Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å gå til profesjonelle for å gjøre det, men det er så himla dyrt så vurderer nå å gjøre det selv.

Har kjøpt bedøvelseskrem og har sukkervoks med strips. Men så er det utførelsen da :P

Noen som gjør dette og har tips til hvordan det skal foregå greiest mulig?

Mulig dette er ekstremt rart, men jeg er ikke villig til å betale 700 kr i mnd dersom jeg kan torturere meg selv nesten gratis :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

mitt tips - ikke gjør det.

Det er utrolig vanskelig å gjøre en brasilian på seg selv - rett og slett fordi man ikke helt får riktig vinkel for å få huden strammet nok for å påføre voks og da få den av også - vanskelig. Kan sikkert fungere om en annen kan gjøre det, men jeg ville nok fraråde å gjøre det på seg selv.

700 høres forøvrig veldig dyrt ut for min del, så jeg ville heller se rundt om jeg kunne finne et billigere sted :)

Anonymous poster hash: 33eb8...28a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så og si umulig å få det til selv. Det går fint på toppen, men når du nærmer deg skambenet begynner man å slite. Der er det rett og slett så vondt at det er håpløst når man gjør det selv. Og under, der jeg ikke kan se noe, har jeg ikke sjans på. Og jeg har prøvd en del ganger for å si det sånn!

Anonymous poster hash: 5f550...4bf
  • Liker 1
Skrevet

Usj, jeg som hadde håpet at det gikk. Har så god erfaring med sukkervoks og har null problemer med å bruke det andre steder på kroppen...

Skrevet

men kan du ikke vokse bikinilinjen og "toppen", men heller barbere resten jevnlig? Blir hvertfall mindre hår og kortere tid på barbering da :)

Skrevet

Jeg klarer helt fint å vokse "toppen" med ferdig-strips fra Veet(uten bedøvelse, fy F i H så vondt), men når jeg kommer til bikinilinjen er det fullstendig umulig. Men det betyr jo ikke at du ikke kommer til å klare det. :)

Gjest black nailpolish
Skrevet

Begynn med toppen og evt også bikinilinjen, er iallefall bedre enn ingenting:)

Hvilken bedøvelseskrem kjøpte du forresten? Vet du om den virker bra fra før? Tenkte å prøve meg på noe av det samme, men er pinglete :P

AnonymBruker
Skrevet

Hva med epilator da?

Smør inn med bedøvelseskrem og kjør på:)

Anonymous poster hash: 0e3e5...cb8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som klarer vokse seg selv. Selv bruker jeg epilator over alt, bortsett fra venstre kjønnsleppe, den klarer jeg ikke pga måten jeg må stramme huda på og holde epilator med høyre hand.

Anonymous poster hash: d85d2...d2d

Skrevet

Takk for svar alle, jeg skal si hvordan det går når jeg prøver om noen uker :)

Begynn med toppen og evt også bikinilinjen, er iallefall bedre enn ingenting:)

Hvilken bedøvelseskrem kjøpte du forresten? Vet du om den virker bra fra før? Tenkte å prøve meg på noe av det samme, men er pinglete :P

Fikk en venninne i USA til å sende meg noe som heter "No scream cream". Har ikke prøvd den før, så er spent!

Skrevet

Mitt første tips er "ikke gjør det" mitt andre er, kan du få noen til å hjelpe deg så gjør det! Hvis du skal køle med dette alene så håper jeg du er myk/fleksibel.

Mitt tips er å sette seg på skrevs forran ett speil så du ser godt, så begynner du ved kjønnsleppene og tar små områder av gangen. Toppen tar du til slutt for der er det lettere å komme til.

Skrevet

Jeg feiga ut og fikk gjort det profesjonelt i dag siden jeg er i Sverige (mye billigere) :fnise:

Kanskje det blir lettere å ta "touch up" på seg selv fremfor å rive av seg hele utstyret!

Bare kom med flere råd, nå MÅ jeg jo teste ut!

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å gjøre det selv da man ofte nøler litt på grunn av smerten. Bedre om en veinne hjelper deg.

Anonymous poster hash: b2aca...1b1
AnonymBruker
Skrevet

*venninne

Anonymous poster hash: b2aca...1b1
AnonymBruker
Skrevet

Vokser stadig vekk selv jeg, tilogmed bak. Akkurat bak kan være litt klønete, men med trening går det greit ;) Klarer ikke vokse venusberget da, det gjør for vondt.. Det gjør grassalt vondt de første gangene, men så går det greiere.

Bruker veet varmvoks. Min erfaring er at det er viktig at voksen er varm nok slik at den er lett å smøre på tynt. Tykt lag er vondt og vanskelig, for ikke å snakke om ekstremt klissete. Jeg må ofte varme opp voksen i flere omganger hvis jeg skal vokse alt på en gang, da den blir seig veldig fort.

Sitter på toalettet eller badekarkanten med det ene benet opp på en stol når jeg tar framme, bikinikant og lepper. Når jeg skal bak, sitter jeg på huk og føler meg frem.

Nå har jeg vokset så mye selv at jeg er misfornøyd med salongvoksing, synes sjelden de får med alt.

Anonymous poster hash: 9cfd7...60f
AnonymBruker
Skrevet

Får man kjøpt sånn voks som størkner og så river man av selve voksen uten strips? Sånn som de gjør i salongene?

Anonymous poster hash: f6cee...741
Skrevet

Du får kjøpt det på ebay, søk på lycon wax=)

• 1 måned senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppdatere dere når jeg hadde prøvd, så her kommer det!

Jeg fikk endelig krukken med sukkervoks i posten og bestemte meg for å la det stå til. Smurte først på den "no scream-cream"-en, men må innrømme den ikke hadde mye effekt selv om det ble smånumment.

Brukte mel (ja, mel....det er billigere enn talkum :P ) for å sørge for at alt var tørt, og så begynte jeg forsiktig øverst. Det var litt vondt, men jeg tror voksen var hakket for varm da jeg starta, så mulig det var det.

Etter hvert ble jeg tøffere og tok hele greia, fra innerst til ytterst (om jeg kan forklare det sånn).

Ja, det var klumsete og det tok gode 30 min, men det var så verdt det! Mindre vondt enn å få gjort det i salong, er så glad jeg prøvde :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk endelig krukken med sukkervoks i posten

:)

Hvor kjøpte du ferdiglaget sukkervoks fra? Har du en link? Eller evt. hvilket merke?

Anonymous poster hash: adff6...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...