AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Hei! Jeg er litt usikker hvor jeg skal poste dette, men siden det handler om bryllup satser jeg på at dette er det rette stedet. En av mine beste venninner de siste nesten 15 årene skal gifte seg i mai. Vi er en vennegjeng på 4 tilsammen. Brudeparet er begge studenter helt i begynnelsen av 20-årene og det er dermed begrenset med midler. Og bryllupet blir jo litt deretter, hvor man må kutte der man kan. Jeg har hele veien vært engasjert, spurt hvordan det går med planleggingen, hun har spurt meg om råd og så videre. Jeg spurte om hvem som var invitert så jeg visste hvem jeg skulle gi gaven til. Da svarte hun meg at det bare var nærmeste familie som ble invitert, og at jeg kunne gi den til dem. Dette var forventet ettersom økonomien er som den er. Et par uker senere kommer invitasjonene ut, men det var ikke bare nærmeste familie som ble invitert. De 2 andre i vennegjengen får invitasjon, samt 3 andre venner hun har hatt langt mindre kontakt med enn meg. Alle 5 er er invitert med følge. Dermed er jeg den eneste som ikke er invitert, og jeg må si jeg er utrolig overrasket og såret over oppførselen hennes. Dette har selvfølgelig blitt snakket om i vennegjengen, og ingen skjønner hvorfor hun har invitert noen, men ikke alle. En av vennene våre spurte om hvem som var bedt (før hun visste at jeg ikke hadde fått invitasjon) og da hun la merke til at jeg ikke var bedt så spurte hun om hun hadde utelatt meg, og det eneste bruden sa var "jaaa? var det dumt kanskje?" Nå vurderer jeg faktisk å ikke gi noen gave, ettersom vi tydeligvis ikke er så gode venner som jeg trodde. I tillegg har jeg litt lyst å spørre henne om grunnen til at hun har tatt dette valget. Jeg vet ikke helt, hvordan hadde dere reagert om dere var meg? Anonymous poster hash: ba14e...0d1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har opplevd nesten det samme, vi var 2 av 7 som ikke ble invitert. Er du den eneste som er singel? I så fall kan det fort være en grunn til å være uønsket, dessverre. Et par år senere var det tid for navnefest, og da var jeg den eneste som ikke ble invitert og den eneste som var singel. Da kuttet jeg kontakten, for det var rett og slett ikke verdt å beholde den typen "venner". Anonymous poster hash: 6ddf2...46f 11
strawberry Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Så merkelig. Hadde absolutt ikke gitt noen gave nei. 3
Gjest Jørild Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Sjokkerende tåpelig av bruden. Er dere gode venner synes jeg du kan ta dette opp med henne. Jeg hadde nok droppet gave om ikke forklaringen var god. 3
Bernardette Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Tør du ringe henne for å spørre direkte? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har opplevd nesten det samme, vi var 2 av 7 som ikke ble invitert. Er du den eneste som er singel? I så fall kan det fort være en grunn til å være uønsket, dessverre. Et par år senere var det tid for navnefest, og da var jeg den eneste som ikke ble invitert og den eneste som var singel. Da kuttet jeg kontakten, for det var rett og slett ikke verdt å beholde den typen "venner". Anonymous poster hash: 6ddf2...46f Om jeg ikke hadde blitt invitert fordi jeg var singel, hadde jeg også kuttet ut vedkommende, for å si det sånn. For en holdning! Anonymous poster hash: 9a0d0...cb5 4
Gjest lillelarve Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 Dårlig holdning.. Jeg ville ikke gitt noen gave! 2
Poppie Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Hadde ikke gitt noen gave, og hadde vurdert å kutte ut "venninna" også. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har opplevd nesten det samme, vi var 2 av 7 som ikke ble invitert. Er du den eneste som er singel? I så fall kan det fort være en grunn til å være uønsket, dessverre. Et par år senere var det tid for navnefest, og da var jeg den eneste som ikke ble invitert og den eneste som var singel. Da kuttet jeg kontakten, for det var rett og slett ikke verdt å beholde den typen "venner". Anonymous poster hash: 6ddf2...46f Nei, jeg er ikke singel, men det er heller ikke 2 av vennene som ble invitert. Hun bor på en annen kant av landet, men jeg kan ikke tro dette er relevant da hun er den som bor langt borte, mens vi som er invitert bor på samme sted. Jeg har ikke møtt brudgommen, fordi de gifter seg etter å ha vært sammen i under 1 år. Men igjen, mange av de som er invitert har ikke møtt ham fordi de bor så langt unna.. Anonymous poster hash: ba14e...0d1
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er både/og, for folk må få invitere hvem de vil, men man utelukker ikke noen få i fra en vennegjeng, enten alle eller ingen. Hvorfor hun gjør sånn kan jeg bare spekulere i, men tror ikke det er ondt ment, selv om det viser at dere to ikke er så gode venner som du trodde dere var. Jeg ville bare gitt en tohundrings i gave og deretter trukket meg litt unna henne. Ikke dukket opp i kirken og ikke spurt om bryllupet i ettertid. 2
Gjest Daenerys Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Veldig dårlig gjort, man lar ikke vær å invitere én av venninnene når alle de andre er invitert!
Lila Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Syns dette høres merkelig ut, og forstår godt at du reagerer. Jeg hadde heller ikke gitt gave! 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Hei! Jeg er litt usikker hvor jeg skal poste dette, men siden det handler om bryllup satser jeg på at dette er det rette stedet. En av mine beste venninner de siste nesten 15 årene skal gifte seg i mai. Vi er en vennegjeng på 4 tilsammen. Brudeparet er begge studenter helt i begynnelsen av 20-årene og det er dermed begrenset med midler. Og bryllupet blir jo litt deretter, hvor man må kutte der man kan. Jeg har hele veien vært engasjert, spurt hvordan det går med planleggingen, hun har spurt meg om råd og så videre. Jeg spurte om hvem som var invitert så jeg visste hvem jeg skulle gi gaven til. Da svarte hun meg at det bare var nærmeste familie som ble invitert, og at jeg kunne gi den til dem. Dette var forventet ettersom økonomien er som den er. Et par uker senere kommer invitasjonene ut, men det var ikke bare nærmeste familie som ble invitert. De 2 andre i vennegjengen får invitasjon, samt 3 andre venner hun har hatt langt mindre kontakt med enn meg. Alle 5 er er invitert med følge. Dermed er jeg den eneste som ikke er invitert, og jeg må si jeg er utrolig overrasket og såret over oppførselen hennes. Dette har selvfølgelig blitt snakket om i vennegjengen, og ingen skjønner hvorfor hun har invitert noen, men ikke alle. En av vennene våre spurte om hvem som var bedt (før hun visste at jeg ikke hadde fått invitasjon) og da hun la merke til at jeg ikke var bedt så spurte hun om hun hadde utelatt meg, og det eneste bruden sa var "jaaa? var det dumt kanskje?" Nå vurderer jeg faktisk å ikke gi noen gave, ettersom vi tydeligvis ikke er så gode venner som jeg trodde. I tillegg har jeg litt lyst å spørre henne om grunnen til at hun har tatt dette valget. Jeg vet ikke helt, hvordan hadde dere reagert om dere var meg? Anonymous poster hash: ba14e...0d1 Samme skjedde meg en gang, og jeg ga gave kun for å være "slem" og gi dårlig samvittighet Anonymous poster hash: c5aff...c6e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har også opplevd å ikke være invitert selv om venner jeg trodde var fjernere var invitert. Ok å se hvor lite man er verdsatt, så man slipper å bruke tid og krefter på den slags "vennskap". Droppet henne og har aldri angret.Anonymous poster hash: e77ac...585 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Synes du bør ta det opp med henne. Sikker på at det ikke ligger noe mer bak dette? Kan hun være irritert på deg for noe, og avslutte vennskapet på en sånn her måte? Ikke gi gave, iallfall! Det ville vært å være dumsnill. Vis at du har ryggrad. Jeg ville nesten sendt henne en melding jeg, hvis du synes det er vanskelig å prate direkte, eller på telefon. Skriv det som det er, at du synes det er sårende at du er den eneste i vennegjengen som er utelatt, og at du gjerne vil ha et svar på hvorfor det ble sånn. Kan jo hende hun er sur for noe du ikke vet? Anonymous poster hash: a1476...e33 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Seriøst, det blir å legge seg på samme nivå og ikke gi gave pga man er snurt for manglende invitasjon.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Ring henne og spør i klar tale hvorfor du ikke er invitert når alle de andre i gjengen med følge er invitert. Forklar henne skuffelsen din. Jeg hadde heller ikke brukt penger på noen gave til henne. Forresten: Dette blir kanskje litt "hevn-nivå", men i kirken er jo alle velkomne. Det går an å dukke opp under vielsen, og gratulere brudeparet med å håndhilse med rak rygg som normalt utenfor kirken. DA er det godt mulig hun får en klump i halsen/blir litt oppkavet.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Jeg kjenner følelsen, og det er ikke morsomt. Da min tidligere beste venninne giftet seg, inviterte hun alle sine venner som gjester, unntatt meg, jeg skulle få den store æren av å være servitør. Anonymous poster hash: 637ec...d54 5
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Jeg kjenner følelsen, og det er ikke morsomt. Da min tidligere beste venninne giftet seg, inviterte hun alle sine venner som gjester, unntatt meg, jeg skulle få den store æren av å være servitør. Anonymous poster hash: 637ec...d54 Hva gjorde du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå