparten så bitter og Ufordragelig i virkeligheten som du fremstår her så er det jaggu ikke rart du blir behandlet dårlig. 18
Meandro Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2014 Jeg kan ta deg seriøst når du tar opp en reell problemstilling, og ikke bare vås som er lagd for å sette kvinner i dårlig lys. Og du snakker om å være forutsigbar? Du gjentar jo det samme rælet ditt i alle innlegg her på KG. Hvis erfaringene dine med kvinner er så ille, så syns jeg for det første at du skal skifte omgangskrets og for det andre se litt på deg selv, for hvis du er halvparten så bitter og Ufordragelig i virkeligheten som du fremstår her så er det jaggu ikke rart du blir behandlet dårlig. Du tar meg seriøst når jeg slutter å påpeke feil med kvinner og heller går rundt problemene og fokuserer på andre problemer som ikke innebærer at kvinner bør forandre seg. At jeg blir kalt ufordragelig bekrefter bare det jeg sier. Aldri slenger jeg personlige spydigheter til de jeg diskuterer med, aldri henger jeg ut enkeltindivider. Du har ingen rett til å kalle meg ufordragelig, da jeg utviser en etikk jeg sjeldent blir møtt med selv, men det spiller jo ingen rolle, for ufordragelig i kvinners øyne er å fremheve feil med kvinner, snakke om kvinner i en negativ og generaliserende tone. 1
Gjest New_Girl Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Du tar meg seriøst når jeg slutter å påpeke feil med kvinner og heller går rundt problemene og fokuserer på andre problemer som ikke innebærer at kvinner bør forandre seg. At jeg blir kalt ufordragelig bekrefter bare det jeg sier. Aldri slenger jeg personlige spydigheter til de jeg diskuterer med, aldri henger jeg ut enkeltindivider. Du har ingen rett til å kalle meg ufordragelig, da jeg utviser en etikk jeg sjeldent blir møtt med selv, men det spiller jo ingen rolle, for ufordragelig i kvinners øyne er å fremheve feil med kvinner, snakke om kvinner i en negativ og generaliserende tone. Vel, jeg er vanligvis en veldig hyggelig, saklig og søt jente, men du bringer frem det verste i meg. Det kan jo hende det er noe sånn som skjer når du er ute å treffer kvinner? Kvinner er ikke en homogen gruppe, vi er individer. Man kan kanskje generalisere til en viss grad, men du kan ikke "påpeke feil hos kvinner". Med mindre feilen består i at vi har vagina og pupper da selvsagt. 8
Gjest pluviophile Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Veldig mange mennesker har udelikate uvaner, kroppslukt, tanker, meninger, usikkerhet, foventninger osv. Det er en del av å gå inn i et forhold på godt og vondt - man oppdager "hverdagsversjonen" av den man er sammen med - ikke bare den forpreparerte fasaden. Dersom det er vanskelig å takle å dele livet 24/7 med et helt normal menneske, så lar man være. Det er faktisk en del mennesker som har det best når de slipper å måtte dele absolutt alt med et annet menneske. Jeg er en av dem, og jeg har ikke tall på alle ganger min manglende evne til å gå inn i total symbiose forårsaker mistanke og usikkerhet... 4
Anglofil Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Godt mulig dette stemmer for noen kvinner, det betyr dog ikke at det gjelder alle. Og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsene du kommer med her. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Veldig mange mennesker har udelikate uvaner, kroppslukt, tanker, meninger, usikkerhet, foventninger osv. Det er en del av å gå inn i et forhold på godt og vondt - man oppdager "hverdagsversjonen" av den man er sammen med - ikke bare den forpreparerte fasaden. Dersom det er vanskelig å takle å dele livet 24/7 med et helt normal menneske, så lar man være. Det er faktisk en del mennesker som har det best når de slipper å måtte dele absolutt alt med et annet menneske. Jeg er en av dem, og jeg har ikke tall på alle ganger min manglende evne til å gå inn i total symbiose forårsaker mistanke og usikkerhet... Ja, Meandro er nok en av de som har det best i sitt eget selskap og som ikke passer å være i et forhold. Anonymous poster hash: 7edc2...ebe 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Sovna til stemmen av en venninna av meg i gårkveld da hun hadde lagt ut en kommentarvideo på facebook. Det var behagelig å høre på å i mitt stille sinn tenkte jeg at hun, som kvinner flest, er ganske søt og sjarmerende, men så slo det meg at å synes det ikke betyr en dritt. Tar man steget ut og blir nærmere kjent med henne så forvandles den rolige, jordnære og søte jenta seg om til en energityv. Den betingelsesløse tilstedeværelsen hennes som venn blir til konstant usikkerhet og mas der du må svare for deg å bekrefte hvorfor du tilbringer tid med henne. "Hva liker du med meg? Hva vil du i livet? Er jeg feit? Hadde du likt meg mindre hvis jeg ble feit? Hva er vi? Hvem snakker du med? Hvem er hun? Hvor var du da du ikke svarte på meldingen min jeg sendte tre ganger i løpet av en time? " Når man omsider har kjempet seg gjennom denne perioden med usikkerhet, mas og hun endelig føler hun har stadfestet maktbalansen og fått de bekreftelsene hun trenger, så våkner trollet for fult. Plutselig må du shines opp fordi hun har avgjort at foreldrene skal få ta en titt på deg. Dette er selvsagt etter at hun har hatt deg på utstilling til venninnene. Plutselig pirkes det på uvaner, at siste knappen på skjorta ikke er kneppet igjen. At bruker for mye tid på trening og for lite tid på henne. At du ser feil vei når hun snakker til deg, at hun ikke får nok plass til klærne sine i leiligheten hun bare har tatt fullstendig over. Doet lukter av henne hver dag, ser henne ha udelikate vaner selv, du selvfølgelig ikke får kommentere på uten at hun kommer til å ødelegge resten av dagen din ved å være enten lei seg eller sur. Hun forventer mer initiativ til sex, mer kinky sex, i takt med at hun avslører flere og flere turn offs, samtidig som hun bebreider deg for at de har en negativ effekt på lysten din. Dette er inntrykket de fleste menn vil bli sittende igjen med etter å ha blitt kjent med den søte jenta de en gang fant så tiltalende at en samtale ikke kunne gå ugjort. Dette er venninnene våre, søstrene våre, eks kjærester. Deres sanne ansikt er det kun deres utvalgte som får oppleve, og til tross for at han gir henne mer enn noen annen, så er det han som får minst sjarm av henne og mest mulig stress. Hvorfor er det sånn at kvinner ser på mennene sine mer som bytter som skal flåes mest mulig, melkes for det de er verd, mens fasaden av sjarm kun opprettholdes for de som ikke står henne så nær? Er jente, i et forhold med en gutt - og totalt enig med deg. Faktisk! Anonymous poster hash: c5043...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Sovna til stemmen av en venninna av meg i gårkveld da hun hadde lagt ut en kommentarvideo på facebook. Det var behagelig å høre på å i mitt stille sinn tenkte jeg at hun, som kvinner flest, er ganske søt og sjarmerende, men så slo det meg at å synes det ikke betyr en dritt. Tar man steget ut og blir nærmere kjent med henne så forvandles den rolige, jordnære og søte jenta seg om til en energityv. Den betingelsesløse tilstedeværelsen hennes som venn blir til konstant usikkerhet og mas der du må svare for deg å bekrefte hvorfor du tilbringer tid med henne. "Hva liker du med meg? Hva vil du i livet? Er jeg feit? Hadde du likt meg mindre hvis jeg ble feit? Hva er vi? Hvem snakker du med? Hvem er hun? Hvor var du da du ikke svarte på meldingen min jeg sendte tre ganger i løpet av en time? " Når man omsider har kjempet seg gjennom denne perioden med usikkerhet, mas og hun endelig føler hun har stadfestet maktbalansen og fått de bekreftelsene hun trenger, så våkner trollet for fult. Plutselig må du shines opp fordi hun har avgjort at foreldrene skal få ta en titt på deg. Dette er selvsagt etter at hun har hatt deg på utstilling til venninnene. Plutselig pirkes det på uvaner, at siste knappen på skjorta ikke er kneppet igjen. At bruker for mye tid på trening og for lite tid på henne. At du ser feil vei når hun snakker til deg, at hun ikke får nok plass til klærne sine i leiligheten hun bare har tatt fullstendig over. Doet lukter av henne hver dag, ser henne ha udelikate vaner selv, du selvfølgelig ikke får kommentere på uten at hun kommer til å ødelegge resten av dagen din ved å være enten lei seg eller sur. Hun forventer mer initiativ til sex, mer kinky sex, i takt med at hun avslører flere og