Gå til innhold

Hvorfor sier alle at de ser yngre ut enn de er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hører dette ofte, både av menn og kvinner, om at de liksom ser så mye ungre ut. De legger gjerne ut fine bilder av seg selv i sosiale medier, og hører dem ofte fortelle at folk alltid tror de er mye yngre enn de virkelig er. Jeg kommenterer ikke noe til dem, har de lyst til å tro det, be my guest. Men det er langt i fra sannheten, noen av dem ser til og med eldre ut.
Det er også ganske komisk å høre folk i 30-årene snakke om at folk ofte tror de er i tyveårene... Vel, når du er 30 er du fremdeles ganske ung og mest sannsynlig ser du akkurat ut som en 30-åring (det er ikke slik at når du har fylt 30 ser du ut som en 40-50-åring)!
Her på KåGe er det også mange som påstår at de ser yngre ut, noen har lagt ut bilder, og vel, de ser ikke alltid yngre ut.
Så, hvorfor er det så mange som går rundt og innbiller seg dette? Og gjerne skryter av det?
(Og for misunnelses-kortet blir brukt, må jeg si at jeg også ofte får høre at jeg ser ut som en tenåring, er i midten av tyveårene, men det tar jeg med en klype salt, men jeg er jo ung så derfor ser jeg også ung ut).

Anonymous poster hash: b1677...683
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Det er en høffelighet å kalle folk yngre enn det de er. Så tilslutt går det gjerne til hodet på noen. Jeg trodde lenge at jeg så yngre ut enn det jeg var helt til jeg fikk handle alkohol i joggedress, uten sminke og hår til alle kanter uten at den ansatte sjekket id. Da innså jeg at jeg ikke så ut som en 18 åring lengre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er en høffelighet å kalle folk yngre enn det de er. Så tilslutt går det gjerne til hodet på noen. Jeg trodde lenge at jeg så yngre ut enn det jeg var helt til jeg fikk handle alkohol i joggedress, uten sminke og hår til alle kanter uten at den ansatte sjekket id. Da innså jeg at jeg ikke så ut som en 18 åring lengre.

Ja, du har vel rett her, må innrømme at jeg selv også har sagt det til mange, på grunn av ren høflighet, men litt selvinnsikt er ikke å forakte.

Ja, mange ser sikkert fine ut, har bollekinn, osv., men å sette alder på utseendet blir for teit. Ettersom mange av de som tror de ser yngre ut, gjerne ikke gjør det, som regel.

Anonymous poster hash: b1677...683

Skrevet

Jeg er 32 år og får ofte høre at jeg ser ung ut og dette er ikke noe jeg bare innbiller meg, desverre. Og jeg ser på reaksjonene til enkelte når jeg svarer dem på alderspørsmål at de reagerer men ikke alle bemerker det.

Og gjett hva? Jeg hater det. De første gangene jeg hørte det når jeg var 25 var det litt sånn; åh, hehe. Når det fremdeles blir bemerket når du har bikket 30 år OG fremdeles blir spurt om legitimasjon enkelte ganger så føles det bare teit ut. Tar det ikke som et kompliment i det hele tatt. Noen ganger føler jeg meg undervurdert også. At folk ikke tror jeg er et voksent og selvstendig menneske.

Så selv om jeg kanskje nevner det så er det ikke for å skryte, tvert imot. Det oppleves som slitsomt og ubehagelig.

• Liker 3
Gjest Sitronen
Skrevet

Jeg ser ut som den alderen jeg er, +- noen få år, avhengig av dagsform.

Når folk skal gjette på alderen, gjetter de vanligvis 5-10 år yngre enn jeg er, men dette har ingenting med hvordan jeg ser ut å gjøre, siden jeg er helt sikker på at de trekker fra noen år for å være sikre på at de ikke gjetter for høy alder.

• Liker 2
Skrevet

Møkk at man blir spurt på bussen om alder når en svarer at en skal ha voksen billett da jeg var 27år. Han trodde jeg var under 16 f...

Gjest Gjest
Skrevet

Nu må ikke TS ta fra oss middelaldrende troa på at vi fremdeles er unge. ;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet med sikkkerhet at enkelte mennesker som er yngre enn meg får sjokk av alderen min. Jeg tror ikke nødvendigvis det er utseendet mitt aleine som gjør det, men en kombinasjon av utseende, sivilstatus og personlighet.

Mange tenker vel at man er veldig voksen og seriøs når man har rundet 35, men det er ikke alltid tilfellet ;)

Selv med høyere utdannelse, eget hus og bil så er jeg overhodet ikke på det nivået som min mor var da hun var på min alder.

Kanskje ser jeg noe yngre ut også, helt objektivt sett. Det er vanskelig å svare på.

Men folk på min egen alder har lettere for å tippe en alder nærmere opp til min faktiske alder enn de som er 10+ år yngre gjør. Jeg har dog aldri blitt tatt for å være eldre enn jeg er av de som har møtt meg. Selv er jeg helt elendig på å tippe alderen på folk. Så alt mellom 25 og 45 kan jeg tenke om jeg ser enn på 35 :P

Skrevet

Jeg er over tredve, nærmere trettifem, og jeg kunne godt tenkt meg at jeg ikke ble tatt for å være tidlig i tyveårene, og av og til også yngre enn det, men det får jeg gjort lite med.

Uansett hva jeg har på meg, eller hvordan jeg sminker meg, så tipper folk omtrent helt likt hver gang.

Det høyeste noen har tippet, er 7 år yngre enn jeg er, greit nok det, men de som tipper 16-17, da er det ikke morsomt lenger, og jeg skjønner ikke helt hvor de har det fra. Jeg ser nemlig godt linjene rundt øynene mine selv;)

Skrevet

Samboer er 29, dersom han har barbert seg så blir han spurt om leg om han skal kjøpe snus eller øl :fnise:

Jeg synes ikke at jeg ser verken eldre eller yngre ut enn min alder.

Skrevet

Jeg vet med sikkerhet at jeg ser yngre ut, ser det på folks reaksjoner og ser det når jeg sammenligner meg selv med andre kvinner på samme alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboer er 29, dersom han har barbert seg så blir han spurt om leg om han skal kjøpe snus eller øl :fnise:

Jeg synes ikke at jeg ser verken eldre eller yngre ut enn min alder.

Det har med psykologi å gjøre,som andre har vært inne på. Feks ser vi her Libertas som er stolt av at typen ser yngre ut enn han er, for selv er hun sikkert en del yngre enn han og ønsker at de skal være like.

Anonymous poster hash: d139e...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Får man høre en ting mange ganger nok, så tror man på det. Selv om det er av ren høflighet det er blitt sagt på. Det er jo derfor det er så mange kvinner som flyr rundt og tror de er trange også. "Jeg liker bare pikker på over 20 cm, som er tykke, men jeg er trang assa, for det har alle jeg har hatt sex med sagt". Selvsagt vil menn at kvinner skal føle seg vel i senga. Føler de seg vel, drypper det litt på oss også. Da pleier man egoet deres litt.

Anonymous poster hash: 8877a...fcb
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg ser ut som jeg er 15 tror jeg når jeg ikke har på sminke og har bustete oppsatt hår :fnise:

Synes ikke det er særlig positivt i grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 år og får ofte høre at jeg ser ung ut og dette er ikke noe jeg bare innbiller meg, desverre. Og jeg ser på reaksjonene til enkelte når jeg svarer dem på alderspørsmål at de reagerer men ikke alle bemerker det.

Og gjett hva? Jeg hater det. De første gangene jeg hørte det når jeg var 25 var det litt sånn; åh, hehe. Når det fremdeles blir bemerket når du har bikket 30 år OG fremdeles blir spurt om legitimasjon enkelte ganger så føles det bare teit ut. Tar det ikke som et kompliment i det hele tatt. Noen ganger føler jeg meg undervurdert også. At folk ikke tror jeg er et voksent og selvstendig menneske.

Så selv om jeg kanskje nevner det så er det ikke for å skryte, tvert imot. Det oppleves som slitsomt og ubehagelig.

Jeg har det på akkurat samme måten! Jeg har passert 30, men må stadig frem med legitimasjon og får stadig kommentarer om at jeg ikke ser ut som om jeg er 30.

Føler det slik du gjør det, at jeg ikke blir tatt helt på alvor i mange sammenhenger fordi folk tror jeg er så ung. Vil faktisk heller at folk antar at jeg er så gammel som jeg er, 30 er jo ikke gammelt det heller.

Anonymous poster hash: 1e1f3...4e5
Skrevet

Det er vel en blanding av høflighet og selvbedrag.

Jeg syns alltid at jeg ser både yngre og tynnere ut enn jeg egentlig er. A hunk of burning love, det er det jeg ser i speilet. Tror ikke noe på det, men sånn er det.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel flere grunner til at mange tenker dette;

- folk vil alltid gjette yngre alder, spiller overrasket naar man sier alder, kommentere at man ser yngre ut

- nesten alle blir spurt om leg uansett og noen innbiller seg at det betyr noe. Det er bare en ung jypling i kassen som gjor jobben sin og ikke tar noen sjanser.

Jeg er 23 og ser vel ut som jeg er 23. I 20-aarene er det ikke saa stor forskjell heller, og det er ikke som om jeg har "eldes" siden jeg var 21. Litt av forskjellen ligger jo ogsaa i kroppsspraak og bekledning. Jeg har bedre holdning og er mer "voksen" i vaeremaaten enn da jeg var 18 og hadde en "unnskyld at jeg er til" fremtoning. Saa jeg har ikke noen problemer med aa fremstaa som 23. Med mitt babyface hadde vel de fleste trodd meg om jeg sa 20 ogsaa, men det legger jeg ikke saa mye i.

Sosteren min er 29 og ser ut som hun er 29. Hun kunne vel sagt 26 ogsaa og folk hadde trodd det. Som du sier, variasjonene er ikke saa vanvittig store.

Moren min ser yngre ut for alderen og det kan jeg objektivt si. Hun har en fed hudtype med lite rynker og hun er veldig sunn og tar vare paa seg selv. Men de fleste kvinner paa hennes alder (tanter og venninner) ser ut som de er alderen de er.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel en blanding av høflighet og selvbedrag.

Jeg syns alltid at jeg ser både yngre og tynnere ut enn jeg egentlig er. A hunk of burning love, det er det jeg ser i speilet. Tror ikke noe på det, men sånn er det.

sånn? :fnise:

fat-man-looking-mirror.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, for mitt vedkommende så legger jeg ikke ut skrytebilder, og kommenterer ikke til stadighet

at jeg ser så ung ut. Men jeg får til stadighet høre av andre at jeg ser mye yngre ut, og at de får

sjokk når de får vite alderen min.

Kan gi deg noen eksempler. Når du snart runder 40 og fortsatt

må vise leg på vinmonopolet, da begynner det å bli pinlig. Skulle gjerne sluppet det.

En annen ting var min tidligere arb.plass. Der hadde de veddemål om hvor gammel jeg var kom det

plutselig meg for øre. For hun ene som visste alderen min, hadde sagt det til de andre, og de nektet

å tro på henne og mente at hun hadde hørt feil, og tok feil med 10 år.

Når det er sagt, så syns jeg det er bedre å se ut som man er den alderen man faktisk er.

Jeg syns personlig det er pinlig når jeg får høre at jeg ikke kan ha sååå store barn, da må jeg

ha begynt tidlig. (noe jeg ikke gjorde, var 27 når første barnet kom).

Eneste positive med det er når mine barns venner sier at de syns jeg er en ung og sprek mamma

som er mye kulere enn deres..hehe. Men jeg er i samme alder som deres mammaer er :)

Når jeg hører det fra barn er det koselig.

Det gjelder ikke bare alder som folk føler for å kommentere hele tiden heller.

Er man stor er det forbudt å kommentere vekt. Men sliter man med å holde vekta.

Altså er for tynn, så mener alle de har rett til å kommentere i hytt & pine.

Kommentarer som "Du må jo spise noe du som er så tynn", "Jøss slanker du deg eller",

"Ja du kan spise det du vil du da" osv er heller ikke hyggelige kommentarer å høre.

Særlig ikke for de som sliter med å holde vekta oppe.

Men ellers syns jeg folk bør slutte å være så opphengt i andres utseendet og heller

gi komplimenter for væremåte/personlighet osv.

Anonymous poster hash: ec799...576
Skrevet

Jeg er passert 25 år nå og jeg bare digger det når folk kommenterer at jeg ser yngre ut enn det jeg egentlig er. De tror jeg er 23-24 eller noe. En annen trodde jeg var 20 for en måned siden. Hehe. Men ... skal jeg tro på det? Jeg velger å ta det med en svær klype salt.

Og det har skjedd 2 ganger i løpet av en uke nå faktisk! Hehe. Lyv gjerne til meg, det gjør ikke meg noe. :-) Jeg trenger ikke å vite sannheten når det er overfladisk chitchat, eller hyggelige folk.

Men jeg skjønner TS, og dette er et tema som jeg har tenkt en del over sjøl. Hvorfor "skryte" av det? Det er jo mest sannsynligvis bullshit.

Dessuten er det aldri noen som ser ut som spesifikt 44 år når de er 44 år, de kan se ut som både 42- og 45-åringer, liksom. Står ikke klasket i pannen.

Giiiidameg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...