AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har ei venninne som jeg vil anse som min nærmeste. Hun er virkelig det fineste mennesket jeg har møtt, både innsiden ut. Hun har veldig mange venner som beundrer henne på grunn av hennes empatiske evne og jordnærhet. Hun har en utrolig varm og god personlighet, og det er umulig å ikke bli glad i henne. Med andre ord, ingenting galt helt til man får vite den stygge sannheten... For omtrent en uke siden betrodde hun seg til meg. Hun har tidligere solgt sex. Hun drev med dette i omtrent en måneds tid før hun sluttet da hun møtte sin nåværende samboer. Hun tok seg sammen på sekundet, pakket sakene, flyttet til et rimelig bosted og fikk seg jobb på klesbutikk. Hun er i et usedvanlig lykkelig samboerskap, og jeg vet de har elsket hverandre høyt i mange år. De kommuniserer veldig bra og forholdet ser ut til å vare i minst mange år til. Problemet her er at jeg er den eneste i livet hennes som vet om denne delen av fortiden hennes. Hun hadde ingen planer om å fortelle dette til noen og dette var en hemmelighet hun skulle ta med til graven. Hun valgte å fortelle meg fordi hun følte det som en byrde å bære på denne hemmeligheten helt alene, og ikke minst at hun stolte på meg. Jeg vurderer sterkt å fortelle dette videre til våre venner og ikke minst samboeren hennes. Jeg kan ikke føle annet enn forakt for venninnen min. Tenk at hun, av alle jeg kjenner, kunne ta et valg om å selge kroppen sin til ekle menn? Jeg vet ikke hvem venninnen min er lenger. Selv om hun hadde en god grunn til å gjøre det, så synes jeg det er vemmelig. Hele henne er vemmelig. Hvordan synes dere jeg skal fortelle dette til samboeren hennes? Jeg kan garantere at det blir brudd mellom dem når sannheten kommer frem, og det kan være like så greit. Anonymous poster hash: 8d54e...e08
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 20. mars 2014 Eh, hæ? Det er fortid og hun har ikke vært utro mot kjæresten sin. Hvorfor i all verden skulle du blande deg opp i det da? Anonymous poster hash: 6b2ec...bff 185
Populært innlegg Ruby_Tuesday Skrevet 20. mars 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 20. mars 2014 Fy faen, du kan jo ikke fortelle sånt videre. Spiller ingen rolle om du liker oppførselen hennes eller ikke, hun har betrodd seg til deg, og du bør i det minste respektere henne nok til å holde på hemmeligheten hennes. 123
Populært innlegg stortsettglad Skrevet 20. mars 2014 Populært innlegg #4 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes ærlig talt at du er ganske vemmelig, som i det hele tatt vurderer å fortelle dette som er betrodd deg i all fortrolighet! 133
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 Populært innlegg #5 Skrevet 20. mars 2014 Men hva i svarte hel.... er du for ett menneske??!! Og du kaller deg en venn?? Og du skriver her på KG, det er første steg i planen din hva? En mnd, er ingenting og hun har ikke gjort noe galt mot han eller deg eller sin familie. Fy! Du er NEDRIG! Anonymous poster hash: 5d194...551 106
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 Populært innlegg #6 Skrevet 20. mars 2014 Er du dum?? Du har da ingenting med hennes fortid å gjøre!!! Selvsagt sier du ikke noe videre!!!?? Anonymous poster hash: 3478e...705 55
Gjest Nikee Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Nei, nei, nei og atter NEI. Du skal ikke fortelle dette videre til noen. Dette er en sak mellom deg og din venninne. Om du virkelig ikke klarer å se bort ifra at hun har solgt sex så kutter du ut vennskapet i stillhet og eventuelt forklarer det til henne så hun vet grunnen. Du skal under ingen omstendigheter fortelle dette til venner, samboer eller noen i omgangskretsen deres. Hvorfor skal du i alle dager ødelegge for henne? Dere er venninner, hun stoler nok på deg til å fortelle deg den innerste og mørkeste hemmeligheten hun har - og alt du tenker på er at hun er ekkel og du skal sladre? Hun tok et valg, kanskje et ekkelt og dumt valg i dine øyne men det er hennes kropp og hennes liv. Hun sluttet på dagen da hun traff denne mannen som er blitt hennes samboer og dermed er det hennes valg om hun skal dele det med ham. Hun har ikke gjort noe galt eller ulovlig utenom å ta dumme valg. Hun har tatt steget ut av det og fått et nytt liv. Hvorfor skal du da rive ned og ødelegge alt dette? Jeg begynner å lurer på hvor god venninne du egentlig er når dette er det første innfallet du får. Med venner som deg hvem trenger fiender! Endret 20. mars 2014 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 We all have a story we never tell! Er dette din sak egentlig? Hun har allerede stilt seg sårbar med å fortelle deg dette. Vær en god venninne og la henne være lykkelig. Det kunne ikke falt meg inn å fortelle noe sånt videre. Anonymous poster hash: 7d8e8...c00 26
