Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver bare for å lufte tankene litt. Er ikke alltid man trenger tips og råd, andre ganger er det kanskje bare å skrive som hjelper.

I flere år har jeg slitt med usikkerhet og syklig sjalusi mm. Det er noe som tærer på både partneren og deg selv. Før var det så ille at vi nesten ikke kunne gå ut blant mennesker sammen eller se på filmer. Hvis det dukket opp en modell eller en pen jente/dame på tv'en så ble jeg lei meg, men det blir jeg vell egentlig fortsatt. Jeg blir så lei meg at jeg gikk inn å låste meg på do. Jeg følte meg så stygg og verdiløs og kunne aldri skjønne hvordan han ville ha en som meg. Jeg fikk så stygge tanker om meg selv. Når dette skjedde så ville jeg ikke at han skulle ta eller se på meg. Med angst oppå der igjen ble det fort et angstanfall hvis han tok på meg. I løpet av 2 år så nektet jeg å sove uten sminke. Han skulle ikke se meg naturlig for jeg var da redd han ville finne noe som var penere. Selvfølgelig er dette bare noen idiotiske tanker, for jeg vet selv at kjæresten min syns jeg er perfekt akkurat som jeg er, men poenget er tankene mine. De er fortsatt der og jeg kan ikke styre de. Det er det samme med usikkerheten, den tar over hjernen min og erstatter alt som kan være fint å tenke på med bare negative tanker. Det er tøft. Hvertfall når alt har utviklet seg til å bli så intenst. Når kjæresten drar på jobb sitter jeg og tenker på hvem som jobber med han, om det er mange pene damer der og hvem han snakker med. Jeg vil jo ikke være en sånn kontrollfreak. Jeg vil at bare at hodet mitt skal slappe litt av og gi både meg og kjæresten min litt pusterom til tider. Jeg vet jo at jeg kan stole på han, men hodet mitt lever sitt eget liv til tider. Jeg har fått profesjonell hjelp mot depresjon og startet med antidepressiva, og det hjalp mye etter en god stund. Meen, sjalusien og usikkerheten ble aldri borte, og så lenge det ikke blir borte kan deprisjonen fort komme tilbake å bite meg i ræva noe som jeg helst vil unngå. Det har seg vell sånn at alle mennesker har tøffe tider i livet, men jeg føler litt at usikkerheten og sjalusien aldri blir borte. Jeg har prøvd alt jeg vet om men ingenting hjelper.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det veldig mye på samme måte, bare at jeg blir sur på han. Hvis det dukker opp nakne damer på filmen vi ser så kjefter jeg på han og sier "selvfølgelig valgte du en sånn film ja. Typisk deg" osv. Føler ingenting hjelper jeg heller..

Anonymous poster hash: 3e595...b2d
Skrevet

Har det veldig mye på samme måte, bare at jeg blir sur på han. Hvis det dukker opp nakne damer på filmen vi ser så kjefter jeg på han og sier "selvfølgelig valgte du en sånn film ja. Typisk deg" osv. Føler ingenting hjelper jeg heller..

Ja, men det er fort gjort. Sånt kan jeg si også. Men han er veldig støttende, så hvis det dukker opp på tv'en så snur han seg heller mot meg for å vise at han ikke trenger å se det, og det har hjulpet meg :-) . Det er ikke bare vi med syklig sjalusi som "lider" under slike ting, det er nok partneren og, men det tenker man ikke på der og da. Det er ikke lett for noen av partene. Men jeg håper du blir bedre. Jeg anbefaler å gå til psykolog, for da får du et "program" som kanskje hjelper deg. Det hjalp ikke meg, men det er fordi det har utviklet seg over så lang tid nå. Men prøv, så kanskje det hjelper :-) Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er fort gjort. Sånt kan jeg si også. Men han er veldig støttende, så hvis det dukker opp på tv'en så snur han seg heller mot meg for å vise at han ikke trenger å se det, og det har hjulpet meg :-) . Det er ikke bare vi med syklig sjalusi som "lider" under slike ting, det er nok partneren og, men det tenker man ikke på der og da. Det er ikke lett for noen av partene. Men jeg håper du blir bedre. Jeg anbefaler å gå til psykolog, for da får du et "program" som kanskje hjelper deg. Det hjalp ikke meg, men det er fordi det har utviklet seg over så lang tid nå. Men prøv, så kanskje det hjelper :-) Lykke til!

Tusen takk for det! :) Lykke til til deg og, beklager at jeg ikke har noen råd å gi !

Skrevet

Tusen takk for det! :) Lykke til til deg og, beklager at jeg ikke har noen råd å gi !

Anonymous poster hash: 3e595...b2d [/acr

Hehe. Det gjør ingen verdens ting :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...