flere turn offs, samtidig som hun bebreider deg for at de har en negativ effekt på lysten din. Dette er inntrykket de fleste menn vil bli sittende igjen med etter å ha blitt kjent med den søte jenta de en gang fant så tiltalende at en samtale ikke kunne gå ugjort. Dette er venninnene våre, søstrene våre, eks kjærester. Deres sanne ansikt er det kun deres utvalgte som får oppleve, og til tross for at han gir henne mer enn noen annen, så er det han som får minst sjarm av henne og mest mulig stress. Hvorfor er det sånn at kvinner ser på mennene sine mer som bytter som skal flåes mest mulig, melkes for det de er verd, mens fasaden av sjarm kun opprettholdes for de som ikke står henne så nær? Og der beskrev du min eksmann... Anonymous poster hash: 96e8e...0f9 2
Meandro Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 20. mars 2014 Vel, jeg er vanligvis en veldig hyggelig, saklig og søt jente, men du bringer frem det verste i meg. Det kan jo hende det er noe sånn som skjer når du er ute å treffer kvinner? Kvinner er ikke en homogen gruppe, vi er individer. Man kan kanskje generalisere til en viss grad, men du kan ikke "påpeke feil hos kvinner". Med mindre feilen består i at vi har vagina og pupper da selvsagt. Selvfølgelig kan jeg påpeke feil med kvinner. Er dere så feilfrie mener du? Selvfølgelig er du snil og søt når menn ruller rundt for deg. Jeg har ingen behov for at du er snill og søt, jeg påpeker bare dobbeltmoralen i å kalle meg ufordragelig. Kvinner er ganske homogene når det gjelder å forholde seg til menn. De fleste kvinner mener at menn skal få kvinner til å smile å le, være respektfull og omgås hverandre på kvinners egne premisser. Det jeg prøver å fortelle dere er at menn er ganske forskjellige fra dere, og overlatt til seg selv, har helt andre interesser enn å lystre å behage dere. Ting dere ikke forstår, siden dere aldri lar menn slippe til på sine egne premisser, og når vi prøver å påpeke den byrden dere legger på vår frihet i et forhold, så blir det ikke tatt seriøst. Kvinners generelle mangel på respekt for menns integritet er hovedproblemet med dere. Og å tro at jeg bryr meg noe om at du er en vanligvis søt og snill jente, er en del av den manglende respekten. Jeg bryr meg ikke, jeg bryr meg om å få feedback på mine holdninger til kvinner, men det er det samme gang på gang. Avfeing, bortforklaringer og spydige tilbakemeldinger.
Gjest pluviophile Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Ja, Meandro er nok en av de som har det best i sitt eget selskap og som ikke passer å være i et forhold. Anonymous poster hash: 7edc2...ebe Det er ikke sikkert han har skjønt at det faktisk er mulig enda. Tosomheten fremstilles som normen, og mange strekker seg FOR langt for å finne "den rette". 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Selvfølgelig kan jeg påpeke feil med kvinner. Er dere så feilfrie mener du? Selvfølgelig er du snil og søt når menn ruller rundt for deg. Jeg har ingen behov for at du er snill og søt, jeg påpeker bare dobbeltmoralen i å kalle meg ufordragelig. Kvinner er ganske homogene når det gjelder å forholde seg til menn. De fleste kvinner mener at menn skal få kvinner til å smile å le, være respektfull og omgås hverandre på kvinners egne premisser. Det jeg prøver å fortelle dere er at menn er ganske forskjellige fra dere, og overlatt til seg selv, har helt andre interesser enn å lystre å behage dere. Ting dere ikke forstår, siden dere aldri lar menn slippe til på sine egne premisser, og når vi prøver å påpeke den byrden dere legger på vår frihet i et forhold, så blir det ikke tatt seriøst. Kvinners generelle mangel på respekt for menns integritet er hovedproblemet med dere. Og å tro at jeg bryr meg noe om at du er en vanligvis søt og snill jente, er en del av den manglende respekten. Jeg bryr meg ikke, jeg bryr meg om å få feedback på mine holdninger til kvinner, men det er det samme gang på gang. Avfeing, bortforklaringer og spydige tilbakemeldinger. Konklusjonen er at du ikke passer til å være i noe forhold, eller at du rett og slett heller bør finne deg en mann å dele livet med. Anonymous poster hash: 7edc2...ebe 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå