Gå til innhold

Å sende melding om at man ikke føler seg respektert!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen av dere som har erfaring med å stå opp for dere selv..

Dette er en typisk historie om en snill pike som har funnet seg en bad boy.

Det har seg slik at jeg har blitt forelsket i en fyr som har behandlet meg som dritt hele veien, og dette har jeg ikke sett før nå etter mange samtaler med venner osv.

Jeg ble blind, og lot meg utnytte da han fortalte meg at jeg var den rette, han fortalte at han kunne tenkt seg å introdusere meg for familien hans osv. Han har bare tatt kontakt når det passer han, og det er gjerne på kveldstid. Han har gitt meg litt, så har han tatt mer igjen. Det er noe med denne mannen som får meg til å tvile på meg selv, og han er som gift for meg. Føler faktisk at han er noe manipulerende når han plutselig kan være still over en lengre periode, for å så ta meg tilbake igjen å gi meg masse for å så stikke igjen.

Jeg har vært naiv og veldig positiv hele veien da jeg har gitt han sex når ville hele veien. (Ja, jeg er dum) Jeg fortalte han tidlig at jeg var på utkikk etter noe seriøst, og at jeg ikke ville være hans fuckfriend, og han har sagt at vi må henge mer sammen slik at han kanskje kan få følelser for meg. Jeg har derfor trodd på han, og gitt han det han ville ha hele veien i ønske om at noe mer skulle skje.

Når jeg har logget over til han kaster han meg så å si ut av han leiligheten neste morgen, og jeg går hjem med tårer i øyene. Da jeg mannet meg opp sist til å spørre om vi kunne sees til uken så han bare dumt på meg og vinket meg hjem.. (Ja, jeg er blind og forferdelig dum). Så blind som jeg har vært har jeg i tillegg sendt han hyggelig meldinger som har så vidt har giddet å svare på.

Den verste opplevelsen var når han forrige helg sendte meg melding å lurte på om jeg ville komme på en romantisk aften til han på kvelden. Jeg ble kjempeglad men noe overrasket og kom til han som avtalt. Jeg sto utenfor til han pyntet og forventningsfull, men når jeg ringte på døra så kom han aldri å åpnet. Så jeg ringte han på telefonen, men han tok den ikke... Jeg ble stående utenfor i 15 min, og jeg ble veldig lei meg selvfølgelig. Jeg sendte han derfor melding og forklarte at jeg sto utenfor, og plutselig fikk jeg en melding fra han at han hadde dratt på byen.. Det hele resulterte i at jeg sprang til byen for å møte han der, og han ba faktisk om unnskyldning men fy faen hvor lei meg jeg var.

Alt ble bra igjen da han tok med meg hjem og fisket meg inn igjen. Han synes selvfølgelig at det var kult at han hadde fått "drittsekk-stemplet" av meg, så han ringte en kompis og forklarte hvor kul han hadde vært... Jeg følte meg veldig liten, og jeg skjønte der og da at jeg var på vei til å miste meg selv. Etter flere glass med vin sovnet hjem hjemme hos han, men dro tidlig dagen etterpå.

Dagene har gått og ingen melding har kommet fra han, så jeg valgte å sende han en melding i går, noe som resulterte i at han svarte. Jeg ble glad når han svarte, og jeg skulle for første gang ta initiativ til å komme til han uten hans signal. Jeg forklarte at jeg var i nærheten og lurte på om jeg kunne komme en tur innom han på veg hjem, men fikk til svar :" Passer ikke i kveld..... Noe som er helt ok, så jeg svarte hyggelig tilbake å ønsket han en fin kveld videre.

Jeg har det virkelig ikke bra med meg selv nå, og forstår ikke helt hva jeg driver med. Ja, jeg er i ferd med å miste meg selv. Jeg vil ikke bli behandlet slik, men innerst inne i meg håper jeg på at han forbedrer seg og ser kvaliteten i meg. Han er en typisk bad-boy og han er virkelig giftig. Jeg sitter hjemme å gråter med mobilen i hånden, og jeg har veldig lyst til å en gang for alle stå opp for meg selv å sende denne mannen en melding om at jeg ikke ønsker mer kontakt fordi jeg ikke føler meg respektert, og jeg er i gang med å avslutte det hele med verdigheten i behold, men jeg vet ikke om jeg tør!

Jeg er til vanlig en jente med mye selvtillit og mye respekt, men alt er dessverre borte nå! Trenger virkelig hjelp fra dere.

Anonymous poster hash: 8a0ad...47b
Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Denne mannen må du berre avvise kort og kontant. Send ei melding der du bryt all kontakt. Klart du tør! Kva har du å tørre? Du skal jo ikkje treffe han meir. Det er ingenting å tørre. Slett han frå face, frå telefonen og frå alle andre kanalar, la vere å svare når han tek kontakt, så er du kvitt han.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen må du berre avvise kort og kontant. Send ei melding der du bryt all kontakt. Klart du tør! Kva har du å tørre? Du skal jo ikkje treffe han meir. Det er ingenting å tørre. Slett han frå face, frå telefonen og frå alle andre kanalar, la vere å svare når han tek kontakt, så er du kvitt han.

Ja, jeg har veldig lyst til å gjøre det og har allerede skrevet meldingen. Men jeg har blitt forferdelig glad i denne mannen, og det gjør vondt. Jeg vil helt innerst inne at han skal behandle meg bra, men det skjer dessverre ikke. Han er virkelig som gift for meg, og han har meg rundt lillefingeren hele tiden..

I tillegg til dette så klarte han å fortelle meg at jeg var den rette, og at han ville introdusere meg for familien hans, men etterpå fortalte han at han ville flytte til Bergen... Altså, jeg blir helt mindfucked av denne mannen. Han sier så mye fint, men det skjer ingenting. Jeg vil tro at han liker meg for det virker som han gjør det, men plutselig så snur det igjen.

Faen, er så lei meg nå :(

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt, :hug: . Det er ikke din feil at han er en komplett idiot som velger å utnytte andre. Og nå når du ser ting klarere, vil det bli enklere å kutte all kontakt, og gå videre i livet. :hug:

Samtidig, syns jeg at han fortjener en lærepenge.

Anonymous poster hash: 7964f...c62
AnonymBruker
Skrevet

Og, det kan kanskje hjelpe deg å skrive ned hva han sier og hva han gjør, for å bearbeide og bli ferdig med han. Jeg har en eks som var veldig utnyttende og manipulerende. Han trodde jeg aldri kom til å dumpe han. Så gjorde jeg det, og fyren ble sjokket og gikk i "offer"rollen direkte..

Han løy og brukte meg, og jeg vet det. Og forakter han for å være et så usselt menneske. Det vet han også.

Han du driver med kommer aldri til å si unnskyld og virkelig mene det. Aldri. Så for din egen del er det best å bli sint på han, for å komme deg ut av dette. Du fortjener så mye bedre enn en slik dust.

Han fortjener jo ikke betegnelsen "bad boy", for det er ikke det han er. Han er en feiging, en lort, en ekkel dritt.

Gjest Lincoln
Skrevet

Det virker som om du innerst inne håper på at han kommer til å bry seg.

Det gjør han ikke. Det er ingenting du kan gjøre for å få han til å forandre seg.

Enten må du akseptere at du er sexleketøyet hans eller så må du komme deg videre. Det betyr ingenting fra eller til for hans del om du sender melding eller ikke. Han kommer bare til å le av den, evt. så kommer han til å love deg bot og bedring, knulle deg og så le høyt etterpå.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser bort fra forelskelsen og det faktum at han er mann... og forestiller deg at ei venninne hadde behandlet deg på samme måte, hvordan hadde du da reagert? Dvs. i forhold til avtaler, måten å kommunisere på osv. I et kjærlighetsforhold ligger også et vennskap i bunn - og det høres ikke ut som om han er særlig vennskapelig mot deg.

Vet du hva, oppførselen til han her er hans eget ansvar, ikke ditt. Han har sitt liv, sin bakgrunn og sin historie - og med sine forbilder og idealer, på samme måte som deg. Det sier mer om HAM enn om DEG at han behandler deg dårlig. Det er HAN som med vilje skaper utrygghet hos deg, og det er rett og slett barnslig av ham. Han er en gutt, ikke en mann.

Hans oppførsel minner litt om en jeg var interessert i for en kort periode for noen år siden. Han var også stolt av drittsekkstempelet. Barnslig, syns jeg det er! Han hadde heldigvis - for sin egen del - vett nok til å be meg om unnskyldning. Nå er jeg med en skikkelig mann, en mann med stor M - en mann som gir meg trygghet, glede, vennskapelighet - og på toppen av det hele, et flørtende blunk i hverdagen vår. Det er så herlig, og det er så mye bedre enn tanken på å skulle være med en som ikke engang evner å overholde avtaler og som oppfører seg som om han er så "kul og tøff." Nei takk til slikt, ja takk til menn som har forstått sin kjærlighetsplikt <3

God klem fra ei som unner deg det beste!

Anonymous poster hash: 8ea48...f5b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først av alt, :hug: . Det er ikke din feil at han er en komplett idiot som velger å utnytte andre. Og nå når du ser ting klarere, vil det bli enklere å kutte all kontakt, og gå videre i livet. :hug:

Samtidig, syns jeg at han fortjener en lærepenge.

Ja, for han har behandlet meg dårlig. Føler at jeg har lyst å fortelle han at jeg ikke finner meg i dette lengre...

AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede kommet et stykke på vei fordi du innser at denne personen behandler deg dårlig og ødelegger psyken din.

Det du trenger nå er å få ham på avstand. Ikke ta kontakt mer. Blokker han fra fbook og slett tlfnr.hans.

Tar han kontakt så ikke svar. Ta vare på deg selv og hold deg aktiv med venner og andre ting som tilfører livet noe positivt.

Det er hardest i begynnelsen, jeg har også vært der, og vet det er forferdelig..Men etterhvert vil du finne deg selv igjen og ting føles bedre. Du kommer styrket ut av dette.

Anonymous poster hash: 0f88d...8e6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og, det kan kanskje hjelpe deg å skrive ned hva han sier og hva han gjør, for å bearbeide og bli ferdig med han. Jeg har en eks som var veldig utnyttende og manipulerende. Han trodde jeg aldri kom til å dumpe han. Så gjorde jeg det, og fyren ble sjokket og gikk i "offer"rollen direkte..

Han løy og brukte meg, og jeg vet det. Og forakter han for å være et så usselt menneske. Det vet han også.

Han du driver med kommer aldri til å si unnskyld og virkelig mene det. Aldri. Så for din egen del er det best å bli sint på han, for å komme deg ut av dette. Du fortjener så mye bedre enn en slik dust.

Han fortjener jo ikke betegnelsen "bad boy", for det er ikke det han er. Han er en feiging, en lort, en ekkel dritt.

Fy faen så lei meg jeg er nå. Er så fryktelig sliten og lei av å bli behandlet slik. Er han virkelig så ille om jeg selv har opplevd han? Eller er jeg bare bitter fordi han ikke vil ha med?

Skrevet

Ja, for han har behandlet meg dårlig. Føler at jeg har lyst å fortelle han at jeg ikke finner meg i dette lengre...

Jeg tror Lincoln har rett. Folk som behandler andre slik bryr seg ikke. Men for din egen skyld kan du jo sende ham en siste melding der du dumper ham og etter det kutter kontakten helt og aldri svarer om han dukker opp igjen..Det å ikke svare er jo i seg selv en handling som vil signalisere at du ikke lar deg behandle som dritt mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør han ikke. Det er ingenting du kan gjøre for å få han til å forandre seg.

Enten må du akseptere at du er sexleketøyet hans eller så må du komme deg videre. Det betyr ingenting fra eller til for hans del om du sender melding eller ikke. Han kommer bare til å le av den, evt. så kommer han til å love deg bot og bedring, knulle deg og så le høyt etterpå.

Ja, det er faktisk sant. Jeg vil ikke være sexleketøyet hans, det finner jeg meg selv for god til. Men samtidig så føler jeg at mye er min feil, for jeg har jo selv takket ja til sex. Det kan jo være at jeg har gitt et feil inntrykk av meg selv også...

Skrevet

Enig med dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser bort fra forelskelsen og det faktum at han er mann... og forestiller deg at ei venninne hadde behandlet deg på samme måte, hvordan hadde du da reagert? Dvs. i forhold til avtaler, måten å kommunisere på osv. I et kjærlighetsforhold ligger også et vennskap i bunn - og det høres ikke ut som om han er særlig vennskapelig mot deg.

Vet du hva, oppførselen til han her er hans eget ansvar, ikke ditt. Han har sitt liv, sin bakgrunn og sin historie - og med sine forbilder og idealer, på samme måte som deg. Det sier mer om HAM enn om DEG at han behandler deg dårlig. Det er HAN som med vilje skaper utrygghet hos deg, og det er rett og slett barnslig av ham. Han er en gutt, ikke en mann.

Hans oppførsel minner litt om en jeg var interessert i for en kort periode for noen år siden. Han var også stolt av drittsekkstempelet. Barnslig, syns jeg det er! Han hadde heldigvis - for sin egen del - vett nok til å be meg om unnskyldning. Nå er jeg med en skikkelig mann, en mann med stor M - en mann som gir meg trygghet, glede, vennskapelighet - og på toppen av det hele, et flørtende blunk i hverdagen vår. Det er så herlig, og det er så mye bedre enn tanken på å skulle være med en som ikke engang evner å overholde avtaler og som oppfører seg som om han er så "kul og tøff." Nei takk til slikt, ja takk til menn som har forstått sin kjærlighetsplikt <3

God klem fra ei som unner deg det beste!

Anonymous poster hash: 8ea48...f5b

Takk for et flott svar. Ja, han tror virkelig at han er kul når han er drittsekk mot meg, og jeg fortjener det virkelig ikke. Veldig glad på dine vegne siden du har funnet deg en skikkelig bra mann.

Jeg er helt tom nå, og det er kun pga han!

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Hvordan kan jeg skrive den beste meldinger til han slik at jeg får frem at jeg virkelig går videre, og at jeg faktisk ikke liker måten han har behandlet meg på?

Sitter å skriver nå, men jeg er alt for sint til å finne på noe konkret og bra...

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trekker meg ut av dette og kommer ikke til å ta kontakt med deg igjen. Ber deg om å ikke ta kontakt med meg heller. Ha et fint liv!

Anonymous poster hash: b46bb...fdb
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trekker meg ut av dette og kommer ikke til å ta kontakt med deg igjen. Ber deg om å ikke ta kontakt med meg heller. Ha et fint liv!

Ja, jeg kan kanskje sende den. Men føler den blir litt for bitter..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kan kanskje sende den. Men føler den blir litt for bitter..

den er da ikke bitter i det hele tatt. Det er mye verre å legge ut om følelsene dine. Ta det kort og enkelt, så kan han heller lure litt på hva som skjedde.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

den er da ikke bitter i det hele tatt. Det er mye verre å legge ut om følelsene dine. Ta det kort og enkelt, så kan han heller lure litt på hva som skjedde.

Ja, det er kanskje bedre med en kort melding... Men er så mye i meg som vil fortelle... Har det så fryktelig vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Slik som du har beskrevet mannen så kommer han ikke til å sitte å tolke den meldingen så veldig uansett.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...