Gå til innhold

Forlovergave....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg om tre uker, og lurer på om det er vanlig å gi forlovergaver?

Min tilkommende mener vi skal kjøpe gaver til våre forlovere, noe som i for seg er en hyggelig ting. Men når jeg forhører meg rundt mener andre at det ikke er nødvendig. Det å være forlover er en ære i seg selv, og ingen forventer å få gave.

Vil gjerne gi noe, men jeg og min tilkommende er ganske uenig i størrelsen på denne gaven. Det han vil kjøpe koster godt over 1000-lappen pr. gave, noe jeg synes blir i meste laget. Det er jo langt mer enn man forventer at en bryllupsgave koster. For to forlovere bærmer man seg nesten 3000,-. Synes vi har utgifter nok i forhold til bryllupet med 3-retters middag og fri bar hele kvelden. Skal tross alt ha over 60 gjester i bryllupet, og er ikke stinn av penger heller....

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventet ingen gave den gangen jeg var forlover for ei venninne, men fikk ei vinflaske med fra festen.

Jeg har bestemt meg for å betale frisøren for min forlover, men det er mer som takk for alt hun hjelper til med, enn for akkurat det at hun er forlover.

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig med noen forlovergave, hadde overhodet ikke forventet å få det!

Jeg spanderte lunch på min forlover ett par ganger når vi traff hverandre på byen for å planlegge ting&tang, og sørget for at hun fikk bilskyss til og fra flyet i steden for å måtte stresse med å finne ut av rutebusser osv. når hun kom og reiste (hun bor på en annen kant av landet).

Betalte for frisørtimen hennes jeg og, eller det vil si.. Mamma var det vel som betalte hele frisørkalaset for oss alle.

Skrevet
Jeg har bestemt meg for å betale frisøren for min forlover' date='[/quote']

Det skal jeg også for mine to forlovere.. i tillegg til at de skal få make up!! Da får vi en koselig stund på morgenen sammen, og jeg gir dem noe som de husker.. får vi håper!!!

blyg :)

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe noe til min forlover, vet ikke helt hva ennå! Men jeg tror det blir smykke av et eller annet slag. Skal se om jeg finner noe i USA!

Skrevet

Jeg spanderer en overnatting på hotellet vi skal bo på til forlover og hennes mann. Det er ekstra hyggelig at flere være tilstede på frokosten sammen med oss. Det er hun som syr kjolen min også, så da blir det litt ekstra i tillegg til timesprisen :P

Skrevet

Jeg forventet ikke gave da jeg selv var forlover og fikk heller ingen.

Jeg kommer til å spandere frisør + makeup på min forlover,

samt at jeg nok kommer til å kjøpe en liten ting til henne fra

bryllupsreisen vår. Ikke noe stort men en liten ting som takk.

Det hender at vi gjør det når vi er ute å reiser ellers også. 8)

Skrevet
Jeg skal gifte meg om tre uker' date=' og lurer på om det er vanlig å gi forlovergaver?.....?[/quote']

Vel, GAVE vet jeg ikke helt om er vanlig - men min forlover fikk klærne hun skulle ha på seg i bryllupet, håroppsett og sminke (det fikk vi gratis da en annen venninne av meg er utdanna sminkør)

Nå har det seg slik at min mamma er dyrisk flink å sy klær så hun sydde til meg, min mann, hans forlover, vår brudepikedatter, min forlover OG mamma sjøl (var såpass nok stoff igjen). Men, hadde ikke moder'n vært så fingernem med symaskinen tror jeg nok at jeg bare har spandert hår og sminke på henne...

Skrevet

Jeg kjøpte et smykke i hvitt gull med et lite anheng i hvitt gull og en blåsort safir på til min forlover, pluss et lite hjerteformet skrin med en personlig gravering utenpå. Hele greia kom på vel 1200 kroner.

Skrevet

Jeg har lurt litt på om jeg skulle kjøpe et sånn glasshjerteanheng til henne.

Skrevet

Da jeg var forlover i fjor, fikk ble jeg spandert middag på en gang vi møttes på restaurant. Det syntes jeg var veldig hyggelig. Etter min mening bør man gi noe, men jeg hadde følt meg ubekvem med å ta i mot en dyr gave. Med mindre den man er forlover for er overvettes rik :-)

1000 kroner ville jeg aldri gitt, men en vinflaske, blomsterbukett eller middag ville jeg gjerne spandert.

Skrevet

vi skal gi gave til våre forlovere. Har tenkt å

gi frisør time til min forlover og han skal

gi den samme "pengesummen" til sin.

Så da tenkter vi å gi han reise gave

for inntill samme pris som frisør.

Om det ikke blir så langt å reise så

blir det nok en tur over dammen :wink:

Skrevet

Jeg spanderer frisør og sminke til min forlover. Tror at min kjære kommer til å gi en flaske konjakk til sin forlover og en flaske whisky til toastmaster.

Skrevet

Jeg spanderer frisør og sminke, men det er mest av alt fordi jeg vil ha henne ved siden av meg når jeg er der selv... Dessuten tenker jeg på å gi henne et smykke jeg har sett, som er så erketypisk "henne".

Skrevet

Vi kommer til å gi forloverne våre hvert sitt innrammede brudebilde av oss. Har ikke tenkt å gi noen gave utover det.

Skrevet

Synes det er snilt av dere å dekke hennes time hos frisøren, dette kan i å forseg være en takkegave til forloveren. Da jeg var forlover i våres måtte jeg selv dekke timen hos frisøren (må si jeg ble litt paff, siden jeg har hørt at dette var vanlig), men som takk fikk jeg et brudebilde i ramme av brudeparet og med oss forlovere med. Kjempe koselig å ha på veggen, og et flott minne. Så i ettertid forstod jeg hvorfor jeg selv måtte dekke frisørtimen.

Skrevet

Vi kommer til å spandere en bedre middag på forloverene våre etter vi har vært på tinghuset og ordnet papirene. Jeg tror også at jeg kommer til å lage et album til min forlover med bilder fra både tinghuset og bryllupsfesten som hun får i ettertid.

Kommer ikke til å spandere frisør og sminke på min forlover, selv om vi skal skal vare samtidig til frisøren å stelle håret og sminkes.

Jeg synes at det å være forlover er en så stor ære i seg selv at en ikke må gi noen gave.

Skrevet

Jeg skal gi frisør- og sminketime selve bryllupsdagen. Skal også gi et bilde av oss m/ forloverene i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...