Gjest Kaffekrus Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har ei venninne som jeg vil anse som min nærmeste. Hun er virkelig det fineste mennesket jeg har møtt, både innsiden ut. Hun har veldig mange venner som beundrer henne på grunn av hennes empatiske evne og jordnærhet. Hun har en utrolig varm og god personlighet, og det er umulig å ikke bli glad i henne. Med andre ord, ingenting galt helt til man får vite den stygge sannheten... For omtrent en uke siden betrodde hun seg til meg. Hun har tidligere solgt sex. Hun drev med dette i omtrent en måneds tid før hun sluttet da hun møtte sin nåværende samboer. Hun tok seg sammen på sekundet, pakket sakene, flyttet til et rimelig bosted og fikk seg jobb på klesbutikk. Hun er i et usedvanlig lykkelig samboerskap, og jeg vet de har elsket hverandre høyt i mange år. De kommuniserer veldig bra og forholdet ser ut til å vare i minst mange år til. Problemet her er at jeg er den eneste i livet hennes som vet om denne delen av fortiden hennes. Hun hadde ingen planer om å fortelle dette til noen og dette var en hemmelighet hun skulle ta med til graven. Hun valgte å fortelle meg fordi hun følte det som en byrde å bære på denne hemmeligheten helt alene, og ikke minst at hun stolte på meg. Jeg vurderer sterkt å fortelle dette videre til våre venner og ikke minst samboeren hennes. Jeg kan ikke føle annet enn forakt for venninnen min. Tenk at hun, av alle jeg kjenner, kunne ta et valg om å selge kroppen sin til ekle menn? Jeg vet ikke hvem venninnen min er lenger. Selv om hun hadde en god grunn til å gjøre det, så synes jeg det er vemmelig. Hele henne er vemmelig. Hvordan synes dere jeg skal fortelle dette til samboeren hennes? Jeg kan garantere at det blir brudd mellom dem når sannheten kommer frem, og det kan være like så greit. Anonymous poster hash: 8d54e...e08 Jo, du vet hvem hun er. Du har nettopp beskrevet henne som din nærmeste og også i rosende ordelag. Hun har vist deg en enormt stor tillit ved å betro seg til deg og du vurderer å sladre på henne? Jeg skulle virkelig ønske du var en like god venninne til henne som hun er til deg. 37
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Jeg har ei venninne som jeg vil anse som min nærmeste. Hun er virkelig det fineste mennesket jeg har møtt, både innsiden ut. Hun har veldig mange venner som beundrer henne på grunn av hennes empatiske evne og jordnærhet. Hun har en utrolig varm og god personlighet, og det er umulig å ikke bli glad i henne. Med andre ord, ingenting galt helt til man får vite den stygge sannheten... For omtrent en uke siden betrodde hun seg til meg. Hun har tidligere solgt sex. Hun drev med dette i omtrent en måneds tid før hun sluttet da hun møtte sin nåværende samboer. Hun tok seg sammen på sekundet, pakket sakene, flyttet til et rimelig bosted og fikk seg jobb på klesbutikk. Hun er i et usedvanlig lykkelig samboerskap, og jeg vet de har elsket hverandre høyt i mange år. De kommuniserer veldig bra og forholdet ser ut til å vare i minst mange år til. Problemet her er at jeg er den eneste i livet hennes som vet om denne delen av fortiden hennes. Hun hadde ingen planer om å fortelle dette til noen og dette var en hemmelighet hun skulle ta med til graven. Hun valgte å fortelle meg fordi hun følte det som en byrde å bære på denne hemmeligheten helt alene, og ikke minst at hun stolte på meg. Jeg vurderer sterkt å fortelle dette videre til våre venner og ikke minst samboeren hennes. Jeg kan ikke føle annet enn forakt for venninnen min. Tenk at hun, av alle jeg kjenner, kunne ta et valg om å selge kroppen sin til ekle menn? Jeg vet ikke hvem venninnen min er lenger. Selv om hun hadde en god grunn til å gjøre det, så synes jeg det er vemmelig. Hele henne er vemmelig. Hvordan synes dere jeg skal fortelle dette til samboeren hennes? Jeg kan garantere at det blir brudd mellom dem når sannheten kommer frem, og det kan være like så greit. Anonymous poster hash: 8d54e...e08 Du er ingen god venninne hvis du forteller det videre. Enkelte ganger kan ting være vanskelig og bære alene. Hun stoler på deg. Det er ikke hun som er vemmelig men du som kan gjøre noe slikt mot henne. Fy søren sier bare jeg. Ikke sikkert det er henne de vender ryggen men deg, du er jo ikke til og stole på! Anonymous poster hash: c0dc4...dd5 12
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 hun betrodde seg til deg å du vil fortelle det videre? hennes dypeste hemlighet? det er fortid! å du har ikke noe med å fortelle sånt videre!! Anonymous poster hash: bcead...652 22
Siri_H Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Lurer på hvordan du behandler mennesker som IKKE er vennene dine jeg... Jeg får frysninger på ryggen når du i det hele tatt lurer på om du skal fortelle dette videre. Det kan da ikke være noen oppegående mennesker som er så smålige og nedrige som deg. Hvis du ikke er et troll mister jeg deler av troa mi på menneskeheten mener jeg... Tosk.... 29
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Du er et grusomt menneske som i det hele tatt vurderer å bryte tilliten til venninnen din og som dømmer henne så hardt. Om du gjør som du har lyst og avslører henne så håper jeg virkelig det går deg dårlig her i livet, og at Karma virkelig finnes.. Fy f.. Anonymous poster hash: a820c...8e6 12
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Ser mange av dere er imot meg, men det forandrer ikke det faktum at hun en gang har vært en skitten hore. En gang hore, alltid hore. Det er ekkelt og skamfullt, og betyr at noe ikke er riktig i det lille hodet hennes. Samboeren hennes fortjener å vite dette og alle partnere hun møter senere i livet også. Denne fortiden er ikke som andre fortid og kan sammenlignes med å ha solgt narkotika og endt opp i fengsel. Et sånt fortid skal ikke skjules for kjærester. Hvordan kan dere mene at noe som dette skal holdes skjult. De kommer til å gifte seg og få barn, og hva om sannheten kommer frem for hele familien en dag? Jeg gjør henne bare en tjeneste, og typen hennes vil takke meg en dag. Spørsmålet til tråden var faktisk hvordan jeg skal fortelle han det, og ikke for å være frekk, men dere sporer av nå. TS Anonymous poster hash: 8d54e...e08 1
Hulderen Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Bare fortell det videre, TS. Hvis du ønsker at folk skal forakte deg, så oppnår du nettopp det. Hadde noen fortalt meg at en av mine venninner hadde vært prostituert, og at vedkommende visste det fordi det var betrodd henne av min venninne, så ville jeg tatt avstand fra ryktespredern, ikke venninnen. 38
Populært innlegg Gjest RompeRusk Skrevet 20. mars 2014 Populært innlegg #16 Skrevet 20. mars 2014 Ser mange av dere er imot meg, men det forandrer ikke det faktum at hun en gang har vært en skitten hore. En gang hore, alltid hore. Det er ekkelt og skamfullt, og betyr at noe ikke er riktig i det lille hodet hennes. Samboeren hennes fortjener å vite dette og alle partnere hun møter senere i livet også. Denne fortiden er ikke som andre fortid og kan sammenlignes med å ha solgt narkotika og endt opp i fengsel. Et sånt fortid skal ikke skjules for kjærester. Hvordan kan dere mene at noe som dette skal holdes skjult. De kommer til å gifte seg og få barn, og hva om sannheten kommer frem for hele familien en dag? Jeg gjør henne bare en tjeneste, og typen hennes vil takke meg en dag. Spørsmålet til tråden var faktisk hvordan jeg skal fortelle han det, og ikke for å være frekk, men dere sporer av nå. TSAnonymous poster hash: 8d54e...e08 En gang drittkjerring, alltid drittkjerring. Og jeg snakker ikke om venninna di, Ts... 66
Neket Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Ser mange av dere er imot meg, men det forandrer ikke det faktum at hun en gang har vært en skitten hore. En gang hore, alltid hore. Det er ekkelt og skamfullt, og betyr at noe ikke er riktig i det lille hodet hennes. Samboeren hennes fortjener å vite dette og alle partnere hun møter senere i livet også. Denne fortiden er ikke som andre fortid og kan sammenlignes med å ha solgt narkotika og endt opp i fengsel. Et sånt fortid skal ikke skjules for kjærester. Hvordan kan dere mene at noe som dette skal holdes skjult. De kommer til å gifte seg og få barn, og hva om sannheten kommer frem for hele familien en dag? Jeg gjør henne bare en tjeneste, og typen hennes vil takke meg en dag. Spørsmålet til tråden var faktisk hvordan jeg skal fortelle han det, og ikke for å være frekk, men dere sporer av nå. TSAnonymous poster hash: 8d54e...e08 Synes TS burde gått i terapi. 25
Gjest Nikee Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Ser mange av dere er imot meg, men det forandrer ikke det faktum at hun en gang har vært en skitten hore. En gang hore, alltid hore. Det er ekkelt og skamfullt, og betyr at noe ikke er riktig i det lille hodet hennes. Samboeren hennes fortjener å vite dette og alle partnere hun møter senere i livet også. Denne fortiden er ikke som andre fortid og kan sammenlignes med å ha solgt narkotika og endt opp i fengsel. Et sånt fortid skal ikke skjules for kjærester. Hvordan kan dere mene at noe som dette skal holdes skjult. De kommer til å gifte seg og få barn, og hva om sannheten kommer frem for hele familien en dag? Jeg gjør henne bare en tjeneste, og typen hennes vil takke meg en dag. Spørsmålet til tråden var faktisk hvordan jeg skal fortelle han det, og ikke for å være frekk, men dere sporer av nå. TS Anonymous poster hash: 8d54e...e08 For et skrekkelig syn du har! Jeg beklager altså den som fremstår som vemmelig og "skitten" her er du, ikke venninnen din. Du har fått i følge innlegget ditt en forklaring på hvorfor hun tok det valget, og sier selv at det var et god grunn. Og likevel sitter du på din meget høye hest og dømmer noen så grovt? Fortiden hennes har du ingenting med å gå rundt å fortelle til samboer, nye partnere eller omgivelsene hennes. Ingenting. Hun betrodde seg til deg, og dermed har du fått den tilliten og du skal holde kjeft. Det er opp til din venninne selv om hun vil fortelle det til sin partner. Det er hennes rolle og ikke din. Hva enn du måtte mene om prostituerte eller hennes fortid, så er det ikke din plass eller rett å fortelle noe som har blitt betrodd deg som venninne. Du gjør henne ikke en tjeneste. Tvert imot ved å komme ut og bryte tilliten hennes, vil du heller gjøre alle andre en tjeneste ved å avsløre deg selv og hvor raskt du dømmer venninner for deres feilgrep i livet. Den eneste tjenesten du oppnår er vel å gi alle andre som kjenner deg en mulighet til å fjerne seg fra deg som venn, da du tydeligvis ikke er en god venninne. La meg minne deg på at tittelen din til tråden er: Venninne betrodde seg til meg...fortelle videre? Ingen avsporer tråden når vi forteller deg at du ikke skal fortelle dette videre. EDIT: trykkleif Endret 20. mars 2014 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Ser mange av dere er imot meg, men det forandrer ikke det faktum at hun en gang har vært en skitten hore. En gang hore, alltid hore. Det er ekkelt og skamfullt, og betyr at noe ikke er riktig i det lille hodet hennes. Samboeren hennes fortjener å vite dette og alle partnere hun møter senere i livet også. Denne fortiden er ikke som andre fortid og kan sammenlignes med å ha solgt narkotika og endt opp i fengsel. Et sånt fortid skal ikke skjules for kjærester. Hvordan kan dere mene at noe som dette skal holdes skjult. De kommer til å gifte seg og få barn, og hva om sannheten kommer frem for hele familien en dag? Jeg gjør henne bare en tjeneste, og typen hennes vil takke meg en dag. Spørsmålet til tråden var faktisk hvordan jeg skal fortelle han det, og ikke for å være frekk, men dere sporer av nå. TS Anonymous poster hash: 8d54e...e08 EN MÅNED. Det er en viss forskjell på det og flere år. Og hun kan ha hatt mange årsaker, og heldigvis fant hun ut selv at hun ikke ville fortsette. Men det gir deg INGEN RETT TIL Å ØDELEGGE HENNES LIV NÅ! Kriminelt? Så du vil ha henne dømt og i fengsel for et feiltrinn hun kom seg ut av? Seriøst, jeg støtter forslaget til en lenger oppe, at du bare gir henne beskjed om at du ikke takler å vite dette og bryter vennskapet. Det er det eneste du har rett til å gjøre. Det eneste. Og slik du viser deg i denne tråden, er det like godt hun slipper å ha en slik falsk venn som du tydeligvis er. Det er ikke ofte jeg håper noen får en taksten i hodet, men nå gjør jeg det. Skjerp deg! Anonymous poster hash: 5d194...551 15
Frøken Smilla Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Venninnen din har utvist litt dårlig dømmekraft her, ser det ut til, men ikke ved å velge og selge sex, men ved å velge deg som den ene å betro seg til! Man setter seg ikke opp på sin høye hest og bedrar en venninne bare fordi man ikke anerkjenner valg hun har tatt. Dersom hemmeligheten hadde vært av slik karakter at den gikk ut over hennes næres liv og helse, hvilket denne hemmeligheten IKKE gjør, ville saken kunne stilt seg annerledes, men selv ikke da ville det vært din oppgave å fortelle noen som helst denne hemmeligheten. Når det er sagt, så tror jeg nok at den som taper mest på å fortelle din venninnes hemmelighet, er deg. Og det vil dessverre være fortjent. 23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå